Marenaab sa for siden:
Hei, går det bra å spise vanlig taco, enchiladas osv en gang i blandt? feks en lørdag på jentekveld ca. 2-3 ganger i mnd. Og går det greit å drikke sprit blandet med fun light saft 2-3-4 ganger i mnd? ;)
Marenaab sa for siden:
Hei, går det bra å spise vanlig taco, enchiladas osv en gang i blandt? feks en lørdag på jentekveld ca. 2-3 ganger i mnd. Og går det greit å drikke sprit blandet med fun light saft 2-3-4 ganger i mnd? ;)
Supah sa for siden:
Det er veldig vanskelig for oss å svare på hva som er greit. Det må jo egentlig du selv bestemme. Og hva mener du det skal gå greit i forhold til? Skal du ned i vekt? Skal du være i ketose osv?
Marenaab sa for siden:
Hva er ketose? :forvirret skal gå på lavkarbo og skal ned i vekt.
Supah sa for siden:
Jeg vil anbefale deg å lese denne tråden her. Det tror jeg vil kunne svare på mange spørsmål:
Nerthus sa for siden:
Støtter Supah her.... les nybegynnertråden Supah linker til før du gjør store endringer i kostholdet ditt - ketose er noe du bør vite om slik at du ikke får deg noen overraskelser i starten ;)
Les deg opp på hva dette dreier seg om - kunnskap er makt!
2-3 ganger pr mnd er NESTEN hver eneste helg, og dermed etter min mening ikke "en gang i blant" ;)
Sprit og funlightsaft eller lettbrus kan du fint drikke, men du vil stanse fettforbrenningen så lenge kroppen forbrenner spriten.
Skal du ned i vekt anbefaler jeg heller at du kutter disse sprit-helgene dine i noen mnd til du har nådd målvekten din, og SÅ kan du heller drikke og spise litt annet av og til :)
Man får ikke i både pose og sekk når det gjelder vekttap ;)
Marenaab sa for siden:
Hva kan jeg eventuelt spise istede for taco på lavkarbovis da? hehe. jeg skal ikke veldig mye ned i vekt, så litt sprit går nok en gang i blandt :) veier 68-70 kg og er 165 høy. skal vel ned rundt 10 kg :)
Supah sa for siden:
Taco er jo den perfekte lavkarbomat! Lag ditt eget tacokrydder, så unngår du sukkeret som er i de ferdige posene.
Her er link til et som jeg liker veldig godt:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14056
Dropp lefser og shell. Du kan enten bare spise det rett fra fatet, eventuelt lage en erstatning. Finnes masse forskjellig her inne. Vet at mange bruker osteknekkis. Selv pleier jeg å bruke store salatblader som lefse. Er faktisk kjempegodt! :smile:
Nerthus sa for siden:
Ah ok. Husk at når du er så nær normalvekt, er det ikke sikkert du vil gå ned 10 kilo. Kroppen kan ha en annen oppfatning enn du har av idealvekt ;) Det kan også ta litt lengre tid enn forventet. Så om du ikke skal stresse med og gå ned raskt, kan du nok drikke litt innimellom :)
Du kan spise taco lavkarbovis - du skrev "vanlig taco" i det første innlegget ditt. Du kan velge og lage tacokrydderet selv (søk på forumet), og bruke feks store kraftige salatblader til å ha tacokjøttet, rømmen, osten, salsaen og grønnsakene i ;) Det er bare skjellet som er fullt av karbo, + tildels det ferdige tacokrydderet på pose.
Husk bare å ikke blande høyt fettinntak med høyt karboinntak, da går du opp i vekt!!
Mariann S sa for siden:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.