Engledans sa for siden:
Det ser ut som et par høykarbodager er det eneste som får meg ned i vekt.Hadde en for et par uker siden, og gikk ned 2-3 kg.Så er det stillestand igjen.Så, hvor ofte kan en bruke høykarbodager?
Engledans sa for siden:
Det ser ut som et par høykarbodager er det eneste som får meg ned i vekt.Hadde en for et par uker siden, og gikk ned 2-3 kg.Så er det stillestand igjen.Så, hvor ofte kan en bruke høykarbodager?
Peppa Gris sa for siden:
Jeg går kun nesten bare ned på høykarbodager jeg og, så vurderer en titt og ofte :D
Engledans sa for siden:
ahhhhhh....godt å høre at det ikke er bare meg. Hadde stillestand i 4 mnd, før høykarbodagen. I dag er jeg så lei av alt at jeg er jææææævli glad vi ikke har kake, kjeks eller sjokkis.Da hadde jeg gått amok.....:( Blir så deppa av stllestand. Det virker ikke som jeg er i ketose heller, har aldri utslag på stixen.Da hjelper det ikke at en er stolt over at en holder seg under ketosegrensa og aldri har sprekk.Jeg vet at en skal slappe av og ikke stresse, men jeg har 40 kilo igjen før jeg kan gå i en vanlig butikk og kjøpe klær.
Peppa Gris sa for siden:
Det er litt håpløst når jeg ikke har gått ned i vekt på måneder og så spiser jeg høykarbo i noen dager og vekta forsvinner..
nellie sa for siden:
Kanskje det hjelper å justere opp karbohydratene sånn hver dag?
Engledans sa for siden:
Jepp. En er sååååå flink, og en står bare stille,frustrerende.men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får utslag på stixen.
Peppa Gris sa for siden:
Jeg har gjort det, men det har ikke hjulpet på vekta. Lever mer generell lavkarbo i forhold til ketolyse før, men vekta står bom stille. Litt sukker og hvetemel derimot :rolleyes:
Men bare så det er sagt, det er ikke et alternatvi og hoppe over på høykarbo på fulltid, da formen blir tilsvarende elendig.
Engledans sa for siden:
Har fundert litt på det, så jeg sitter og leser meg litt opp på generell lavkarbo avdelingen. men for meg fungerer strengere bedre enn ikke så strengt.men tror jeg skal skru opp karbene litt.Hva anbefales å tilsette mer av.Blir mer grønnsaker da.kansje litt frukt?
Bestemamma sa for siden:
Dere får huske på hvilken årstid vi har nå....Det er oppfeitingstid...:D
Engledans sa for siden:
joa...men jeg har stått stille siden Mai, unntatt de 2 høykarbodagene for et par uker siden.
Bestemamma sa for siden:
Jeg stod stille fra februar til i august, da jeg gikk ned fire kilo for så å gå opp igjen to......Platå må en regne med ;)
Engledans sa for siden:
Joa, men så frustrerende.Tilogmed legen min sa at jeg hadde gått ned lite , til å gå på ketolyse, var hos legen for et par uker siden, og da sa hun de.Jeg tok det ikke opp, men jeg sa jeg gikk på ketolyse og hun lurte på startvekt og nåværende vekt.
Og med så mange kilo som skal vekk, har jeg ikke tid til å stå stille et halvt år om gangen....:(:(:(
Bestemamma sa for siden:
Har du tid til å miste håret og få hengehud på magen fordi du har gått for fort ned? Det var sesultatet av at jeg gikk ned 30 kilo på bare 4 måneder...Ta det med ro du, jenta mi...og pass på når du begynner å miste håret at du har Nisimshampoo tilgjengelig...det hadde ikke jeg og mistet 2/3 av det lange fine håret mitt...Nå er det permanentet, klipt bort, og helt ødelagt og magehuden min er heller ikke noe å vise fram.....:(
Engledans sa for siden:
Har ikke som mål å gå ned 30 kilo på 4 måneder altså.Men litt fortere enn total stillstand.Håret henger fortsatt på.Magehuden er ødelagt uansett, etter overvekt siden tenårene og 2 svangerskap med stoooor mage,( og da mener jeg stor asså, jeg er 153, og ungene var 3,9 og 4,5 kilo ved fødsel)
så den huden er max strekt uansett:D blir nok aldri bar mage på meg nei.
