De er i litt mindre glass enn de vanlige fra Lerums utvalgte.
Tror det står "Lerum uten tilsatt sukker" på det hvis ikke jeg husker helt feil.. Tykk gullfarget kork.
Fant det på Meny :)
Jeg kjøpte jordbær og eple/bringebær. Syntes det var farlig godt!
Er egentlig ingen fan av kjøpesyltetøy for jeg syntes det smaker så lite, men disse var veldig gode syntes jeg! Særlig med cottage cheese og litt pisket fløte:)
om søtningsstoffet gir kalorier kommer de fra karbohydrater, ikke fett eller protein. du kan ikke bare late som de ikke eksisterer. Du kan se på antall gram søtstoff som er tilsatt og regne ut selv.
Det syltetøyet er kjempegodt. Finnes som Jordbær, bringebær/eple, eple/pære og blåbærsyltetøy. Snadder med blåbærsyltetøy på pannekaker! Eller eplesyltetøy og krem, med litt kanel oppå! mmmm
Men det er også sukker. ;) Alt av karbohydrater (bortsett fra stort sett alle sukkeralkoholer) spaltes til sukker i kroppen.
Ikke la dere lure av "derav sukkerarter". Netto karbohydrater er netto karbohydrater, enn om karbohydratene som finnes naturlig i bær gjerne må spaltes litt mer enn rent tilsatt sukker. Men da kan vi i tilfelle snakke om GI.
Jeg har ikke smakt det, men høres jo kjekt ut med et syltetøy uten tilsatt sukker.
Men er det ikke enda bedre å lage selv? Hvis jeg har laget f.eks. lavkarbovafler og skal ha på syltetøy så bare varmer jeg frosne bær fra frysedisken på Kiwi og tilsetter kanskje litt sukrin eller stevia. Smaker supergodt sammen med creme fraiche på vaflene :)
Blir vel bare en smaksak utfra hvioket søtningstoff man vil bruke. Det syltetøyet her skal bare være bær og søtning. Altså samme som frosne bær og sukrin feks. Bruker vel et annet søtningstoff her da, og sukrin er jo naturlig
jeg har spist det med bringebær.Og det er helt ok enda jeg ikke er bringebær fan.
Det med jordbær var uggent synes jeg.
Om det er "Lov" eller ei på lavkarbo,bryr jeg meg lite om,da jeg bruker ca litt under en teskjed med syltetøy på brødskiva/knekkebrødet ... sån innimellom.
Joda, helt klart! Men HVIS jeg ikke har det, så er det greit å ha et glass syltetøy i kjøleskapet - et som ikke er stappfullt av karber ;)
Lager av og til noe på impuls :D
[size=3][/size]
Men jeg LIKER allerbest bær, altså - ferske og frosne :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.