< Tilbake til oversikten

Diskusjon om lavkarbo på P1 i morgen

Aline sa for siden:

Rett på på P1 diskuterer lavkarbo kl 13.00 fredag 7. oktober

Noen som har lyst til å delta med sindige kloke innspill om hva lavkarbo handler om?

www.nrk.no/rettpa/

Nerthus sa for siden:

Spørs om jeg er best med det skrevne ord - i slike debatter er det lett og bli presset inn i en krok om ikke debattleder er dyktig... :)

Nerthus sa for siden:

klarte ikke holde meg unna...:o

fikk fortalt om chronsen min ihvertfall, selv om jeg kunne tenkt meg og snakke MYE mer om lavkarbo;)

Gracella sa for siden:

Fikk bare hørt slutten på innlegget ditt, men jeg "kjente deg igjen" med en gang jeg hørte "chrons" bli nevn! :)

Synd at jeg ikke fikk med meg hele programmet, men du var i allefall god, det samme var DVP.

Nerthus sa for siden:

:D takk! Finnes podcast av programmet (som jeg holder på å lete opp) slik at man kan høre senere :)
Fy f.. det var vanskelig og holde seg kort... ;)

Gracella sa for siden:

Åh, så bra! Legg ut link så jeg kan høre det senere!

Goggen sa for siden:

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Men må bare si at du var meget bra! Poengtert og ikke minst det du nevnte om forskning relatert til diverse sykdommer.
Terningkast 6!

DVP var også veldig bra.

Stå på!

-Cilia- sa for siden:

Jeg hørte deg Nerthus (det var på radioen på Prix, jeg stod og studerte toalettpapiret leeenge mens jeg hørte på debatten ;)), fint med noen som er seriøse. Godt jobba! :)

Nerthus sa for siden:

OMG det var rart og høre seg selv!!! :o I ettertid ganske fornøyd med innsatsen og at jeg ikke "prata meg bort"... :)

Takk til heipådu som delte linken ;)

Yonah sa for siden:

Nå har jeg sittet og hørt programmet i reprise. Og jeg må si at Dag Viljen P gjør en utrolig bra profil og snakker så rolig og lett forklarende at man må nærmest må være stokk dum for å ikke ta budskapet hans.

Men å få folk til å forstå at det er mere enn en håndfull mennesker her i landet som ikke gr ned i vekt av lavkalori og mye trening, den sitter nok langt inne. Men etter som folk prøver, så vil jo flere og flere skjønne at dette virker og også hvorfor. Det vil jo alltid være noen som faller av lasset pga de ikke tror på dette, men flertallet vil jo finne ut at når flere og flere blir kvitt/ eller reduserer symptomer på sykdommer, så vil jo det store flertallet se at vi ikke er gærne. Men hvor lang tid det ar er ikke godt å si. Men jeg merker STOR forskjell på nå og i 2006 da jeg først prøvde lavkarbo i en variant. Bare de siste to årene har det skjedd mye i folks holdning til lavkarbo, jeg føler det er flere som er nysgjerrig enn folk som er direkte negativ.

Yonah sa for siden:

Du forklarte godt og fikk med viktige poenger! Godt jobba:blomster:

skogsmusa sa for siden:

Fikk ikke hørt alt, men jeg hørte det meste av innlegget ditt Nerthus. Veldig bra.:) Kjente deg igjen. Jeg har ulcerøs kolitt, og er som deg veldig fornøyd med mitt nye kosthold.:D

Supera sa for siden:

:heia: Nerthus og DVP! Og de andre lavkarberne som var med! :snill:

smgj sa for siden:

Synes det ser ut som at flere oppfatter at lavkarbo ikke bare er flesk, fløte og smør... men også fisk, ren mat og masse grønnsaker. Det siste er det vanskelig å argumentere mot - selv sett fra statens retningslinger. ;)

Bombus sa for siden:

Flink, Nerthus - veldig saklig.
Poleszinsky kom med et godt poeng som jeg skal huske til neste gang jeg blir konfrontert fra skråsikre forståsegpåere om at det er bare trening som kan bidra til å holde vekta. Helt på slutten sa han at den som spiser mye karbohydrater må trene som en gal, mens den som sitter på rompa foran PC-en hele dagen må holde seg til lavkarbokosthold. Det var en vinkling jeg ikke har tenkt på. Godt poeng.

Unnbjorg sa for siden:

Har akkurat hört paa programmet. Kjempebra innlegg, Nerthus! Bravo!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.