< Tilbake til oversikten

Ingen vektnedgang denne uken. Mistenker Pepsi Max

loseit sa for siden:

Har vært på lavkarbo og i ketose i totalt 2 uker nå. Har gått og trent 6 dager i uken, 2 dager styrke, resten "utholdenhet". Første uken gikk jeg ned hele 7-8kg (startet på sånn 153kg). Denne uken har jeg gått ned 0.

Drakk bare vann første uke og er rimelig sikker på at vektnedgangen stoppet da jeg begynte å drikke pepsi max. Kan kanskje også være tilfeldig...

Har veldig lite lyst å gi opp pepsi max, det er så perfekt ettersom det får meg til å ikke få lyst på mere usunt, litt motsatt av hva alle andre får.

Er det mulig at det er tilfeldig ettersom det gikk så fort første uke? Er det mulig å sjekke hos legen om aspertam eller koffein (som vel er det som stopper vektnedgangen) ødelegger? På en vanlig "kalori telling" kur, vil pepsi max ha mindre å si der?

Kitt sa for siden:

Tror nok bare kroppen din trenger en liten pause etter knallnedgang første uken!
Man kan nok ikke sjekke hva det er som stopper, men det du kan sjekke om du har et blodsukkerapparat, er om du får blodsukkerstigning av aspartam. Ikke mange som får det, men noen gjør det og da vil jo kroppen din skille ut insulin og fettet du spiser vil bli lagret istede for brukt til fettforbrenning!

På en fettfattig lavkalorikur vil det jo kke spille noen rolle om bls stiger litt!

Nerthus sa for siden:

Enig med Kitt, og samtidig: Du trener voldsomt mye, og veier ganske mye. Din basalforbrenning ligger høyt, det KAN være en tanke og spise LITT mer kalorier enn bare 1500 hver dag med det aktivitetsnivået du nå holder...

Yrla sa for siden:

Tvilsomt at det er max'n. Det er ikke sånn at man går ned det samme hele tiden, men heller i rykk og napp. Se lyst på fremtidig vektttap:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.