< Tilbake til oversikten

Stevia

Høstblad sa for siden:

Hei! Jeg er ny og famlende i lavkarbo verden. :-)
Synes det er vanskelig å finne en god erstatning for sukker da jeg ikke er særlig begeistret for sukrin, og generet er skeptisk til søtstoffer. Noen som kan fortelle meg mer om stevia, og gjerne hvor jeg kan få kjøpt det.

:)

Kitt sa for siden:

Dersom du scroller heeeelt nederst på denne siden finner du mange tråder om stevia!:)

Spizzy sa for siden:

Det billigste og enkleste er å bestille gjennom iHerb. Det tar ca 10-15 dager fra du legger inn bestilling til du har det.

Dette er min stevia-favoritt, som jeg mener er både billigst og best: www.iherb.com/Now-Foods-Certified-Organic-BetterStevia-Extract-Powder-1-oz-28-g/329?at=0 , altså under 6 dollar.
De har den også i økonomistørrelse: www.iherb.com/Now-Foods-Certified-Organic-Better-Stevia-Extract-Powder-4-oz-113-g/38293?at=0
Now Foods er et anerkjent merke som de selger i de fleste vanlige drug stores i USA.

iHerb har også mange andre steviatyper og masse andre interessante produkter som de ikke har i Norge, eller som er mye billigere enn her.

Bare husk å bestille varer for under 200 kr. så slipper du toll osv. Hvis du holder vekten under 1,8 kg (hvilket ikke er noe problem med stevia) betaler du bare 4 dollar i shipping. (Det lønner seg selvsagt å fylle opp med varer til vekstgrensen og 200-kroners grensen.)

Som førstegangskunde kan du bruke rabattkoden HEJ824 når du sjekker ut i kassen, så får du 5 dollar i avslag.. (dvs. at du nærmest får en liten boks med stevia gratis :D).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.