Nnem sa for siden:
Ja, da har vi kommet til oktober.
Hva er deres planer for måneden?
Nnem sa for siden:
Ja, da har vi kommet til oktober.
Hva er deres planer for måneden?
merema sa for siden:
Min plan er å gå ned 2 kg hvertfall.. men vekta stå BOM fast! men det skal gå! Så blir det vel en del planlegging av halloween regner jeg med :D
Regniesil sa for siden:
Eg skal faktisk på Hauglandsenteret 19.okt og vera der i 3 veker. Blir spennande.. Håpar at samboaren og ungane overlever heima så lenge åleina.. :S
Men akuratt no, så håpar eg at eg overlever tannverken som dukka opp i gårkveld.. Blir hardt trur eg, men får eta ibux/paracet som lykkepiller.. Matlysten er totalt rævva, slite med å få opp munnen ordentlig, så eg har ete den maten eg får lyst på og som eg klara å få inn i munnen utan å bita. Det er den siste visdomstanna mi som har klikka og øydelegger totalt heile helga. :/
Carisma sa for siden:
Har barnedåp 16. Oktober... Prestasjonsangst!!
Regniesil sa for siden:
Det går vell broa? :) Ingenting å ha prestasjonsangst for, er jo berre kos med dåp.. Har gjennomført 4 stk sjølv.. :)
sistegang sa for siden:
Jeg er her fortsatt, det går ikke særlig bra. Siden påske har jeg gått opp og ned mellom 77 - 84 kg. Flink en periode, idioti i neste. Er i en for stor emosjonell "berg og dalbane" nå. Men jeg gir ikke opp.
Kitsu sa for siden:
Planer? Få fikset synet mitt og skulderen min. Vekten, ja den står der den står. Går hverken opp eller ned. Men siden jeg har blitt litt flinkere til å trene, så føler jeg meg ok.
Måne sa for siden:
Jeg har 3 mål i oktober:
Gikk på en smell i forgårs. Bakte lavkarbobrød fra Funkjonell Mat, og kroppen gikk i fistel = stinn og tung og + 1,8 på vekten igår :(
I dag er vekten gått ned til + 1,1 og kroppen føles litt lettere og ikke fullt så sprekkeferdig.:)
sandza sa for siden:
Planen denne måneden er å komme igang med trening og håpe at jeg klarer minus 4 kilo i løpet av oktober.
maysa sa for siden:
planen denna mnd er og gå ned 4 kilo og være i mere aktivitet.
ellers så må det jo yddes og vaskes og ordnes og at som er ...hehe
Mamaphenix 85 sa for siden:
Planen min for oktober er å gjøre ferdig noen hekleprosjekter som skal bli julegaver, ha eksamen og kanskje gå ned 2-3 kg :D Så har jeg kjempe mange "burdeburde" ting som må gjøres her hjemme, men vi får se ....;)
Måne sa for siden:
Ai...da økte plutselig listen min fra 3 til 17 punkt...:p
Carisma sa for siden:
Nja, nesten 20 gjester og halvparten tilreisende fra andre kanten av landet.. Jo, det gir meg prestasjonsangst :o
Skal ha det hjemme hos foreldra mine, som i tillegg betyr garantert krangling mellom meg og mamma. :rolleyes:
Anarko sa for siden:
Oktober, rart, syns september har rast avgårde!
Men mine mål for oktober:
Jeg har vært veldig flink å trene. Har faktisk trent hver dag. Noe man kanskje ikke burde (?) Men det er veldig viktig psykisk for meg nå som jeg går på skole.. Det hjelper ekstremt godt på! Nå på tirsdag begynner jeg endelig med kampsport igjen! Oh lykke! Men har hittil trent yoga, og jogget. Pluss litt kickboxing på egenhånd. Sammen med lavkarbokostholdet, så håper jeg virkelig dette gir resultater. Men det gir uansett store resultater for både holdning og selvtillit, så jeg gir meg ikke :) Håper bare at dette er en rutine jeg kan gå inn i, og fortsette i.
Ønsker alle en flott oktober :) Nå skal jeg gå i gang med meatza!
Nelly sa for siden:
Heihei allesammen.
