< Tilbake til oversikten

Angstsymptomer - mulig diabetes?

Entusiastisk sa for siden:

Jeg har de siste månedene blitt veldig plaget med panikkangst, det blir bare verre og verre. Selv om jeg har slitt psykisk før er angst noe jeg aldri før har slitt med, og jeg leter nå etter mulige årsaker. Jeg kom tilfeldigvis over en tråd der noen beskrev symptomer på føling, og søkte det så opp på google, og det er jo akkurat de symptomene jeg har: skjelving, hjertebank, tendenser til krampe, frykt, uro osv. Jeg blir også tung i beina av og til og har en svømmende følelse i hele kroppen.

Jeg har alltid drukket veldig mye væske, jeg drikker gjerne seks-syv liter vann per dag, selv om det ikke er sunt å drikke så mye så MÅ jeg, jeg er så tørst hele tiden!

Kostholdet mitt har vært veldig opp og ned de siste årene, dels sunt, dels fråtsing i karber. De siste månedene har jeg spist delvis ketogent og så sprukket med karber.

Kan angsten min være diabetes eller noe annet problem med blodsukkeret? Noen som har erfaring med dette?

Kitt sa for siden:

Klart det kan ha en sammenheng, men jeg tror nok du leter etter en annen forklaring enn angst.
Det er kun en blodprøve eller to som kan gi deg svar på om du har diabetes, så bestill time hos legen din en morgen, møt opp fastende og be om å få målt blodsukker, langtidsblodsukker og c- peptid!
Er de prøvene i orden, er det nok angst som plager deg og legen din og du må ta det derfra!

Furine sa for siden:

Få det sjekka du, for eg kjenner att ideen din frå nokon som står meg nær, som har diabetes. Personen drakk også mykje vatn før diabetesen vart oppdaga, og har hatt ein del angstliknande "åtak", eg kjenner godt at det du beskriver. Det kan jo hende at det IKKJE er det, men få det sjekka først! Lykke til! :)

Carisma sa for siden:

Jeg hadde mange slike anfall som kunne vært klasifisert som panikkangst før, men jeg fant ut at de var trigget av ekstremt lavt blodsukker. Etter jeg lærte å regulere blodsukkeret har de vært helt borte.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.