< Tilbake til oversikten

Å ta med stevia fra utlandet?

TrillTrall sa for siden:

Skal til det store utland til uka, nærmere bestemt London. Kan jeg kjøpe med meg noen flasker stevia og bare putte dem i kofferten når jeg drar hjem? Eller vil det blir styr om jeg blir stoppet i tollen? :confused:

Imp sa for siden:

Ja det hadde vært noe, vi skal også til England i høsten. Venter spent på svar i denne tråden!

Sanney sa for siden:

man får jo kjøpt de fra nettbutikker i utlandet, og det sklir rett igjennom. jeg hadde med meg stevia i kofferten fra england i våres da jeg sente iherb bestilling til typen min der, null problem.

Yrla sa for siden:

jeg har bestilt stevia fra utlandet uten problem. det er ikke akkurat narkotika, de kan ikke bli sinte av søtningsstoff til eget bruk

Carisma sa for siden:

Det er lov å bruke kosmetisk og til f.eks dyrefor i Norge. Jeg kjøpte i danmark, og det var merket med "til kosmetisk brug", men helt ok å bruke selv i følge helsekosten jeg kjøpte den. (hun lo litt megetsigende da jeg spurte, så tydelig stempelet var bare til pynt :D)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Ikke arrester meg om jeg tar feil, men stevia er så vidt meg bekjent ikke forbudt i Norge. MEN - det er forbudt til bruk som/i menneskemat... Så om du sier det er til bikkja, eller om du kjøper en plante som du skal ha til pynt, skal det være ok. Men som sagt - jeg er ikke 100% sikker...

TrillTrall sa for siden:

Hadde ikke tenkt å kjøpe en plante da, men noen flasker. :) Får si at det er til dyrene jeg ikke har. :lol:

aslaug sa for siden:

Hei! jeg skal en tur til Tyskland og da kan jeg se om de har Stevia der. Fins Stevia i andre former enn pulver?:):)

TrillTrall sa for siden:

Er det ikke mest vanlig med flytende da? Mer eller mindre alle bildene jeg har sett linket til her inne har vært små flasker i alle fall. :)

Bik sa for siden:

Stevia finnes i pulverform også. www.altshop.no/index.php?page=shop.browse

Kremtoppen sa for siden:

Sv: Å ta med stevia fra utlandet?

"Ikke arrester meg om jeg tar feil, men stevia er så vidt meg bekjent ikke forbudt i Norge. MEN - det er forbudt til bruk som/i menneskemat... Så om du sier det er til bikkja, eller om du kjøper en plante som du skal ha til pynt, skal det være ok. Men som sagt - jeg er ikke 100% sikker..."

Litt utenom tema kanskje, -men å ta med stevia som "stueplante" med potte og JORD er i alle fall ikke lov!

Greit poeng - men det er lov å ta med frø for å dyrke sin egen stueplante ;)

smgj sa for siden:

Frø bør sås ferske. Det enkleste er å finne noen som allerede har en plante og så stikke avlegger. (Ble aldri helt venner med stevia - verken smak eller plante...)

Jeg går å venter på at min bror skal få seg en ny plante, så jeg kan ta en avlegger fra ham. (han har litt flere "suspekte" venner enn meg:D)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.