< Tilbake til oversikten

Høykarbodag

Nordmørsloppa sa for siden:

Hei!

Noen her som kan forklare meg det fysiologiske aspektet ved å ta seg en Høykarbodag? altså hva er det som skjer i kroppen når folk opplever at det kan hjelpe på vektplatåer..

Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det skal være gunstig å proppe i seg mett med karber for å gå NED i vekt..

Noen erfaringer eller inspill??? :)

Yonah sa for siden:

Det er ikke noe du gjør om du har stått stille i to uker... Kanskje etter måneder.

Jeg sprekker i blandt og for min del betyr det magekramper, løs mage, luft i magen, jeg havner i en tåke og blir helt utafor. Så jeg planlegger definitivt ikke høykarbodag med vilje.

Og høykarbodag bør helst ikke beså av mat med mel og sukker mener jeg, heller mere slik som ris, bønner, kan skje litt lv-gi frukt. Jeg har fått det til å løsne noen ganger ved å ta en uke Fedon Lindberg kost, det er mere skånsomt for kroppen og jeg får ikke det vannvittige søtsuget som driver meg til vannvidd( jeg er et ekstremt karbovrak).

Men vi er alle forskjellige. Slik funker det for meg.

Peppa Gris sa for siden:

Signerer Imse. Jeg spiser ikke sukker og mel, men grønnsaker type gullerot, litt ris o.l. Av en eller annen grunn pleier det sparke i gang vektnedgang.

Carisma sa for siden:

Bare en tanke: karbohydrater binder vann. Når man øker på for så å kutte igjen tar kanskje det vannet man binder den dagen med seg litt ekstra ut etterpå? Og med det minner kroppen på å begynne å jobbe med utrensking igjen?

Nordmørsloppa sa for siden:

Hmm...det syns jeg ikke var så dum en tanke!

Men savner en forklaring på hvorfor det kan virke for mange...kanskje det ikke finns noe svar?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.