< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og trening

Sirik sa for siden:

Hei. Jeg er en jente som trener nesten 6 ganger i uka, både hard stryketrening og kondisjon. Jeg har gått på lavkarbo i snart 2 måneder nå. Forrige uke hadde jeg en veldig ubehagelig opplevelse både under og etter trening. Jeg holdt på å gå rett i bakken, og jeg mistenker at det er fordi jeg ikke hadde noe i "karbolageret" mitt. Er det noe som er OK å spise på lavkarbokosthold enten før eller etter trening som inneholder karbo, og som gjør at man faktisk kan klare å gjennomføre like gode økter som før? Burde jeg slutte når jeg får slike ubehagelige opplevelser. Det er tydeligvis noe kroppen mangler for å prestere best mulig. Håper på svar!

tommygutt sa for siden:

Det er absolutt greit med karbo da ja. Vi reagerer alle ulikt på lavkarbo. Jeg og kona kunne spise det samme og jeg kunne da trene hardt, mens hun hadde de samme symptomene som deg. Hun har forøvrig Reaktiv Hypoglykemi og trenger derfor mere karbo i kosten. blodsukker.wordpress.com/about/

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.