Jeg er enig med Måne. Tenkte jeg skulle prøve og bli mer aktiv her inne... Så må jeg komme i gang å mosjonere litt mer. Trener 1-2 ganger i uka. Det er greit nok det. Men bør gå litt flere turer og ta litt styrketrening hjemme i stua.
Ellers er det jo høstferie neste uke. Tenkte kanskje og ta en svenskehandel. Noen som har noen gode ideer om hva slags lavkarboting jeg bør få shoppet inn?
Ellers må jeg jo ha et mål for denne månderen. 4 kilo hadde vært helt supert, men jeg har virkelig bestemt meg for og IKKE stresse denne gangen. Nyte veien ned, nyte det nye livet og ikke være så opptatt av vekten. Så jeg skal prøve og bare ha som mål at jeg hver uke skal veie mindre enn den forrige, det spiller ingen rolle hvor mye...
Måne sa for siden:
Så lenge du trener variert såpass variert som du gjør, så kan du trene hver dag, Anarko :)
Det eneste du bør huske på er at muskulatur trenger et døgn med hvile for å utvikle seg = styrke max annenhver dag :)
Lykke til videre! Du er kjempeflink!! :heia:
Anarko sa for siden:
Takk! Det høres bra ut :D Jeg trener jo ikke med vekter. Men yoga går jo en del på musklene. Bare ikke på samme måten. Så går det jo som oftest et døgn mellom hver økt :) Tusen takk for hjelpen :)
maysa sa for siden:
trenger ikke ta styrkemax annen hverdag men samme muskelgruppe er riktig...man kan trene forskjellige muskel grupper annenhver dag :) men helt riktig som det sies tar et døgn for muskelen og styrke seg igjen
jeg må virkelig komme igang mere med trening...er på hard trening 1 gang i uken på friskvernklinikken i asker....har klart og få meg mosjon et par dager i uken også....så må jeg komme meg igang igjen på trenningstudio og klarer jeg ikke det så har jeg en deal med legen min om at jeg skal få lege attest. så jeg slipper og forbli støtte medlem
ville helst trent på friskvern men siden de ikke har barnepass funker ikke det og jeg bør trene på dagen da mannen er på jobb og jeg er hjemme med minstemann på 1 år.
ønsker dere alle en flott uke
LaLa77 sa for siden:
Målene mine for oktober er:
*Få vekk minst 3 kg så vekta i det minste viser tosifret.
*Plante 230 (sånn ca) blomsterløk :p
*Bli ferdig med å male listene og taket på badet.
*Prøve å jobbe litt mindre. (som alltid, også går jeg på en smell...)
*Sy ferdig en haug med kremmerhus, sånn ca 45 stk, så er det en ting mindre å tenke på før jul (jada...:D)
Og kjenner jeg meg selv rett, så får jeg sikkert gjort halvparten, og ender opp med et annet prosjekt isteden :)
gvm82 sa for siden:
Mål for oktober:
Bli ferdig med oppussinga av stova.
Gjere ferdig julegavene.
Ta litt bedre vare på meg sjølv.
Pingvin sa for siden:
Hm, håper på å gå ned 3-5 kilo, få opp treningsintensiteten til tre ganger i uka og holde meg unna studentvinen :P
vaskeklut sa for siden:
Plan for oktober: stikke til italia for 14 dager.... :D Slappe godt av og bare KOSE meg sammen med Mannen. :love:
Nelly sa for siden:
gått ned usle 0,4 denne uka :rolleyes:
Hadde jo lovet meg selv og ikke stresse, men nyte veien ned, og være fornøyd med nedgang uansett hvor mye.... Likvel er jeg litt skuffet:o
Det må vel være lov...
