Dette MEDIE maset om lavkarbo!!!! Herregud i alle aviser, se og hør, magasiner OVERALT e det sånnt fokus på lavkarbo 50% positivt 50% negativt! Og det som irriterer meg MEST e at media fremstiller oss lavkarbo spisere som late ! (eller Anna Anka då kanskje? hehe ;) for et hespetre!!!!! Men uansett! Sjøl om eg spise lavkarbo sitt eg ikkje å stappa i meg bacon , fløte, fete sausa i stooooore mengde kvar dag! Alt med måte!
Lavkarbo e ikkje bare fett , fett , FETT liksom! eg spise sikkert et halvt kg med grønnsaker kvar dag! brokkoli, blomkål! NAM! Eg elska feite sausa og fløte men eg spise jo ikkje til det tyter ut gjennom ørene av dette... GUD eg blir så provosert eg !
Er det ikke en "matrevulosjon" mange her inne vil ha? Få revolusjoner foregår i stillhet. Mediastorm er positivt, det betyr at lavkarbo blir satt på dagsorden. Og at kritikerene får uttale seg er det eneste rette i et demokratisk samfunn.
Og hvis 50% av artiklene om lavkarbo er positive nå, så er det en langt større andel enn for bare fem år siden. Altså fremgang.
Og hvem hører vel på Anna Anka? Hvorfor bry seg om en slik artikkel, hvorfor lese den?
Det som irriterer meg mest er at uansett hva folk hører om Lavkarbo får de kun med seg det negative.. FETT, TETTE BLODÅRER, LITE ENERGI... Og når de først skal begynne på Lavkarbo skal de kun følge dette i ca 3mnd for å se om de har gått ned disse 20-30 kg som SKAL av..
Har selv ei veninne som kom på besøk, hun vet ikke at jeg har levd lavkarbo i 3år selv..(er lett å la vær å snakke om når man ikke blir servert mat ;))
Hun forteller at hun må innrømme en ting, ja at hun har begynnt på en kur, lavkarbo. Med engang kjenner jeg at jeg blir irritert.. KUR? Er vel ikke noe kur?! Skal hun igjen igang med en vidunder kur som alle andre ganger..
Ja, det skal hun.. hun skal se hvor mye hun gidder å kutte ned på karbs.. og hun klarer ikke spise SÅ mye fett som de står i bladet hun har kjøpt!:rolleyes:
Skal hvertfall holde på i oktober! Gahhhhhhhhhh, ja jeg blir lett irritert:o For råd fra meg vil hun ikke ha.. hun har jo lest at hun skal ligge på rett over 150 gr karbo til dagen, ikke spise så mye fett som "annbefalt" og alikevel ikke gidde å holde på lengre enn ca 1mnd.
Kjempe flott å kutte ned/ ut brød,pasta, potet osv. men skal man gjøre noe må man vite hva det går ut på, lytte til råd (selv om alt er forskjellig fra person til person), se litt lengre frem enn imorgen.
Gjøre det skikkelig:D
Og kanskje ta seg en tur inn her å lese før man kjøper et magasin i en tilfeldig butikk;)
det e jo det forum e her for då ;) ! Så slipp dei vi bur/lever sammen med daglig å høre på sytet ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.