pysa sa for siden:
Bare et kjapt spørsmål. Man skal bare være i ketose de to første ukene ikke sant?
Ble forvirret da jeg leste en journal hvor det sto at en hadde vært i ketose i 1/2 år ( det kan da ikke være bra???)
pysa sa for siden:
Bare et kjapt spørsmål. Man skal bare være i ketose de to første ukene ikke sant?
Ble forvirret da jeg leste en journal hvor det sto at en hadde vært i ketose i 1/2 år ( det kan da ikke være bra???)
HP sa for siden:
Du skal være i ketose så lenge du / kroppen din trenger det. :)
Atkins begynner med en induksjonsfase der du ligger på 20g karbohydrat daglig. Dette sikrer de fleste å gå i ketose. Etter induksjonens 14 dager øker du karbohydratene med 5g i uken til du slutter å ta av, så går du ned igjen 5g og fortsetter der til du har nådd din kropps idealvekt. De fleste vil være mer eller mindre i ketose til målet er nådd.
Ketolysekuren anbefaler 15g - streng ketogen diett - til målet er nådd (eller 6mnd, så 6mndrs pause før nye 6mndr). :)
pysa sa for siden:
Aha... da har jeg blitt feilinformert. Men jeg trodde at dette ikke var bra for leveren i lengden...
Daizy sa for siden:
Nei, jeg trodde heller ikke det... men så lenge kroppen har det bra så kan du visst være lenger enn et 1/2 år også. Jeg tenkte "å gå ut" av ketose nå etter snart 1/2 år i, men skal ikke det likevel.. jeg holder på (med legesjekker) så lenge alt går bra! :)
HP sa for siden:
Leveren har ikke noen dokumenterte problemer med ketose som jeg vet om. Men å leve over lang tid med 15-20g karbohydrat per dag kan bli for lite for noen grunnet at en ikke får i seg nok vitaminer. :)
Derfor er det essensiellt å ta et godt biologisk tilgjengelig vitamintilskudd, les: Helsekost ;)
Aline sa for siden:
forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html
ketosetråden ;) :D
Nille sa for siden:
Jeg har vært i ketose mer eller mindre i snart over 1 1/2 år år og alle mine blodprøver er perfekte....... Les linken her
Albertine sa for siden:
Nille, kan jeg bruke det du har skrevet om ketose i en FAQ?
Nille sa for siden:
Jaaaaada Albertine - selvfølgelig kan du det ! :D
Albertine sa for siden:
Takk! :blomster:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.