Anarko sa for siden:
0,4 er bedre enn ingenting. Det er mange inne på dette forumet som stopper opp i ukesvis, om ikke månedsvis, og jeg er en av de. Jeg skjønner det med forventninger til stor nedgang i rekordtempo. Jeg tenkte slik også. Men man må bare følge kroppens tempo. Spis riktig og hold deg i aktivitet om du liker det. Nyt alt det andre som er å nyte i livet, så kommer mer vektnedgang etterhvert :)
Anarko sa for siden:
Jeg fant forresten en cardiokickboxing video på nettet, som jeg tok 2 ganger (10 minutt x 2), så tok en yogaøkt etterpå, som også varer i ca 10 minutter. Det gjorde seg! Svett og glad :D Bare venter på å svette ferdig så jeg kan stikke i dusjen. I morgen skal jeg på det kampsportsenteret jeg gikk før og begynne igjen med kickboxing og cardiokickboxing, og etterhvert også boksing. Høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg er inne i en veldig fin flyt for tiden!
jolie sa for siden:
Jeg slenger meg med her, jeg. Jeg har ikke orket å se så veldig langsiktig ang vekttapet tidligere, fordi jeg alltid har mistet motivasjonen underveis. Men nå kjenner jeg at det ikke gjør det spøtt om jeg realitetsorienterer meg selv på hvor mange kilo jeg skal/bør gå ned. Mer enn 30 kg, javel, so what. Det blir vel en dag.
Siden starten som var i mai, har jeg gått ned 9 kg. Så det går sakte, men hovedsaken er at det går. Er det ikke det, da? Jeg er i gang med en innskjerping igjen, etter noen uker her på høsten med litt slepphendthet både på trenings- og matfronten. Tok en kroppsanalyse på treningssenteret, og det var stor motivasjon. Etter jul skal jeg ta en ny, og da får vi se hvor mye muskler jeg har bygget og hvor mye fett jeg har kvitta meg med på tre måneder. Det er motivasjon, det!
Så det er oktober for meg: skjerpe mat og trening. Jeg spiser ikke lavkarbo slavisk, men kutter en del karbo og prøver å spise mer ren mat og mer grønnsaker.
Ja, også studiene og alle de tusen strikkeprosjektene, da. :P
Måne sa for siden:
I dag er jeg kjempeglad! Lavkarbo-brød-kiloene jeg dro på meg for noen dager siden er vekk igjen!! :D
vaskeklut sa for siden:
Urk. Jeg lengter til lavkarbo. Jeg er begynt å karbe opp fordi jeg skal til Italia på romlemantisk-tur... Jeg mistenker at det blir lavest mulig karbo i Italia likevel altså. Hadde egentlig planlagt to uker med høykarboutskeiing. Vann i kroppen, sukkersug til tusen, vondt i magen. UAH. :eek: Nå kjenner jeg hvor godt man har det med lavkarbo!
maysa sa for siden:
vor mye brød spiste du og hvilken siden du la på deg av det? nyssgjerrig
Måne sa for siden:
Jeg bakte lavkarbobrød fra Funksjonell Mat, og tok 2 tynne skiver om kvelden da det var nybakt, og to om morgen etter.. samme kveld var vekten økt med 1,8 kg!! :eek: :(
Tror jeg ikke tåler så mye solsikkefrø og sånt. Reagerer litt på diverse andre brød-etterligninger, som feks Nannahs knekkebrød. Heldigvis savner jeg ikke brødmat noe særlig, så det er ikke verdens undergang for meg. Var bare utrolig kjipt å få på nesten 2 kg av lovlig mat ;)
maysa sa for siden:
oioioi sååå kipt...så bra du er igang...jeg har problemer medog finne ting og spise som ikke er egg og ikke brød...til frokost
Måne sa for siden:
Tja, mitt første måltid består som oftest av salat med enten kylling, bacon og egg eller middagsrester, som kotelett, kjøttdeig med ost på eller lignende.
Kan være lurt å sette opp ukesplan, hvertfall i begynnelsen, så man slipper å tenke på sånt når man står der og er sulten, og ikke vet helt hva man skal spise. Kan være lurt å alltid ha noe ferdigstekt/-kokt mat i kjøleskapet også.
Du finner nok din måte å gjøre det på ganske snart. Regner med du har sjekket frokosttråden her inne? :)
merema sa for siden:
Er ikke gøy når vekta prøver å snike seg oppover nå! Særlig når den prøver å bikke over det dumme 3-sifra tallet igjen! Men jeg får prøve å holde motet oppe, og satse på at det går nedover igjen snart!
Nupsida sa for siden:
Åjaaa, hadde jo helt glemt at vi var i oktober nå! Derfor dere var blitt så stille, haha!
