jeg var hos legen i går og tok reuma prøver og tydeligvis noen andre prøver som jeg ikke hadde fått med meg at jeg skulle ta. legen min ringte meg nå og hadde fått svar på blodsukkerprøven, den var på 1,7 og det var visst lavt. er det normalt at man får lavt blodsukker når man er på lavkarbo? skal tilbake dit i morgen å ta nye prøver, men lurte bare på om det er greit med lavt blodsukker på lavkarbo.
Hvis man ikke går på blodsukkersenkende medikamenter trodde jeg ikke at man kunne få for lavt blodsukker?
Det kan like gjerne være feilmåling og at de ønsker ny prøve - og det er sannsynligvis grunnen.
Føler du deg i form? For med 1,7 i blodsukker ville jeg kaldsvettet og ligget rett ut (brukte insulin under begge svangerskapene, og jeg var ikke i tvil når blodsukkeret var lavt).
Jeg får lavt blodsukker hvis jeg spiser ketogent:) Ikke behagelig i det hele tatt, men fullt mulig, ja. Aldri vært nede på 1.7 da. Det høres veldig lavt ut.
Et blodsukker på 1,7 høres utrolig ut. Sikker på at det ikke var noe annet? Han ringte deg dagen etter for å si i fra at du hadde lavt blodsukker? Høres enda mer rart ut, da moderne blodsukkerapparater gir deg svaret på 3-5 sekunder. 10 år gamle bruker max 30 sekunder.
For å si det sånn. Om du virkelig hadde et så lavt blodsukker ville du mest sannsynlig ligget rett ut, svettet, skjelvet og vært halvveis ute av bevissthet.
Er helt enig i at 1,7 i blodsukker høres noe rart ut, men så lenge du føler seg i fin form og er i under oppfølging av lege så ser jeg ingen grunn til å være engstelig.
Noe som kan være verd å merke seg er at de verdiene som er "normale" og som legene går utfra er verdier på et karbo-kosthold, og dermed kan man godt ligge en del under dette uten at det er noe galt :)
(Forøvrig våken på denne tiden av døgnet pga føling :rolleyes:)
det var blodsukkeret, ja. det var veldig lavt og det var derfor legen ringte- hun syntes nemlig også at det var rart at jeg hadde så lavt og ikke var dårlig. og det ble målt med vanlig blodprøve-ikke sånn stikk i fingeren. tok utvida i går og regner med å få svar senere i dag :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.