Er så tålmodig som jeg overhodet kan jeg:o:o og jeg som ikke finnes tålmodig egentlig:rolleyes:
Men håper du forstår frustrasjonen min, når det står så lenge stille i bgynnelsen av den lange veien jeg har å gå.
Men hvordan i alle dager klarte du å få vekk 30 kilo på 4 måneder?
Peppa Gris sa for siden:
Jeg sjønner deg godt jeg, jeg hadde blitt grinete om noen snakket om platå til meg ;)
Ikke alt er platå, noe er bare manglende vektnedgang :(
Bestemamma sa for siden:
Jeg er visst typen til å miste vekt fort når kroppen får kjøtt og fett, samt fete melkeprodukter....Er nok genetisk + at jeg er høy og muskuløs...en typisk jeger, vil jeg si....:D Jeg kunne ikke noe for det...spiste over 3000 kcal og frotset nærmest...
Jeg forstår frustrasjonen din, men ta vare på deg selv og lytt til kroppen din...mulig det er noe inni deg som trenger tid til å justeres før du kan gå videre ned i vekt...:(
Ikke at jeg er noe godt eksempel på det å ta vare på seg selv, men nå har jeg i alle fall lært at kroppen min trenger meg like mye som jeg trenger den....og at jeg har stellt dårlig med den i mange, mange år blir jeg straffet for nå....... Myndighetenes antifettkampanje fra 80-tallet har jo også noe å gjøre med det selvsagt, men jeg burde jo ha gjennomskuet bløffen deres for maaange år siden.... Men da var jeg så langt nede i depresjon og fysiske og andre vektrelaterte problemer at jeg hadde vel nok med å holde meg i live fra dag til dag..........:o
Du får nok plastisk operasjon både her og der så det går nok bra til slutt.... vektnedgangen kan du ta med ro...Så lenge du spiser riktig og gir kroppen nok vitaminer, mineraler og annet den trenger er det ingen grunn til at du ikke skal kunne gå videre ned i vekt...4 måneders stillstand er ingenting sammenlignet med det en del andre har hatt.... Ta en runde med deg selv og vurder hvor mye du trenger av mat i det hele tatt..du trenger mindre nå etter 10 kilo ned enn da du startet må du huske....har du lagt deg til vaner som du ikke burde? Går du tur, trimmer du? Husk at om du trimmer kan det være at du bygger muskler og får belønningen siden i form av mer vektnedgang... Tenk litt høyt omkring dette.....:D
Engledans sa for siden:
åh...jeg elsker deg Peppa.You make my day :D
Engledans sa for siden:
Jeg har slanka meg siden midten av 80 tallet, har vel prøvd alle kurer oppover, fra sulting på 80 tallet til cambridge (usj) på 90 tallet, ogvidere.Til slutt ga jeg opp og lot bare kiloene dette på. og jeg har hele veien slitt med spiseforstyrrelse(tvangs og trøstespising) har blitt mye bedre de par siste årene med det, og merker ikke til det nå, kun en og annen dag, hvor jeg er litt sliten og lei.Derfor er jeg mektig stolt over at jeg ikke har rørt sukker på et halvt år, selv om det er fristelser både her og der.
Tror jeg får i meg det jeg skal, hadde "full pakke" hos legen for et par uker siden, med en smørbrødliste med ting som skulle sjekkes, og alt er som det skal være.spiser grønnsaker hver dag.Har slitt en del med matlysten, bla blir jeg kvalm av egg og bacon, men putter det i meg uansett.Spiser det fort, så jeg blir ferdig med det.:D
Bestemamma sa for siden:
Vet du gjør ditt beste :klem:
Men ikke tving i deg bacon og egg når du ikke har lyst på det...har du ikke matlyst skal du heller ikke spise så mye, for da er forbrenningen din sannsynligvis lav, eller kroppen mett og tenker seg om, kanskje den hviler?... Husk at når du har god matlyst er forbrenningen høy og du kan benytte deg av det til å gå litt ekstra ned....dvs. holde litt igjen på matinntaket når du er ekstra sulten.....;)
Vi hadde en diskusjon om hvorvidt en får stoffskifteproblemer av å spise mindre kh, men jeg tror at så lenge en får i seg nok fett og proteiner og ikke går for lavt ned på karbohydratene om en ikke har en masse fett å tære på, går det bra. Er en god og rund kan det nok være at en kan være en stund på 25 kh, ellers bør en nok være rundt 50-60kh som ferdigslanket, dvs om en har lyst til å fortsatt være i ketose. Om en ikke vil være i ketose må en over 70g kh og redusere fettet en del....