Mine mål for oktober er å fortsette å holde meg tilnærmet ketolyse, samt kutte ut all den brus-drikkingen min.. drikker alt for mye brus, og nesten ingenting vann :(
Har forresten gått ned 2,6 kg på den uka jeg har vært tilbake på lavkarbo! Og ikke skeiet ut heller! Såååå fornøyd!! :D :D :D bare litt over 6 kg igjen til jeg faktisk er i mål!!!
Anarko sa for siden:
Jeg har tatt på meg kickboxingbuksa som jeg ikke har brukt på 1,5 år. Er ikke sikker på hvor trang den var for 1,5 år siden, men det var litt i trangeste laget nå :/ :( Men, da har jeg en fin måte å måle vektnedgangen på i allefall :) Tror den var ganske så trang for 1,5 år siden da. Da hadde jeg hatt en lang pause fra trening, spiste usunt og i hele tatt. For ca 2 år siden når jeg begynte med kickboxing, så var buksa passelig. Heldigvis bare rundt livet den er litt trang da. Men er redd dette beviser at lavkarbo kanskje ikke har funket så godt for meg...
Nnem sa for siden:
Jeg har egentlig som mål for oktober å holde vekten stabilt eller gå yttligere ned i vekt. Går litt opp under eggløsning. Hadde det sist ukene og jeg ligger fortsatt i +.
Ellers skal jeg begynne litt å trene, Zumba på jobben. Samt trappetrening på jobb. Har også fått cocosa i hus, så litt ekstra fett:)
Anarko sa for siden:
Overrasket meg selv i dag etter 1,5 timer med kickboxing. Jeg jogget hjem! Hoho! Det hjelper på selvtilliten i allefall :)
Måne sa for siden:
:w00t: :heia:
Pingvin sa for siden:
Argh, er det ikke typisk!
Kvelden etter at jeg setter mål om å komme meg på trening minst tre ganger i uka, om ikke fire, så blir jeg syk! Og har aldeles ikke lyst til å trene når bihulene er tette av gørr og bakterier :(
Dustebihuler!
Men jeg dro alikavel å svømte en liten halvtime i dag. Bedre enn ingenting :)
Anarko sa for siden:
Svømming er jo kjempebra trening! Så vær stolt og fornøyd du! :D Ikke alle som hadde gjort det med tette bihuler! :)
Så må jeg si takk til Måne, som er så snill og heier på meg :D
Natta til dere alle :)
Ellep sa for siden:
Jeg har ett mål for oktober.
Å komme halvveis.... (ikke så veldig langt igjen)
Nupsida sa for siden:
Måtte smugveie meg litt i dag og, for følte meg så tynn, haha! Og vet dere va?? Vekta viste 69,9!!! Det vil si at på en uke og noen dager har jeg gått ned 4,1 kg! Dette kan da umulig stemme?
Måne sa for siden:
Gratulerer!! :heia: danse rundt og være glad på Nupsidas vegne :D
Pingvin sa for siden:
Ai gratulerer Nupsida! Kjempeflott!! :)
69,9.. Tror ikke jeg har vært der siden jeg var 17.. :rodme:
maysa sa for siden:
woooow såååå gøy...gratulerer så mye.
hvordan har du klert det er jo sef det første spm som popper opp...hehe
men hva slags filosofi har du ... nysgjerrige meg
Nupsida sa for siden:
Takk søte dere! :D :D
Takk takk! :D Jeg har tilnærmet ketolyse som filosofi. Veier ikke, men prøver å holde meg under 15 pr dag. Visst du går inn på bloggen min (Link i signaturen) så har jeg noen dager der jeg skriver hva jeg spiser dag for dag :)
Nelly sa for siden:
Jeg tåler heller ikke brød eller brødlignende ting Måne. Da stopper vektnedgangen med en gang, så det har jeg kuttet ut. Er litt irriterende om morgenen synes jeg. Hadde vært godt med et bittelite tynt knekkebrød med et kokt egg eller noe.... Men det funker bare ikke.
Ellers har jeg begynt å mosjonere om kveldene, går ute også tar jeg litt situps og sånn hjemme etterpå. Tenkte å prøve og gjøre det daglig.
