Jeg er ikke superovervektig med mine 83.3 kg.. Gått ned til 80.6 nå siden 29 august og skal ned til rundt 60. Vekta har stått stille i 3 uker og jeg lurer litt på nå om jeg skal øke karbene litt? Har jo sett en del her inne at ketolyse ikke fungerer optimalt om man "bare"har 15-20 kg for mye.
Er det noen av dere som har vært i samme situasjon..? Nå går jeg jo på ketolyse og er på 10-15 per dag...
Jeg har ikke boka her akkurat nå, er det noen spesielle grønnsaker jeg kan begynne med? Eller er det bare mer av de jeg har spist før? (gulerot, squash, brokkoli, rosenkål og sellerirot for det meste)
Husker ikke,(har ikke boka foran meg) det er vel ikke noen spesielle grønnsaker. Men grønnsaker som vokser over jorda :ja: For å få variasjon.
Rådet var vel å øke med 5 karber i uka. Så fremt man fremdeles går ned i vekt.
Men nå er jo problemet her at jeg ikke går ned...:p Har begynt å loggført alt jeg spiser på diett.no nå da.. Og jeg ser jeg ligger på 70-75% fett, 20-25% på protein og 5% karb.. Og utifra det jeg har lært her, er vel det riktig..:confused:
Jeg personlig spiser ikke gulrot. Liker det ikke noe særlig uansett.
Og gulrot er stivelse i, og veier mye, dermed får man lite mat i forhold til antall karber.
Jeg har aldri brukt disse utregningprogramma, men kun regna karber. Spist meg mett og ikke vært redd for fett.
Det er jo ikke sånn at du de som ha lite å gå ned trenger mer karbohydrater for å gå ned. Det er ikke derfor ketolyse anbefales for de med mer enn 10 kg for mye. Det er vanlig å komme på et platå. Det betyr ikke at du må gjøre noen endringer.Du må kanskje stole mer på at dette vil funke med tiden til hjelp.
Slapp av og sov godt. Stress (både sykdom og opplevd) bremser vektnedgang. Naturlig vektnedgang er heller ikke linjær. Har du sjekket at ikke målene dine driver og endrer seg?
Om du ikke merker problemer med å ligge så lavt "må" du ikke gå opp om du ikke vil.
Jeg tok bilder da jeg begynte og ett nå i helgen men jeg ser ærlig talt ikke store forskjellen. Ikke merkes det på klærne heller.
Har ingen problemer med å spise slik jeg gjør nå nei :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.