< Tilbake til oversikten

Pizzaknekkis

Mammarosa sa for siden:

I dag har jeg hatt deilig pizza med nydelig bunn. Oppskrift? Nannahs knekkebrød!

Hadde på aïoli, cheddar, spekeskinke, litt mer cheddar, oregano, pepper og lek. Mmmmmmm! Servert med deilig salat og enda litt mer aïoli og jalapeños. Stekt midt i ovnen på maks varme i 5 minutter.

Anbefales på det varmeste! Skal lage ny knekkisladning i kveld og da skal jeg lage litt større "flak" til pizza. Kjapt, enkelt og godt!

Hmm...skriveleif i overskrift...

Furine sa for siden:

Heldt botnen godt saman? Eg prøvde også ein gong, med mi eiga knekkebrødoppskrift, ganske lik Nannah si oppskrift. Men eg synest det vart veldig blautt og heldt dårleg saman... Men kanskje Nannah si fungerer betre!

Er overskrifta ok no? ;)

Mammarosa sa for siden:

Takk for retting!

Ja, bunnen var helt intakt og t.o.m. sprø. Vi lager italiensk pizza som jo har en tynn og supersprø bunn. Denne var ikke like sprø, men likevel den beste pizabunnen jeg har prøvd hittil (og vi har pizza hver fredag).

Cluet er muligens at jeg puttet dem rett inn i en glovarm ovn etter at jeg hadde ferdig dandert dem?

Uansett, best pizzabunn so far!

Rin sa for siden:

Det var ferdiglagde knekkebrød du brukte, ikke bare deigen eller en delvis stekt deig? Dette høres interessant ut. :)

Mammarosa sa for siden:

Ja, ferdige.

Har ny ladning i ovnen for senere bruk nå. En plate med vanlig str på knekkebrødene, og en langpanne fordelt delt i fire.

Luguber sa for siden:

Jeg bruker ofte Nannahs knekkebrød til å lage varme "ostesmørbrød", det fungerer utmerket:) Fransk løksuppe servert med varme osteknekkiser (med litt sennep på!) ved siden av smaker nyyydelig!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.