Måne sa for siden:
Var veganer for en del år siden, så jeg savner ikke noe annet enn større utvalg av grønnsaker, samt linser og bønner. :)
Det er helst når jeg er på en av mine lengre kjøreturer (8-12 timer) jeg kunne tenke meg noe enkelt som feks knekkebrød/brøderstatning, men det går jo ikke :kadetgaar Denne gangen skal kjølebagen igjen pakkes med koteletter, bacon, egg og salat + litt fleskesvor og masse vann!! Er god reisekost det også! På fergene har jeg sett en del folk som titter på koteletten min, for så å titte ned på sin tørre brødskive med et dypt sukk og skjevt blikk. Vet ikke om jeg kan ta æren for det, men den ene vogtog-sjåføren jeg ofte treffer på, er begynt å skåle med koteletten sin mot meg. Før spiste han "på-kaien-snackbar-mat" og "ferge-mat". Kjekt at kjøleskapet hans blir brukt til annet enn cola ;) Er jo mulig han er begynt på lavkarbo han også da..men uansett kjekt å skåle i koteletter!:D
Har store planer om å begynne med tusleturer, når jeg kommer til kjærestemannen min igjen. Gleder meg til det...både til turene og mannen..ikke nødvendigvis i den rekkefølgen :p
maysa sa for siden:
sukk det var opp 0,9 i går...jeg veier meg på friskvernklinikken hver 14 dag...ned skal jeg hvertfall så får vi se... det ble 70 min hard trenings økt med trenere som pisket oss deilig etterpå og i dag er jeg bare sååå støl... i morgen mååå jeg komme igang med treningsenteret som jeg har vært støtte medlem i siden januar.
Nelly sa for siden:
Samme her, har vært flink til å gå litt turer. Men det er ingen plass man får opp dampen som på treningssenter....
Måne sa for siden:
Nådde - 15,3 kg i dag :D
Nupsida sa for siden:
Gratulerer så masse! :)
Jeg har gått ned 0,3 kg denne uka, og er egentlig fornøyd for jeg hadde to dager der jeg sprakk totalt.
Kitsu sa for siden:
Kjøpt meg vinterjakke i dag - i ittebitteliten størrelse. Den gamle i XL skal definitivt gis bort, jeg drukner i den. Men hvor er puppa mine blitt av? Ingenting til å fylle ut jakkene med lengre. :P
maysa sa for siden:
hvor mange kcal har dere spist på vei ned ca og hvor mye kjøtt pleier dere og ha ....
Ennah79 sa for siden:
Heia:)
Forholdsvis ny her, og sier hei:) Ned rett over 4 kg på 3 uker - går fint selv om jeg skulle ønske det gikk litt raskere. Fornuftig sett vet jeg jo at tempoet er rett, så her er det bare til å rope på tålmodigheten:D
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere:)
tuftemor sa for siden:
Hei hei alle flinke menneker:D
Jeg er nettopp kommet igang (1 uke) men 3 kilo ned:)
Føler formen er bra og er i ketose (har hørt det skal være bra):p
Må bare fortelle att jeg har diabetes 2, men etter 3 dager på LCHF ble blodsukkeret normalt????????? I da feks. var det 5,2 2 timer etter måltid:D
Sånne målinger har jeg ikke hatt siden jeg starte å måle meg.Har da ligget på 8-9 eller myyye høyere. Så att det hjelper på ett stabilt blodsukker kan jeg skrive under på:)
Noen som har lignende erfaring?
sandza sa for siden:
jeg har også diabetes 2 og etter at jeg begynte å spise lavkarbo så har mitt blodsukker også sunket, nå ligger jeg mellom 5 og 7:) det som overrasker meg mest etter at jeg begynte å spise lavkarbo er at jeg har så utrolig mye energi til overs at jeg klarer ikke å få brukt opp alt:confused: avogtil ender jeg opp med å trene 2-3 ganger for dagen fordi at jeg har så mye overskudd, klarer jo nesten ikke å sitte stille:eek: noen andre som har det sånn?
tuftemor sa for siden:
har så utrolig mye energi til overs at jeg klarer ikke å få brukt opp alt:confused: avogtil ender jeg opp med å trene 2-3 ganger for dagen fordi at jeg har så mye overskudd, klarer jo nesten ikke å sitte stille:eek: noen andre som har det sånn?[/quote]
:D Den har ikke jeg fått kjent på:confused: Ingen ADHD her;)( ikke vondt ment.) Supert att du bobler over. Nyyyyyt det:)
Pipje sa for siden:
Føles så godt å endelig være i gang igjen, etter mange altfor mange måneders fravær. Har ikke turt å gå på vekten enda, men vet at jeg har gått opp noen kilo.. Men nå er jeg mer motivert enn noensinne for å gå ned de oppgåtte kiloene og 10 til, til jeg har nådd idealvekten!
