kamp sa for siden:
Hva er det dere spiser som gjør at dere ikke spiser ketogent?
kamp sa for siden:
Hva er det dere spiser som gjør at dere ikke spiser ketogent?
Marina sa for siden:
Jeg kan kun svare for meg selv. Mitt mål er å ligge under 50 kh for dagen. Som oftest ligger jeg rundt 30. Jeg synes jeg spiser det meste :p Forskjellen på meg og en som spiser ketogent er vel kanskje at jeg spiser frukt et par ganger i uken. Får jeg tak i pasjonsfrukt spiser jeg hver dag (men har ikke funnet det på to uker!). På kvleden tar jeg gjerne en rute eller to med mørk sjokolade. Jeg bryr meg ikke om hvor mye kh det er i krydder. Har gjerne litt kanel på kremdotten min... Når jeg er i besøk/på fest smaker jeg på kaken og snopet, men ikke i ekstreme mengder (og ikke mer enn en gang annenhver uke. MAX) Tror det er litt individuelt hvordan an spiser. Jeg følger en del Hexebergoppskrifter :)
BenteR sa for siden:
Jeg trives mellom 40 og 50 karber, men jeg er faktisk i ketose på alle prøver tatt hos lege.....
Jeg bruker en del langsomme karber fra bl.a. bønner. Jeg ser også en del på glykemisk belastning i stedet for bare å se på karber.
Jeg spiser også daglig bær eller frukt, men i utgangspunktet er det Hexeberg jeg har som inspirasjonskilde.
GrønnPepper sa for siden:
Jeg spiser bønner, linser og en potet i ny og ne.
I tillegg spiser jeg frukt og er mindre kritisk til underjordiske grønnsaker, for meg er en rå gulrot et glimrende mellommåltid.
Newstart sa for siden:
Jeg spiser masse grønnsaker og løk. Må ha løk til middagen. Og en sjokolade rute å kose meg med av og til... Så tilsammen blir ikke dette ketogent:D.
Reason sa for siden:
Spiser litt frukt og en god del flere grønnsaker enn jeg pleide før (blant annet løk og gulrot), men ellers er det mye av det samme.
Opheliia sa for siden:
Fordi jeg ikke gidder:o
Og fordi jeg velger å bruke f.eks proteinshake i forbindelse med trening. Bare de gjør at jeg stiger over 20 gram kh pr dag:)
Det er litt mer lettvint synes jeg, å ikke spise ketogent:)
Yrla sa for siden:
Jeg ligger på omkring 40-50 g karbohydrat. Jeg unner meg peanøtter, gulrot, et eple i ny og ned. Gjenoppvarmet potet(med tanke på GI) og bønner tillater jeg meg men har ennå ikke fått lyst på.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.