< Tilbake til oversikten

Ketose og melkesyre?

Tingeling sa for siden:

Hei!
Jeg er helt ny i forumet, men har et spørsmål jeg veldig gjerne vil ha noen tilbakemeldinger på.. Det har seg nemli slik at jeg under introduksjonsfase og generelt når jeg er i ketose - får så utrolig fort melkesyre i bena!! Har noen andre opplevd dette? Er i generelt ok form, men får melkesyre bare jeg går opp en lang trapp eller går en middels tur..

Er dette vanlig? Har noen andre opplevd det samme ??

Hilsen Tingeling, litt usikker :)

Begod sa for siden:

Har ikke opplevd melkesyre, men at jeg kan ha mindre energi, spesielt helt i starten av introen.

THE sa for siden:

Jeg har også den erfaringen. Blytunge ben, men det går over etter noen dager. Det er som om overgangen til ketose av og til er vanskelig å takle for kroppen, særlig når du trener litt hardt i de dagene. Jeg har generelt blitt flinkere til å drikke proteinshake før trening, men merker at jeg er mer svimmel under trening i ketose enn ellers. For min del går det på å heller trene lenger enn å trene hardt.THE :)

Tingeling sa for siden:

Det var godt å høre - at det ikke er bare meg ...
Syns det var litt rart.. men kroppen oppfører seg gjerne litt rart i ketosen gitt.. :)
Jeg blir så TØRST :)

jaja.
takk for respons :):D

mofe sa for siden:

Hm.. dette har jeg tenkt litt på..

For mange får trøbbel med leggkramper under ketose - fordi de har magnesiummangel.

Kan dette være noe av det samme..?

Tingeling sa for siden:

Åh.. ja jeg vet ikke, men det kan jo være tilfelle... Har vaffal ofte leggkramper når jeg legger meg om kvelden..

Tar en multivitaminpille fra apoteket, 200 mg C-vitamin, krom og udo's choice hver dag..
Kanskje jeg skal starte med magnesium-tilskudd ???

mofe sa for siden:

Kan godt hende du har magnesiummangel om du har legg-kramper, ja. Magnesium bør taes sammen med kalsium, de to hjelper på hverdandre for å virke

Tingeling sa for siden:

TUSEN TAKK for godt tips!! Trodde multivitaminen jeg ble anbefalt på apoteket var bra, men oppdaget akkurat nå at den inneholder verden kalsium eller magnesium - men den inneholder JERN som det sto på atkins-sidene at man ikke burde ta tilskudd av.
Hvorfor ikke det enkli ?
Er det noen som vet om en bra multivitaminpille når man følger Atkins? Tar C-vitamin og udo's choise ved siden av .... Dette er jo viktig !

Takk for alle tips!!!! :) TJOHO!

inspirert

Nille sa for siden:

Heia Tingeling !

Solaray Spektro Multivitamin er kjempegod syns jeg......:D
Hvis du spiser "riktig" Atkins, spiser du så mye grønnsaker og får i deg nok jern via maten - og da behøver du ikke tilskudd. Jeg er normalt "blodfattig" - og har fått medisiner for det nesten halve livet. Etter at jeg begynte på Atkins har jeg blodprosent på over gjennomsnitt !
[font=Comic Sans MS][/font]
Atkins anbefaler tilskudd av vitaminer og mineraler fordi dietten er sterkt vanndrivende og en del vikige mineraler blir skyllet ut ....
Han anbefaler:
Multivitamin
Kalcium m/magnesium og D-vit (evt. ekstra magnesium om du er plaget med leggsmerter)
Kalium (sjekke med legen om du trenger tilskudd)
Omega 3-6-9 (fettsyrer er viktig)
Magnesium

På grunn av andre ting tar jeg litt ekstra vitaminer/mineraler, - da jeg spurte legen hva som var de viktigste (kan ikke ta meg meg flere kilo kosttilskudd på ferie), sa hun Multivitamin og Omega 3-6-9 .......

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.