Det beste er at jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha dårlig tid, siden jeg må jobbe med meg selv mentalt sett og. Viktig at også hodet følger med på en sånn prosess. Jeg har allerede gått ned 15 kilo og vet at jeg ikke ser mer enn lettere overvektig ut. Men føler noen ganger at jeg føler meg feitere nå enn jeg gjorde på mitt tykkeste! Merker jeg blir veldig bevist på kroppen min jo mer jeg går ned, og med det kommer også noen negative tanker. Flere som har det slik?
Nelly sa for siden:
Pipje: Skjønner veldig godt hva du mener ja. Akkurat som man ikke ser at man går ned på ett vis. Jeg tenkte jeg skulle prøve og ta bilder av meg selv på veien ned denne gangen for å "vise" meg selv at jeg jo går ned vekt, og at jeg er "flink".
Anarko sa for siden:
Jeg tror det er mange som føler det slik. Er nok bare hodet som ikke er helt med på forandringen. Jeg vet i allefall at jeg selv har det slik.
mrs kishty sa for siden:
Jeg sliter med at speilet henger igjen på den gamle meg.. Den 30 kilo pluss meg.. men jeg ser jo på klærne og på vekta at jeg ikke er der.. Nå satser jeg på at speilet snart skal følge etter.. Kanskje det er noen oppgraderinger det ikke har vært igjennom.. Sukk.. Men men, utrolig kjekt når folk ser at jeg har gått ned i vekt.
Noen andre som blir provosert av meldingen: "Nå har du blitt fin"? Jeg kjenner at den gjør vondt, og jeg har egentlig begynt å tenke på det jeg drømte da jeg var liten, at jeg hadde en feitdrakt som jeg hadde kledd på meg, og som jeg skulle kle av meg når jeg fant drømmeprinsen som er glad i meg akkurat som jeg er. vel nå er han funnet og drakten er på vei av..
Bønna200 sa for siden:
Jeg blir provosert av den meldingen, ja. Fikk høre det til stadighet da jeg gikk ned 50 kilo for noen år siden. Dessverre var ikke kroppen helt samarbeidsvillig og selv om jeg var superflink snudde det og jeg gikk opp alt igjen. Det var på lavkcalori. Anyway... Nå tør jeg nesten ikke møte folk jeg ikke har sett på en stund, for nå er jeg jo verken fin eller flink lenger:o
mrs kishty sa for siden:
Jeg er sikker på at du er både flink og fin bønna. Tusen takk for svar, jeg følte at jeg drepte hele tråden her hehe..
Anarko sa for siden:
Du drepte ikke tråden :) Jeg er innom og leser, men ikke alltid jeg svarer. Er i praksis for tiden, og mye skolearbeid vi må gjøre samtidig med praksisen, så derfor svarer jeg ikke så mye som før. Det er klart man blir provosert av "Nå er du blitt fin!". Jeg har hørt den jeg også, men med litt vri som oftest. Så spørs det hvem den kommer fra også. Men enkelte ting som er velmenende, kan stikke litt.
Bønna200 sa for siden:
Takk for det:klem: Jeg FØLER meg flink, hvertfall;) For jeg har jo egentlig ikke sklidd ut på den måten. Men føler som sagt virkelig ikke for å møte de folka som aldri ga meg komplimenter FØR jeg hadde gått ned mine 50 kilo. Ser de meg nå så blir det vel bare "Også hun som var så flink... Nå har hun gått helt tilbake til den usunne livvstilen sin igjen." For det er så typisk... Enda jeg har alltid levd mye sunnere enn folk flest.
vaskeklut sa for siden:
Er det noen som har for lite snørr? Jeg har nok til alle i hele tråden, er jeg sikker på :eek::o:p Deler med glede ut altså!:cool:
Nelly sa for siden:
Nei, jeg trenger ikke det. Får dessuten tette bihuler også da...
