< Tilbake til oversikten

Lurer på noe jeg ...

Sopranos sa for siden:

Hei,hei.
Jeg har gått på ketolyse i 5 uker men bare gått ned 1 kg,men 6,5 cm rundt livet...???Kan dette stemme eller burde jeg hatt briller 1 gangen jeg målte meg?:rolleyes:Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke går ned i vekt men den står bomstille:confused:
Har dessuten et problem til og det er at jeg ikke får mensen.Den er 2 uker forsinket og jeg er IKKE gravid.Har prøvd å finne noe info om dette men bare mange deffuse svar...Håper det er en klok ketolyse ekspert eller to som kan hjelpe meg litt her:) 1000 takk:p

Muff-muff sa for siden:

Det kan stemme :) Det er derfor man burde måle, i tillegg til veie. Mange på høykarbo-kosthold er ganske oppblåste uten at de er klar over det, så det i seg selv kan gi dropp i livvidde.

Kan du skrive litt om hvor høy du er, hvor mye du veier, hvor mange ganger du har slanket deg før (lavkarbo eller annet) og hva du typisk spiser i løpet av en dag?

lårannediskon sa for siden:

Kan svare deg på det som har med mensen å gjøre.. Det er mest trolig hormonene dine. Kroppen er på tur til å forandres og det kan gjøre mensen litt ustabil i starten. Jeg blødde i 3 uker og slutta da mensen skulle komme (!) Men det ser ut som det har stabilisert seg nå :)

Trj sa for siden:

Angående mensen. I den perioden jeg var i ketose, og når den var godt i gang, mistet jeg mensen. Nå er jeg i en alder hvor menopausen bør ventes når som helst, så jeg regnet med at det var dette som hendte. Imidlertid, etter å ha nådd ønsket vekt, justerte jeg karboinntaket opp, men fortsatt lavkarbo. Da kom mensen regelmessig tilbake. Da begynte jeg å tenke på gammel faglærdom; teorier omkring fertilitet i jeger/sankersamfunn. Disse lever i ketose i allfall deler av året, selvfølgelig avhengig av hvor i verden og til hvilken tid i menneskets historie. Dette førte sannsynligvis til at mensen periodevis var borte, slik vi vet skjer hos kvinner som slanker seg ekstremt den dag i dag. Det var en genrell konsesus i relevant faglitteratur omkring innføring av jordbruk som innebar økt inntak av karbohydrater som førte til økt fertilitet. Og derigjennom befolkningsvekst. I en overgangsfase ville jeg ikke bekymra meg, særlig om du har et strikt karboinntak.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.