< Tilbake til oversikten

Min første dag imorgen, ser dette greit ut?

Marenaab sa for siden:

Det er min første dag i morgen, ser dette inntaket bra ut? omelett til middag også grunnet dårlig tid :) isåfall hva er feil?

Forkost:
ca 4 ss cottage cheese med kanel og eventuelt eplebiter og litt nøtter

Lunsj:
Omelett med 2 egg, masse ost, 2 kokte skinkeskiver (pålegg) og en halv gul papirka

middag:
Omelett med 2 egg, masse osv, bacon og paprika

kvelds:
ca 4 ss vaniljekesam med ca 1 kiwi oppi og litt nøtter

regna ut på diett.no og det ble ca. 11,97 g karbohydrater og 69,63 g fett.

ser dette bra ut? er jeg på god vei til å fortså dette? :)

Supah sa for siden:

Det første som slår meg er at dette er alt for lite mat...

Marenaab sa for siden:

for lite? :o da kan jeg prøve å presse inn litt mer! ser det greit ut ellers?

langaard sa for siden:

Oi , det var lite mat !!:eek:

Marenaab sa for siden:

Skjønner ikke at dere mener det:o spiser vanligvis ikke så mye mer til vanlig tror jeg!

Supah sa for siden:

Vel, for det første så bør du ikke prøve å "presse" inn mat. Det ideelle er å spise når man er sulten, og spise til man er passe mett. Men jeg tror ikke at du kommer til å bli ordentlig mett av dette...

For det andre så synes jeg det så ut som det var alt for lite grønnsaker i denne menyen din. Nå skjønner jeg at du skal ha omelett til middag pga dårlig tid, men jeg ville prøvd å variere litt mer.

Marenaab sa for siden:

jeg kommer til å variere :) tenkte å ta med noen tomater og litt agurk i tilegg til omeletten for å ha noe å knaske på under skoledagen imorgen. Skal også ha en skive med lavkarbobørd til.

middagene kommer til å variere mellom fisk, kylling, biff osv med masse grønnsaker :) handlet inn for hele uken!

Supah sa for siden:

Ja, det høres bedre ut, men agurk, salat, paprika osv er omtrent bare vann, så du bør prøve å få i deg mer "ordentlige" grønnsaker. Dersom du ikke er så glad i vanlige kokte grønnsaker finnes det uendelig mange gode oppskrifter her inne. En av mine favoritter er blomkålmos. Og sellerirotfries.. Jeg tror det også er viktig at du prøver deg frem i forhold til matmengde. I omleggingsfasen til lavkarbo er det veldig vanlig å være skikkelig sulten. Ikke noe galt i det, spis når du er sulten, og ikke vær redd for fett. Skal du ligge så lavt på karbohydrater, så bør du ha i deg en del fett :smile:

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.