< Tilbake til oversikten

Nok en "kan du se på menyen min" -tråd

lizliz sa for siden:

Jeg har journal og kunne selvøflgelig stilt dette spm der, men føler ikke det er så voldsomt mange innom :P

de siste 3 ukene har jeg gått ned 0,3 kg tilsammen. først 0,6 de første to ukene og så opp igjen den siste uken. ( har gått på kuren siden august)
de første ukene så trillet jo kiloene av, og det var forsåvidt forventet, men nå synes jeg det står ganske stille, og lurer på om det er noe mer jeg bør innføre i mine matvaner, ettersom jeg mener det er litt rart at det skal stå så stille når jeg så og si aldri går over 15 kh og ikke spiser noe jeg ikke får lov til.

Jeg var på hyttetur sist uke,og dermed ble det mange nannah knekkebrød i steden for egg ( kan kanskje ha noe med oppgangen denne uken? )

Søndag: 4 nannah knekkebrød med hvitost og smør, hjemmelaget moussaka med tzatziki og sellerirot som potet" ingen kunstig søtning

mandag:4 nannah knekkebrød med hvitost, 1 atkins indulgence ( var så sulten at jeg måtte spise noe ( surfing to ganger om dagen) ) ovnsbakt laks med litt løk og agurk pluss rømme til

tirsdag: helt likt mandag bortsett fra strandamør med ekte majones på knekkebrødene og fem knekkebrød i steden for

onsdag: hjemtur ( ni timer i bil og suuulten) to knekkebrød med mør og majones, to hamburgere uten brød og uten tilbehøret på bensinstasjon.

torsdag: omelett med 3 egg litt fløte og litt salsa, squash spaghetti med kjøttsaus: kjøttdeig,lanlordtomater,sopp,litt paprika ikke mye, creme fresh og litt rømme på toppen

fredag:salat til frokost og lunch : litt paprika , agurk, hjertesalat, bogskinke, hvitost og rømme. samma middag som dagen før.

lørdag: samme frokost og lunch uten paprika. middag. hjemmelaget pizza: deig ikke noe ulovlig ingen kunstig søtning. fyll: ost, grillet kyling,kjøttdeig med litt lanlordtomater, litt tomatpuree,sopp. dessert: sjokoladefondant laget på cavallier sjokolade og 86% ingen søtning utenom.

søndag: samme som dagen før. minus dessert

litt rar uke. men altså den uken jeg har gått opp i vekt. kan dette skje dersom man ikke spiser nok fett? tror ikke jeg gjør det. men steker alt i smør spiser masse rømme, ( lett rømme vel og merke.. smaker mye bedre) ikke redd for fett i det heletatt.

spiser få kalorier, vet man ikke skal telle med det dukker nå opp på diett.no så why not.. gjenomsnittlig 1200 kcal.

har spist litt bounty de fire dagene jeg var på tur ikke mye da.. snakk om 5 biter ikke noe kunstig søtning. og noen knekker med 77% sjokolade.. kanskje 20 g tilsammen. og 1 glass vin på hele turen.
jeg har trent surfing en del denne uken, men muskler kommer da ikke så fort vel?

blir litt bekymret for denne trenden her, er ikke egentlig stresset men føler jeg står veldig stille og har gjort det i tre uker ( kanskje ikke bom stille men nesten) vil gjerne være 75 kg til jul... har masse og ta av så skjønner ikke helt at kroppen skal møte et platå allerede nå?

skal vel og nevnes at jeg får mensen om 5 dager. aner ikke om det har noe og si, hadde ikke det sist gang.

på forhånd takk for alle svar .. og beklager for langt innlegg

Chamomilla sa for siden:

Nå er ikke jeg noen ketolyse-ekspert så jeg håper flere titter innom.

Jeg ville tatt frem målbåndet - tenker gjøre det selv ;). Mye fysisk aktivitet gjør at vekten kan gå opp litt ja.
Mensen nær forestående kan absolutt bidra til å samle vann. Mange her inne som opplever det.
Du får sikkert ikke i deg for mye i kalorier om du ligger på 1200 vil jeg tro. Så kanskje som du er inne på - vurder om du skal endre sammensetningen mellom fett og proteiner, evt rett og slett øke fett? Tror jeg ville gått for seterrømme selv om lettrømme smaker bedre for deg.
Jeg har også spist en del hjemmebakte knekkebrød i helgen - noen med mye ost og smør. Jeg mistenker sterkt at jeg ville gått fortere ned om jeg kuttet melkeprodukter, men er ikke helt motivert for det... Skal bare ned 3-5 kg så velger å ta ting veldig gradvis.
Atkinsbar kan vel bringe folk ut av ketose også.. Vet ikke for hvor lenge. Alt er så individuelt.
Høres gøy ut med all den surfingen forresten!! :D
Lykke til og ikke gi deg!!

lizliz sa for siden:

takk for fint svar. Når jeg ser på oversikten min de uken jeg har hatt på ketolyse ligger somregel min fordeling på ca 70 % fett 26% protein og 4 % kh
ca.. Skal vel og nevnes at jeg ikke har falt ut av ketose en eneste gang så vidt jeg vet. Kan jo hende det skjedde på turen, tok ikke med meg stix da. Men var i ketose igjen da jeg kom hjem hvertfall...

Tenkte jeg skulle måle igjen neste uke, ettersom jeg prøver å ikke måle meg for mye samt veie meg for mye da jeg tror det for min del kan føre til en del hysteri rundt det hele.. :S Vil helst ikke bli fanatisk med dette her heller. Bare har ikke lyst til å spise feil over en lenger periode da det er litt unødvendig, derfor jeg stiller spm ved min meny alt nå :)

Chamomilla sa for siden:

Da ser det ikke ut til at du spiser verken for lite fett eller for mye karbohydrater - og jeg så av journalen din at du måler deg også.
Det er en balansegang det her å ikke la det bli hysteri ut av det ja. Jeg synes det ser ut som du spiser bra og variert også.
Kanskje bare et lite platå? og som sagt - trening - pre-mens... og du har alt gått ned over seks kilo siden august? Det er absolutt ikke dårlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.