< Tilbake til oversikten

Mellommåltid som ikke må tilbredes

Skriblerier sa for siden:

Hei!

Måtte plutselig dra på jobb og har derfor ikke mulighet til å spise middag før etter kl 21.00 i kveld. Fikk ikke laget mat før jeg måtte dra heller. Noen som har tips til hva man kan kjøpe i butikken som er mettende nok og som ikke skal tilbredes?

Blir veldig takknemlig for svar!
Skrib.

Gerd sa for siden:

Ferdiggrilla kylling, kyllinglår. Mat fra varmedisken, salat fra salatbar?
Pålegg: ost i skiver, skinke.....

Det var det jeg kom på i farta :D

Nerthus sa for siden:

Babybel, nøtter, spekeskinke, forskjellige salater som står i påleggshylla sammen med majonesen (ofte), kyllingsalat, rekesalat... spises rett fra boksen ;)

Rin sa for siden:

Jeg pleier å gå for sammenrullede skiver ost og kjøttpålegg, evt med litt smør inni. :cool: Ellers kan kanskje en boks skyr og litt fløte være en løsning - eller avocado? Det finnes også noen sånne påleggsalat-bokser som går an, i alle fall de med egg & bacon. (De inneholder mye rart, men har lavt total-karboinnhold, så en sjelden gang går det greit - for meg, i alle fall...)

Nøtter er også bra mettende, om man ikke får altfor store problemer med å begrense seg! Finnes ofte poser med greie nøtteblandinger på dagligvarebutikker - usaltede blandinger med paranøtter, valnøtter, mandler, etc.

Noenkiloformye sa for siden:

Har det noe å si at f.eks kyllingen fra varmmatsdisken er tilsatt glukose?
Vil tro at det ikke er mye.

Sorella sa for siden:

Baconsvor.

Skriblerier sa for siden:

Hjertelig takk for svar!
Det ble skivet gulost og spekeskinke, har holdt meg mett til å i hvert fall :)
Skal huske på tipsene deres til en evt neste gang ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.