< Tilbake til oversikten

Diettforvirring gjør deg feit ...

Supah sa for siden:

Kom over denne artikkelen i dag på nrk.no, og må si at jeg blir litt sjokkert over hvor lavt kunnskapsnivået er. Det er da gammelt nytt at det å bytte og blande forskjellige dietter ikke er så lurt.

www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7788478

Her er et utdrag:

:rolleyes::rolleyes:

dsjjdowi sa for siden:

Det er også gammelt nytt at det er mange uvitende folk i verden:P

Yrla sa for siden:

Men det er jo nettop det; om du følger statens råd og spiser brød pluss spiser masse fett blir du ikke akkurat slanakere. Og om man spiser lavfett og lavkarbo blir det ikke sunt.

Noenkiloformye sa for siden:

..............
Men altså, det sier seg selv at når navnet er Lavkarbo, så er poenget at man ikke spiser masse karbohydrater...... :rolleyes: Fordi man må velge energikilde, fett eller karbo.....

Supah sa for siden:

Ja, det er sant. Jeg burde ikke la meg overraske lenger.. Hehe :o

lillekri sa for siden:

Ligger en intressant puls-episode om dette på nett-tv.

Hvis noen foreslår lav-karb-lav-fett vil jeg faktisk påstå at faste er sunnere! (Da kan kroppen konsentrere seg om å bli kvitt giftstoffer istedenfor å øke gift-nivåene gjennom protein til glukose konvertering.)

Vegard L sa for siden:

Øke gift-nivåene gjennom å konvertere protein til glukose? Hvor har du det fra?

Photobscura sa for siden:

Nå skrev vedkommende istedenfor, ikke gjennom. ;)

Gracella sa for siden:

Jeg leser det ikke slik...

Oj! Sorry, det er tidlig på morran for meg! :lol: Jeg måtte lese det igjen, og ser jo at jeg leste helt skeivt og overså en halv setning ... Beklager!

Har vel heller aldri hørt at man får økte giftnivåer av glukoneogenese ...

Vegard L sa for siden:

Lett for ;)

Hehe, ikke sant!

Ellers tror jeg vel det er en myte at man avgiftes ved lengre faste. Jeg prøvde å faste i fem dager en gang i tida (ikke for vektnedgang, men for detox ... etter russetida, faktisk :rolleyes:) og bare drikke peppermyntete. Jeg aner ikke om jeg ble noe avgifta, men jeg besvimte i hvert fall veldig mye.

Carisma sa for siden:

Eneste faste har gjort for meg er å sette kroppen i sparemodus og dermed gi vektøkning... :rolleyes:

Forøvrig ang diettforvirring. Jeg blir litt matt over at folk ikke skjønner at de må ta et valg. Man kan jo ikke kjøre midt i veien og skylde på at noen land har venstrekjøring om man kræsjer liksom! :eek:

Malice sa for siden:

Ikke rart vanlige mennesker gjør feil... Da min samboer var hos diettiker ved sykehuset, og fortalte at han spiste lavkarbo med mye grønnsaker, ble han anbefalt å spise brød i tillegg... jaujau...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.