Det med dager hvor en er litt høyere på karbohydrater fungerer fint for noen og dårligere for andre...jeg har opplevd det samme som du - at vekten går raskere ned etter to-tre dager på litt mer "vanlig" brødmat og litt mindre fokus på å spise "rett"...... En gang i måneden vil jeg anbefale at du tar et slikt opplegg.....Men pass på, sukkersuget kan bli større....:p
Chamomilla sa for siden:
Hei,
vil bare si jeg har lest. :klemmer:
Tittet litt innom journalen din om at du leste Skaldemann. Har du lest boken hans "hvorfor går jeg ikke ned i vekt" eller noe i den dur... også?
Hva med å logge noen dager hva du spiser på diett.no ? Kanskje det er ting som kunne fått litt justering?
Håper du finner en vei som fører deg til målet ditt.
Engledans sa for siden:
Nei, jeg har bare lest GI null.men gruer meg litt for å gå på så ekstrem kur.
Jeg har ikke telt på en stund, men kan gjøre det litt.Greit å se hva en får i seg.
Newstart sa for siden:
Har du prøvd å regulere litt matinntak/kalorier?:)
Kanskje det bare er en filleting som gjør at det står stille.....:D
Engledans sa for siden:
De fleste sier at de ikke bryr seg om kalorier, så da burde vel ikke det spillle så mye rolle.
Jeg er nok ikke flink nok å få i meg fett, venter på pakke med cocosa fra iherb, men det tar tid, venter på 2 uka nå.
Jeg sliter med å få i meg nok mat, har elendig matlyst,men tvinger i meg egg og bacon om morgenen så jeg får i meg fett.
Har gått opp 2 kg de siste dagene, så nå kan jeg ikke skryte av at jeg har gått ned over 10 kg lengre, sukk......får mest lyst å sette meg ned og grine, er så lei av å slåss for kiloene.
Chamomilla sa for siden:
Må det være egg og bacon du skal tvinge i deg da? Hva med å lage noen lavkarboknekkebrød etter oppskrift her inne, ha på smør og pålegg? Eller let litt rundt i oppskriftene og se om du får noen tips? Jeg lagde knekkbrød for første gang på lørdag og det var jo så kjapt og enkelt. Og da har jeg noe stående fremme som går fint å spise uten å få i meg for mye karber og som ikke krever tilberedning annet enn å lesse på pålegg... De er jo også greie å ta med seg om man skal ut av huset og vil utsette frokosten...
Hva med å utsette å spise til f.eks. 11-tiden og heller spise godt når du evt er virkelig sulten?
maysa sa for siden:
Kan vel hende at kroppen din vil ha litt nere karber...jeg snakket med Lava på treffet(tror jeg det var) og hun måtte ligge litt høyere med karbene ..lurer på om det var rundt 50 eller noe for ellers sto det helt bom stille. det er jo noen her inne også som må telle litt kalorier. utregninga er jo ca 21g x din egen kroppsvekt...noen kan fråtse og andre ikke. og noen kan jo ikke spise nøtter og frø altså ikke noe lk brød eller knekkiser og noen trenger det... så kan det være lurt og mosjonere litt... det er ikke gøy med stillestands nei. :klem:
maysa sa for siden:
kansje dette kan være noe forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48436
Engledans sa for siden:
Jeg har prøvd med knekkebrød, og uten knekkebrød, spiser knekkebrød nå og innimellom, er ikke i form, så har ikke orka å bake nye i det siste.
De nesten 3 kiloene jeg har skrytt av etter høykarbodagene, har jeg nesten gått opp igjen da.....sukk....føler at jeg sliter meg ihjel for ingenting.Jeg er redusert pga mistanke om Fibromyalgi, og vet snart ikke om jeg orker å sloss på alle kanter lengre.Jeg må litt i tenkeboksen tror jeg.
maysa sa for siden:
hei igjen
:klem: siden du har veldig mye strs rundt deg pga mistanker om fibro ...om tanke om vektnedgang osv så kansje kroppen bare bremser deg helt. hva om du prøver og få deg noen dager med og bare slappe av med ALT altså kun dropp hvetmel, sukker og de værste fellene og bare kose deg. gjør ting du kan glede deg over ?
slenger ut en tanke her....kansje det ikke var høy karbene du gikk ned av ...men av at du slappet av og slpp stresset ut av kroppen siden de nå kommer smygene på igjen...som sagt bare tanker
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.