< Tilbake til oversikten

Drikke til maten ...

Lissi80 sa for siden:

Jeg fikk høre her om dagen at det ikke lønte seg å drikke til måltidene, men drikke f.eks to glass vann før måltidet istedenfor.. Dette hadde noe med fordøyelsen av maten å gjøre, men jeg husker ikke eksakt hva det var.. Det skulle iallefall være bedre enn å drikke til maten :) Det var på et fordrag om fettborbrenning at dette ble opplyst av foredragsholderen..

Jeg har forsøkt dette denne uken, men resultatet har vært en oppblåst mage, med mye luftsmerter. Jeg har ikke spist annerledes enn jeg pleier, så det er ikke noe med maten. Idag har jeg derfor valgt å spise til måltidene igjen, og magen er fin :) Hmmmm :confused:

Så hva gjør dere? Drikker dere til måltidene?

Lulla84 sa for siden:

Drikker til.

barfor sa for siden:

Det høres bare teit ut for min del, kan neppe være noe særlig forskjell uansett. Jeg drikker i hvertfall til så å si alle måltider.

smgj sa for siden:

Tror du har kommet over et gammelt slanketips, jeg - det var en periode man skulle "fylle magen med kaldtvann og spise mindre"? Eller er det varianten "kaldt vann forbrenner kalorier siden det må varmes opp"?

Jeg synes man skal drikke når man er tørst og stoppe når man er utørst, jeg. (Og så holder jeg en stor knapp på vann da.) Selv drikker jeg farris til måltidene og som regel grønn, usøtet te ellers.

Bestemamma sa for siden:

Drikker til måltidene, ellers får jeg jo ikke ned maten,,,,,,:(

kamp sa for siden:

Mye væske sammen med mat sies å tynne ut fordøyelses enzymene og nedbrytningen av mat. Hvor mye det egentlig betyr vet jeg ikke.

Men da er det uavhengig om det drikkes rett før eller under.

Kitt sa for siden:

Når man er vektoperert, skal man ikke drikke så og så lenge før og ikke før 20min etter maten!
Skal ikke skylle maten for fort gjennom systemet. Næringen skal jo rekke å tas opp også!

Da jeg gikk på GR, skulle vi drikke et STORT glass vann(0.5l) før hvert måltid. Ikke rart jeg gikk ned i vekt. Ble jo kvalm av alt vannet og spist svært lite.:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.