< Tilbake til oversikten

Variasjon

Blester sa for siden:

Har gått på lavkarbo i to uker nå, og sliter med variasjon i kosten. Blir veldig mye omelett, egg og bacon, nøtter, ost, lavkarbobrød. Sliter med å komme igang med middag. Noen gode og enkle forslag?

Kitt sa for siden:

Du kan jo ta en titt på Gerds fantastiske oppskrifter!:sikle:

Eller rett og slett bare bruke oppskriftsforumet du finner oppe på den blå linjen øverst på siden her!:)

smgj sa for siden:

Det er masse oppskriftstråder her inne (egne "rom") samt "hva skal du ha til middag i dag"-tråden, liknende for frokost og lunch. Der finner du nok noen ideer, tenker jeg. :)

Blester sa for siden:

Tusen takk for info. Jeg er ikke veldig kjent her inne som dere skjønner. Noe ferdigmat? Greit hvis overtid

smgj sa for siden:

Jeg kjenner ferdigmat dårlig, men for min egen del så er jeg som et ekorn - nøtter er nødmaten min. ;) (+ Baconsvor, men det tror jeg ikke ekorn spiser, altså. :D )

nellie sa for siden:

Kyllingvinger:)

Blester sa for siden:

Godt forslag for meg :)

Opheliia sa for siden:

Prøv å ha noe grønt til hvert måltid:D

Yonah sa for siden:

Kyllingvinger som bare kan varmes opp er er greit tips om man har dårlig tid og kommer sliten og sulten hjem fra jobb. Ha ferdig oppskåret paprika, agurk, stangselleri ol.l. så har du kjappe grønnsaker til den middagen.

Om du har tilgang til kjøleskap på jobb kan du feks ha cottage cheese og creme fraiche stående der. En liten boks med hakkede nøtter og litt søtning i en boks i veska, er lurt, det kan du strø over.

Er du på butikken er er helt desperat er kjøttpåøelgg og majones nødmat( forsåvidt bra mat, men saken er at det er kjapt og kan spises med en gang).

Middag burde være lett egentlig, det er jo bare å tenke normal middag( her tenker jeg at farsert kjøtt som pølser og ferdige karbonader og posemat ikke er normal mat, ikke i vårt hus i allefall) uten stivelsen: Type laks med agurksalat og rømmedressing, eller kotelett med ovnsbakte grønnsaker, kjøttboller med tomatsaus, torsk med eggesmør og blomkålmos osv.

Gerds oppskrifter er et godt tips! Utrolig mye godt der, og med bilder hjelper det på planleggingen, for man får lyst på mat. Ellers er det mange tips i oppskriftsforumet under middag.

Blester sa for siden:

Enig om poser, farsemat o.l ikke burde være vanlig middag. Min hverdag er fritidsarr for barna hver ukedag som gjerne starter nesten før jobbslutt. Skulle ønsket det annerledes men da er den maten fristende og fremstår enkel. Tar gjerne igjen i helgene :)

ftdmia sa for siden:

Det kommer nok med tiden skal du se :) Når du oppdager flere oppskrifter du liker vil du ha mye mer å velge mellom. Mulighetene er jo nesten uendelige, gjelder bare å oppdage dem. Ikke alltid like lett å komme på :P :)

Blester sa for siden:

Tusen takk for veldig koselig å motiverende melding :))

Livsglede sa for siden:

Vil anbefale deg å søke her inne på forumet og se på diverse blogger etter tips:D :D Ønsker deg lykke til.

Blester sa for siden:

Tusen takk for tipset :)

mysil sa for siden:

Kjøttkaker er godt og enkelt å ha på lager :) Nettopp stekt opp drøye 6 kg kjøttkaker som jeg har fryst ned. Jeg singelfryser de så det er lett å ta opp det antallet jeg trenger der og da. Tiner fort i mikro også :)

Blester sa for siden:

Takk for tipset :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.