< Tilbake til oversikten

Tv2 nå

Engledans sa for siden:

Kommer strax en reportasje på tv 2 nyhetene om lavkarbo.

Bestemamma sa for siden:

Var bra den, men de styrer på om at vi skal spise brød du....:rolleyes:

Engledans sa for siden:

Ble litt skuffet,det er vel ikke så mange som sikter til å bli toppidrettsutøver, og den reportasjen var veldig ensidig.Jada bare spist godteri og potetgull, det gjør jeg og.............det er greit for de som trener hver dag, som de ungjentene sikkert gjør, men ikke så godt tips for de unge som ikke gjør det.
Var en liten reportasje om fettskatten i Danmark og, der hamstra de.

Bestemamma sa for siden:

Den fikk jeg ikke med meg....har ikke tv-signal så jeg så reportasjen om lavkarbo på webtv........:(

Chamomilla sa for siden:

Jeg så det. Marit Bjørgen var riktig så påståelig når det gikk på at skulle man nå toppen, var man nødt til å spise mye karbohydrater. Skulle likt å høre Bjørn Ferry si det samme?

Glad jeg ikke bor i Danmark med FETTSKATT! Tragisk... Skulle gjerne sett nøkkelhulssgrandiosa bli avgiftsbelagt her til lands derimot...:p

Yrla sa for siden:

Å bruke hele gryn er sunnere enn det evinnelige brødet. Bokhvetegryn smaker kjempegodt og kan lages som dessert (med fløte/melk/honning/frukt/bær/nøtter/frø) eller til middag ( byggotto) som erstatning for ris, eller som dessert (byggrynssuppe). Den er lavest på GI av kornsortene, men selvsagt høy på karbohydrater. Skal lage det til sønnen min. Har får sjelden brød. Han synes det er noe trøtte greier.

Bestemamma sa for siden:

Tusen takk Arnakristin. Marit Bjørgen mistet litt av min beundring der... :o

Men det med fettskatten finner jeg ikke...får håpe det kommer noe om det i en annen kanal snart.....;)

Engledans sa for siden:

Den var kort, litt før Marit Bjørgen.De gikk rundt med handlekurver og hamstra ost og annen fet mat som kan fryses.
danmark er et dårlig lavkarboland forresten, omtrent ikkeno sukkerfritt, og ikke en sjokolade så langt øyet kan se, jeg leita på hver matbutikk jeg var innom. og var innom en helsekost og der var det ikkeno mandelmel eller kokosmel, det førte de ikke.og prisen på sukrin.......ja, vi skal ikke klage på prisen her ihverfall........:eek:

Carisma sa for siden:

Virgin kokkosolje ogg stevia er billig i Danmark. Og mørk sjokolade. Kokkosolja har de på større matbutikker som føtex og superbest.

Engledans sa for siden:

kokosolje og stevia tenkte jeg ikke på. Jeg raida sjokladehyllene på 2 Føtex, men alt var det mye karber i.

Engledans sa for siden:

Men jeg kjøpte over en kilo med macademianøtter da.det var 19 kr for 125g på Aldi, tror jeg den butikkjeden heter.

Bestemamma sa for siden:

Takker for opplysningen...så er det om å gjøre at våre myndigheter ser til Sverige istedenfor på Danmark, i alle fall i dette henseendet....:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.