4 bokser med kokosmelk
7 dl kylligkraft Brukte 3 buljonterninger.
2-3 paprika
2 rødløk
en god kvast koriander
en mellom stor ingerfær fin kuttet.
to kinesiske hvitløk
4 røde chillli uten før og hinner.
12-15 Limeblader
2 lime, skvises oppi helt til slutt
Vårløk. Den e best å ha oppi te slutt, siste 10 min sammen med kyllignen.
Mini Mais ca 10 -12 stk.
Stekte hvitløk, løk, chilli og ingefær sammen en liten stund. Hadde så paprikaen over. Stekte litt til. Hadde så limeblader og kokosmelk over + kyllingkraft og mini mais..
650 gr kyllingfillet i strimler. T de oppi når det er ca 10 miutter igjen å koke. Det hele trenger ikke koke mer en 40 min.
Smakte til med Red Curry paste og fish sauce. Måtte ha en del oppi :o))
Hadde scampi oppi til slutt i ca 3 min. Men siden jeg lagde mange posjoner så hadde jeg kun til det jeg skulle spise i kvell. Det kan og kuttes helt ut.
Det blei ei skikkeligt kvessen suppa. Sterk men ikkje sånn at det brandt. Kraftig på en måte.
For de som lever på ketolyse blir denne suppa ganske full av kh - spesielt når jeg ser modifiseringen du har gjort hallgeirg. Selv om du velger den feteste kokosmelken (den har minst kh) og deler suppa på 4 porsjoner, blir hver porsjon over 20 g kh...
Dette bare så du som er i startfasen er klar over det :)
Suppa er helt sikkert knall, jeg har en oppskrift selv på thaisuppe med kylling og elsker den, men jeg kommer ikke ned i under 20 g kh pr porsjon uten å kutte kraftig på løken, og da er jo halve poenget vekke ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.