Hvor mange karbohydrater anbefales det å holde seg innenfor på Lavkarbo?
Jeg har gått på Lavkarbo snart 2 uker , men jeg teller ikke... bare tar sånn ca... men er greit å vite hvor mye jeg kan ha før jeg ødelegger for lavkarboen.
Har til nå gått ned ca 4 kg på 10 dager.. synes ikke det er så galt , så jeg må jo gjøre noe rett :)
Grensa er ganske vid, men du kan ikke pøse på med fett om du spiser 149 g karbo om dagen. Derfor er det greit å bestemme seg for noe og holde seg innenfor de rammene som er satt.
Dette er kanskje hovedregelen , men jeg er ikke alene om å holde meg i ketose selv om jeg spiser 40-50 karber pr dag.
Men til trådstarter; om du er fornøyd slik du har det nå; legg dagsmenyen din inn på [url]www.diett.no[/url], så ser du hvordan foredelingen er og om du får dekket alle dine behov.
I starten var jeg rimelig flink til å sjekke på diett.no, nå i dag tar jeg bare stikkprøver for å sjekke at jeg ikke sporer av.
Jeg ligger forøvrig mellom 40 og 50 til vanlig, men skeier av og til litt ut helt opp mot 70 karber.
Gubben min og de voksne sønnene våre ligger vanligvis mellom 80 og 100.
Det viktige er nok at maten du spiser er naturlig, og at dersom du holder deg under 72 gram karbohydrater så trenger du ikke passe på fettet, men over grensa må du redusere fettet i kosten. Det er også viktig å få i seg NOK næring når man ligger såpass lavt på karbohydratene, da kroppen over tid kan senke stoffskiftet dersom den får for lite kalorier og for lite karbohydrater.
Fortsett slik som du gjør du siden det går så det suser:D. Men det kan kanskje være greit for ettertiden at du vet sånn ca hvor mye karbo du ligger på nå. :)
Jeg og, men det er noe man finner ut av etterhvert. Hovedregelen er vel uansett 20 gram for menn.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.