< Tilbake til oversikten

Er LCHF lavkarbo?

Marenaab sa for siden:

Er det det samme? :veitikke:

Kiro sa for siden:

Ja, det er det. :)

LCHF = low carb high fat
low carb = lavkarbo

Marenaab sa for siden:

takk for svar :)

Carisma sa for siden:

Forsåvidt. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for kosthold med under 150g karbohydrater pr dag.
Lchf er en av disse retnngene.

Du kan sammenligne det med at om lavkarbo er biler så er lchf en av biltypene.

Dolsi sa for siden:

Vil si at LCHF er en ekstrem for for lavkarbo ;)

Supah sa for siden:

Ja, dette har jo vært diskutert frem og tilbake i det siste, men føler det blir veldig feil å si ekstrem. Jeg føler ikke at jeg har noen ekstrem diett. Jeg spiser ren sunn mat, spiser når jeg er sulten, og spiser meg alltid mett! Men det er nå bare meg... :o

Modezty sa for siden:

Enig med Supah!

Det er alltid fett som blir trukket frem, og ikke alle grønnsakene vi spiser på LCHF... Jeg har sikkert 3 doblet grønnsaksmengden jeg spiser daglig

morkolv sa for siden:

Det er ikke mye kreditt å få for alt det søte vi IKKE spiser heller.:rolleyes:

Supah sa for siden:

Nei, folk er flink til å fokusere på alt som er negativt med lavkarbo..

hermanlizm sa for siden:

Er jo ikke bare LCHF som blir slaktet i media:P Det er lavkarbo i alle former og fasonger... Jeg blir helt oppgitt over hvor mye hets som står i aviser hver dag, jeg har aldri spist så mye grønnsaker som jeg gjør pr. i dag og heller ikke så lite godteri :p Lavkarbo for life! Kanskje jeg skal kontakte noen av disse kritikerene og snakke vår sak? :)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Gjør gjerne det. Er mange solskinnshistorier her inne! Desverre er mange av kritikerne døve på det øret, de har bestemt seg, og sånn er det visst bare med den saken...

Modezty sa for siden:

Det er sant! Litt mørk sjokolade og nøtter er det som jeg koser meg med for tiden.

Tenk på alt det usunne jeg spiste i helgene før...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.