for første gang siden jeg startet på lavkarbo. Der var det bare positive ord å hente! Jeg har aldri smilt så mye på vei ut av et legekontor. "Får du i deg nok fett?" spurte han. Han mente det var flott at jeg spiste rømme og fløte, og syntes det var veldig smart å kjøpe bok av Hexeberg. Og jeg som trodde "de fleste leger" var i mot lavkarbo?? Så feil kan man ta!
Er nok egentlig ikke så mange som er i mot det ;) Selv fikk jeg beskjed om å fortsette på lavkarbav min kardiolog på rikshospitalet og beksjed om at det er mange der som spiser lavkarbo ;)
Min voksne datter som i likhet med meg har gått på lavkarbo i vel 2 måneder, fikk KJEFT av en eldre lege i dag fordi hun gikk på lavkarbo. Hun har slitt med vanvittig mye luft i magen den siste uken, og dette kommer rett etter måltidene. Hun trodde på litt fornuftig hjelp. men fikk beskjed om å kutte lavkarbo tvert. Det var årsaken til at hun ikke var i form, og et resultat av feil kosthold. Siden hun startet har hun gått ned ca 10 kg og vært i super form - helt til den siste uka. Hun ønsker selvsagt ikke stoppe med lavkarbo, men klart en blir i tvil når noen er sååååå negativ. Godt å høre at det finnes mange som er positive. Det er bare det at det er så tilfeldig hvem du møter på ei legevakt.
Tor jeg hadde litt flaks :p Hadde forberedt meg på å måtte forsvare kostholdet mitt LITT iallefall. Lest meg opp på fettforskning før jeg gikk og var "fit for fight". Tror legene også så vidt begynner å åpne øynene for lavkarbo. De gamle/eldre er vel bare treigere. Men er enig med Lulla at det er flere og flere som begynner på lavkarbo, også av legene (irker iallefall slik). Men har en tante som fikk beskjed av kardiolege at hun ikke burde bruke fløte, rømme og smør som fettkilder, selv om han var positiv til LCHF generelt.
Jeg har starta på lavkarbo for at legen min anbefalte det for å gå ned i vekt. Så jeg er ikke så veldig redd for att det skal være så farlig som mange mener det er :p
Så flott! Jeg opplevde det samme da jeg fortalte til min fastlege at jeg hadde lagt om kosten. Han smilte og ble så lur at jeg kom til å tenke på at han jammen må ha et slikt kosthold selv. ;)
Hvorfor det? Når man i to måneder har sett at dette er bra for kroppen sin så skjønner jeg ikke hvorfor man skal bli i tvil pga en tilbakemelding fra en dinosaur av en lege?
Det går en del magevirus om dagen så det kan like gjerne være noe slikt, det er da ikke automatisk maten selv om man lever lavkarbo. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.