Drømmeren sa for siden:
Hva skal dere kose dere med i kveld?
Trenger inspirasjon :)
Drømmeren sa for siden:
Hva skal dere kose dere med i kveld?
Trenger inspirasjon :)
Engledans sa for siden:
Litt bacongull, tenker jeg.Til mat, aner jeg ikke hva gubben handler inn, men han er flink til å handle lavkarbo så:p
Qlio sa for siden:
Nettopp spist taco, deilig!!! Nå skal jeg rydde og så skal jeg kanskje ha en sjokoladebit eller to og bacongull?
Muff-muff sa for siden:
I dag bakte jeg (lavkarbo) muffins, så jeg har kost meg med (lavkarbo) lasagne og muffins til dessert.
Så snart ungene sover, så åpner vi kanskje en flaske rødvin :)
BenteR sa for siden:
Her koste vi oss med pizza og suppe. Så ble det himmelsk lapskaus med fløte på, og deretter har det vært stekt ost og peanøtter med skall.
Carisma sa for siden:
En hylende baby tydeligvis... :cool: koste meg med sellerirotfries i går, men han tålte tydeligvis ikke sellerirotmelk... :o
Mamaphenix 85 sa for siden:
Kyllingfillet med spekeskinke, brokoli og rømmedressing og litt sukkerfri gele med fløte på :D:):D
Drømmeren sa for siden:
Har du oppskrift på lapskausen?
Drømmeren sa for siden:
Jeg endte opp med å prøve lasagne... den var snadder:D
ellers hadde jeg bacon gull og cola zero;)
Peppa Gris sa for siden:
Vi spiste lavkarbomuffins til snacks og til middag hadde vi kyllinglår :)
mysil sa for siden:
Vi hadde pizza laga på osteknekkisbunn :) Blir det samma i dag :)
sandza sa for siden:
vi spiste koteletter til middag og til dessert/kvelds koste vi oss med masse god ost og et glass rødvin:)
BenteR sa for siden:
Himmelsk lapskaus er rett og slett diverse frukter i små biter, og så presser jeg saft fra 3-4 appelsiner som saus til det hele.
Jeg bruker vanligvis 1 hel ananas, 2 små mango, 2 bananer, 2 kiwi, 1 eple, 1 pære og kanskje noen få blå druer eller 1 granateple.
Før noen får sjokk av fruktmengden og karbene;
jeg spiser 1 liten porsjon av dette sammen med fløte og et dryss med hakka nøtter (eller muslien min) som dessert, og blodsukkeret mitt øker vanligvis med ca 0,5-0,7.
Spiser jeg dette uten fløte og nøtter, øker blodsukkeret mer.
Dette er favorittdesserten til gjengen min, så jeg lager det jevnlig, og er fornøyd med en liten porsjon, og så kan de andre kose seg med mye mer.
Drømmeren sa for siden:
Er det ikke veldig mye karber i dette med tanke på fruktsukker osv?
BenteR sa for siden:
Jo det er det, det var nettopp derfor jeg skrev dere ikke må få sjokk, men hos meg går dette helt greitt, for blodsikkeret øker ikke for mye for meg.
mizzim sa for siden:
Vil ikke kalle det lapskaus men fruktsalat jeg da:d
langaard sa for siden:
Tørr hvitvin:D
lucifine sa for siden:
peanøtter :)
nellie sa for siden:
Heter det himmelsk lapskaus, så heter det himmelsk lapskaus, vel?
Carisma sa for siden:
vel, deg om det. Himmelsk lapskaus har den retten hett siden oldemora mi serverte den til mamma da hun var liten. Minst! Det er jo faktisk en av de mest tradisjonsrike dessertene her i landet (om ikke helt lavkarbo.)
lucifine sa for siden:
Har faktisk hørt noen kalle det for himmelsk lapskaus en gang for noen år siden. Sitter med inntrykk om at det er "mer til det" enn bare vanlig fruktsalat? Eller tar jeg feil?
nellie sa for siden:
Tror det er ren fruktsalat, men skal ikke si noe sikkert. Det finnes jo helt sikkert lokale varianter som med de fleste tradisjonelle retter:)
Carisma sa for siden:
Det er opprinnelig fruktsalat med hakkede nøtter og råkrem.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.