< Tilbake til oversikten

Vurderer å tilføre litt mer karbs, hva vil det resultere i?

mizzim sa for siden:

jeg har nå gått ned 10,3 kg på 10 uker i ketose å vurderer nå å jobbe meg litt opp på karbene,
ikke mye, men tenker ikke jeg må være i ketose lenger, vil fortsatt ned masse, men er dritt lei av egg, dritt lei av mat generelt egentlig, så er godt å kunne ta et par knekkebrød når jeg er sulten, et glass biola,eller melk.

skal ikke ha poteter, ris osv da, men en skive i ny å ne å knekkebrød er lov tenker jeg.
jeg gikk jo ned 16,3 kg på 6 mnd med å leve lavkarbo, å da spiste jeg en potet til middag, litt under 1/2 pose ris,spiste å knekkebrød vær dag, å av å til brød. jeg drakk vanlig brus å spiste vanlig godteri osv i helgene
så om jeg gir meg selv lov til litt brød å knekkebrød, å melk engang iblandt så tror jeg likevel jeg vil fortsette nedover.
skal fortsatt ikke spise noe særlig med vanlig chips, godteri osv, å skal holde meg til light brus.
skal kjøpe inn varer med minimalt med karbs, men skalikke trøkke tryne så fult av fett å ikke ha lov å røre ting med karber i.
her om dagen spiste jeg to skiver brød til frokost, lavkarbo pannekaker til middag å to skiver brød til kvelds å tisset så på en pinne, å jeg var til å med da i ketose.
så ja..
skal være flink på å ikke spise godteri, chips osv, men skal ha lov til å ha litt brød, knekkebrød å melk. å kanskje en sjelden gang ha en lafse til tacoen. men kun en..
så får vi se litt fremmover da om dette funker. å at jeg fortsetter nedover.
hva tror dere?

smgj sa for siden:

Jeg tror du tenker riktig - at når du velger å øke karbohydrater så skal det være mat ikke snop.
Jeg er mer redd for mel enn deg (personlig erfaring) så jeg hadde nok villet øke på grønnsaker, nøtter og bær framfor knekkebrød. Men du kjenner deg selv best. Bare vær oppmerksom på de forskjellene du opplever i deg selv etter at du har gjort endringer - og vurder om de er gode eller dårlige?

Photobscura sa for siden:

Om du målte samme dag hadde du nok fortsatt ketoner i omløp fra tidligere. Ikke sikkert det ville ha slått ut en dag eller to senere med samme maten. ;)
Skal man først måle ketoner så bør det også gjøres et par timer etter siste måltid, men man kan ha ketoner i kroppen i en dag eller to (individuelt) etter å ha sprengt grensa for målbar ketose.

koko75 sa for siden:

Du vet at Nannahs knekkebrød er bedre enn vanlige og veldig enkle å lage? ;) Jeg tror forøvrig også at du tenker riktig, men er ingen ekspert. Kan du ikke bare prøve deg frem og regulere litt etterhvert? Det må jo være et kosthold du kan leve med.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.