< Tilbake til oversikten

Store barn / unge ungdommers kosthold

TrillTrall sa for siden:

Jeg jobber på et bibliotek og hadde foreldrene sett hva deres håpefulle kjører i seg hver eneste dag etter skolen hadde de antagelig blitt bleke!

Det går i sjokolade av aller billigste sort, gjerne 2 100-gramsplater, billige coockies, enorme poser med råbillig potetgull/ostepops og halvannen liters brusflasker av billigmerkene til butikkene. I tillegg til chips og av og til pizza fra sjappa vegg-i-vegg. Dette er unger i alderen 10-13 år og jeg er litt matt over at de har penger til alt dette!?

Har selv unger på 11 og 13 og den yngste har aldri med seg penger på skolen, den eldste har en slant som han har i tilfelle han må ta buss ett eller annet sted eller om han vil kjøpe seg en matbit i kantina.

Kitt sa for siden:

10- 13år?
Altså barneskolebarn?
Min datter er 12 og har begynt siste året på barneskolen. Vet de sniker seg i butikken her også, men vi bor litt på landet og her er bare Rema og alle kjenner alle! Blir liksom bare bittelitt her og der iom at de ikke har penger til noe annet. Med mindre de sniker med seg lommepengene og det tør ikke min i hvert fall. Og med litt uflaks kunne hun jo møte meg eller en annen mamma i butikken!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.