Lulla84 sa for siden:
Noen som har noen gode oppskrifter ? Enkelt saus jeg kan ha over en evnt wok :)
Lulla84 sa for siden:
Noen som har noen gode oppskrifter ? Enkelt saus jeg kan ha over en evnt wok :)
Kitt sa for siden:
Denne er god til wok, da!
Woksaus
Mer woksaus
Yonah sa for siden:
Jeg synes det er kjempegodt med saus av kokosmelk og rød curry pasta jevnet med johannnesbrødkjernemel. Gjerne litt peanøttsmør også, gir en veldig god smak.
Lulla84 sa for siden:
Hørtes godt ut, hvilken peanøttsmør bruker du da ? Er ikke slikt stappa med sukker?
Señora sa for siden:
Buljong, ingefær (raspet), soyasaus blandet sammen er godt. Jevnes med Jbkm.
Kitt sa for siden:
Ikke i det hele tatt, faktisk! Pluss at de har peanuttsmør på helsekosten med bare peanutter, ikke noe annet! Eller du kan kjøre en neve peanutter med bittelitt rapsolje i stavmikseren og lage din egen variant!:)
Jeg må innrømme at jeg bruker Bali Kitchens Satay Sauce. Masse karber, men jeg har en flaske på 200ml i over et år, så jeg tror liksom ikke det er sååååå farlig. Koker opp litt fløte og tilsetter peanuttsausen og litt nøytral smøreost! :sikle:
Yonah sa for siden:
Nei, såklart ikke med sukker. Jeg lager selv, det er busenkelt: 1 pose salt peanøtter hives i foddprosessor med knivinnsats. Spe på forsiktig med kaldpresset rapsolje, men vær forsiktig med oljen, plutselig blir det for mye.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.