Mamaphenix 85 sa for siden:
jeg trives godt med lavkarbo kosthold, men hvorfor sprekker jeg gang på gang da ??
Anarko sa for siden:
Fristelsene blir for store?
Anarko sa for siden:
Nå har jeg fått en allergisk reaksjon for 'nte gang... I morgen blir det altså legen, og mulig videresending til hudspesialist. Jeg håper å bli kvitt det nå en gang for alle, eller i allefall få vite hva som utløser det. Det hele begynte jo med en reaksjon på utgått sminke, og det er ikke det som gjør at det utløses nå, for en ting er sikkert; ikke brukt så mye som litt av et produkt i ettertid som er nært å gå ut på dato i hele tatt.
Forøvrig så spiste jeg pittelitt ostekake på jobben ("Du bare MÅ smake den, den er SÅÅÅÅ god"). Tror det var ca 50 gram kake. Var i alle fall et vanlig str. kakestykke delt i 4.
Jeg har lyst til å løpe en tur i dag, men er redd svetten kan gjøre reaksjonen verre. Hva tror dere?
Bønna200 sa for siden:
Når jeg har utbrudd blir jeg hvertfall verre av svetting:(
Men på den annen side, så kanskje du svetter ut stoffet som gir deg reaksjonen?
Kitsu sa for siden:
Er det i ansiktet? Har du sjekket hvilke ingredienser som er i sminken din? Jeg, med min eksem, har ganske mange substanser jeg må unngå. Urk. Og ja, svette gjør det vanligvis verre, i alle fall midlertidig. Salt svir.
Gå deg en tur i stedet? :P
Carisma sa for siden:
Noen som har erfaring med blodfortynnende sprøyter, og om det kan danne kuler i ettertid der sprøytene er satt? Jeg måtte gå på slike etter graviditet med blodpropp, og nå har jeg fått flere bordtennisball store kuler i magen i det området jeg satte de. Når forsvinner de evt?
Anarko sa for siden:
Det er litt i ansiktet, men mest på venstre hånd, foreløpig ihvertfall. Har jogget/løpt en tur, og det ble ikke verre. Det var litt vind, så svetten som kom tørket kjapt, og var mest i pannen og ikke rundt munnen, der jeg er litt rød. Hånden passet jeg bare på å ikke knytte, slik at den forble tørr. Jeg skal til legen i morgen. De har allergitestet meg, men det var ingenting som slo ut. På det verste ser det nesten ut som brannskader, men jeg begynte tidlig med zyrtec og hydrokortison denne gangen, og håper det holder det i sjakk, eller fjerner det. Jeg har veldig lyst til å finne ut hva det kommer av, slik at jeg kan unngå det. Går hardt utover selvtilliten når det slår ut iallefall.
Kitsu sa for siden:
Har du tatt blodprøve eller prikktest for allergi? Jeg slår ut på forskjellige ting etter hvilken metode de allergitester med. I tillegg så har jeg en hel del kontaktallergier, og de slår rett og slett ikke ut.
Ble du testet hos vanlig lege eller hudspesialist? De på Haukeland er de eneste som har klart å få hendene mine til å se okay ut, i alle fall for en liten periode.
Anarko sa for siden:
Var blodprøver. Får se i morgen hva de gjør med saken. Legen sa sist at om det kom igjen (etter kortisonkur) så ville han videresende meg til hudspesialist.
Anarko sa for siden:
Jeg vet ikke om det er lureri, eller hva det er som gjør det, men jeg har gått ned 3 kg denne uka her. Jeg har trent annenhver dag (jogger/løper intervaller i ca 5 km) og har kuttet ned en del på fettet. Så kanskje det er det? Lavkarbo/mindre kalorier?
vaskeklut sa for siden:
Om du både har kuttet på fettet (energien) og i tillegg trent mer enn vanlig så er det sannsynligvis det ja :) du har rett og slett forbrent mer enn du har spist! gratulerer med godt resultat :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.