< Tilbake til oversikten

Narkose og lavkarbo

mysil sa for siden:

Jeg hadde et inngrep med full narkose i mai. Etter det har vektnedgangen stoppa helt opp, heller gått opp 2 kg og litt ned for så og gå opp igjen. Kan narkose kødde til vektnedgangen? Jeg har fortsatt en lang vei å gå føre jeg er innenfor normalvektig, og har heller ikke gått spesielt fort eller mye ned i vekt.
Jeg har prøvd å spiser både mer og mindre karber enn normalt, spise mer og mindre mat, mer og mindre grønnsaker, kutte ut ost og fløte, uten at det har noen innvirkning på vekta. Brus har jeg kutta helt ut (drakk litt pepsi max før, men gikk likevel ned) og brøderstatninger har jeg ikke prøvd meg på ennå. Sjokolade/godis er jeg ikke spes glad i så det har jeg holdt meg unna, samma med kunstig søtning.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få i gang vektnedgangen igjen?
Jeg er 164 cm, 87,5 kg, ligger på 1400-1900 calorier om dagen, og 75-20-5 på fordeling av fett, prot, karb.

Kitt sa for siden:

Lenge siden mai, ja!:p

Vet jo ikke hva slags inngrep eller hvor lang tid det tok før du var tilbake til normalen. Så lenge kropen jobber med å restituere sykdom/skade, vil nok vektnedgang for de fleste stoppe noe opp.

Jeg personlig ville tatt en høykarbouke for så å gå rett på en streng ketose/ Nilleuke. Det kan kickstarte en ny nedgang!

Nilleuke:

mysil sa for siden:

Takk for svar :)
Ja, det begynner å bli lenge siden mai :p
Jeg hadde et gyn. inngrep, og 3 uker etter inngrepet var alle spor etter operasjonen borte og alt var normalt igjen.

Høykarbouke, er det det samma som vanlig karbokost med potet, ris, pasta, brød og sukker? Eller er det mer av de lovlige karboene på lavkarbo?
Jeg har insulinresistens og blir ganske dårlig av vanlig kosthold, og sliter også med kronisk diare på vanlig kosthold. Så vil helst ikke tilbake til det kjøret der igjen :p

Bestemamma sa for siden:

Ikke ta en hel uke du, ta bare to-tre dager, det er nok...spis noen få vanlige brødskiver, litt potet og slikt..men ikke overdriv. Det er en grense for alt...akkurat hvor den grensen er vet vi ikke...der må vi prøve oss frem.....:) Hold deg unna fructose...sitter akkurat og ser på denne ...er heeeelt rystet....:eek:

mysil sa for siden:

Har prøvd høykarbo i 2-3 dager før uten resultat, men får prøve noen flere dager denna gangen :) Men brød må jeg styre unna ellers må jeg tilbringe høstferien på do :p

Kitt sa for siden:

Ingen som har sagt du må spise brød.;) Grønnsaker som vokser under jorden, litt potet eller ris til middag, bønner, linser, bittelitt frukt, noen glass melk......

mysil sa for siden:

Det var noen som foreslo brød, men der går grensa :P
Hvordan blir det med fettinntaket da? Må jeg redusere det ganske mye, eller gjelder den regelen med over/under 72 g karbo også her?

Kitt sa for siden:

For bare noen dager ville jeg ha gått litt ned på fettet, men ikke så mye. Du legger ikke på deg massevis av fett kilo på noen få dager uansett,liksom!:p

mysil sa for siden:

Oki, takk for gode råd :) Da skal jeg teste ut detta ei uke for så og gå over på Atkins induksjon, får håpe det skjer noe her da :)

Budeiea995 sa for siden:

Dette VET vi jo, men blir like sjokkert når man får det smurt ut. Skummelt!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.