< Tilbake til oversikten

Dere som har mistet mye hår ...

Wonder woman sa for siden:

Jeg tenker da på dere som har mistet mye hår før lavkarbo start og under kostomleggingen til lavkarbo. Har dere fått tilbake håret etter en stund?

Jeg har mistet enorme mengder hår etter siste svangerskap. Det ser ikke ut som at det kommer tilbake:hylgrine:Håret har trukket litt oppover på hodet har jeg plutselig oppdaget og jeg kjenner panikken komme nå. :nedfor: Trenger litt oppmuntring egentlig...

Bik sa for siden:

Jeg mistet også mye hår under mitt andre svangerskap og i ammetida etterpå. Fikk nærmest viker. Men det kom tilbake og ble like tykt igjen.
Nå har jeg tatt av 17 kg, og mistet mye hår igjen. Håper og regner med at det er tilbake igjen når kroppen har stabilisert seg :)

Tusen takk for svar. Det er 1 1/2 år siden fødselen nå, så det burde strengt tatt ha begynt å komme tilbake mener jeg da...

Yrla sa for siden:

Jeg mistet i så lang tid etter jeg også, men sakte men sikkert har jeg fått tilbake "full manke". Nå er poden fem og jeg har tykt hår som før "det hele".Lavkarbo er hvertfall ingen hindring i så måte siden jeg har spist lavkarbo to år. Jeg har fått tykkere hår etter at jeg tok store doser b vitamin (50mg av hver), så det kan også ha med saken å gjøre.
Kanskje du vil ta en titt her:
www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/hartap.htm
Det står nederst noen greie saker å vite. Sterk menstrasjon og dertil jernmangel kan gi hårtap, står det også.

Newstart sa for siden:

Samme her. Nå er minsta ni mnd og dette startet da hun var rundt et halvt år. Jeg mister masse pr dag. Jeg har langt hår så kanskje det ser mer voldsomt ut enn det er men huff det er så ekkelt. Dette har også skjedd i mine tidligere svangerskap. Jeg også fikk viker her og der. Husker så godt min svigerinne (som er veldig flink til å kritisere folk) Sa til meg at : åh så forandret du har blitt. Da hadde jeg også mistet en god del vekt. Jeg ble så glad for jeg trodde det var positivt ment. Så sier hun videre: så lite hår du har da, du ser jo ikke ut.:eek:

Ja så det jeg vil frem til er at det er helt normalt. Jeg har som sagt langt hår og når håret vokser ut igjen så blir det nesten piggsveis på toppen. Ser helt snodig ut. Men det vil komme ut igjen men det tar tid. Ingenting blir som før etter en fødsel vet du:p.

Jeg ammet bare noen mnd denne gangen men mister like mye hår. Helt utrolig. Ble litt bekymret for om det kan ha noe med at jeg har mistet en del vekt så jeg vurderer å begynne på b vit. Det gjorde jeg tidligere også. Tror det gjør bare godt.

Yrla sa for siden:

Jeg klipte meg til 4 mm og lot det vokse ut innimellom for å se om det ville bli tykt. Til slutt ble det tykt nok til å spare ut. Jeg klippet det så kort fordi da det var svært tynt på sidene var det lite kuult å ha langt hår over ørene.

Cherry sa for siden:

Mista mitt for 2 år siden, først nå i de siste månedene har det begynt å tykne veldig.

Photobscura sa for siden:

Jeg er veldig følsom for hårtap. Hadde ganske tjukt hår til tidlig i tjueårene, og så bare ble det tynnere og tynnere, mest sannsynlig på grunn av hormontrøbbel ... Det holdt seg stabilt en stund, men da jeg begynte å gå ned i vekt for alvor etter kostholdsomlegging, så røyta jeg som et katt i sommerhalvåret, og det var forferdelig tynt en periode, men vokste seg til igjen, til det utganngspunktet jeg hadde, altså fortsatt tynt.
Men i perioder med mye stress, vektnedgang, sånne ting, så skjer det igjen.
Eneste jeg har prøvd som funker er Nisim. Shampoo som renser hårsekkene og hindrer håravfall. Dramatisk bra effekt. Skulle tro jeg var sponsa, for hver gang jeg ser en tråd om håravfall, så må jeg bare anbefale den! Etter åtte dager så var håret i sluk og børste redusert til et minimum! :) Har hatt en runde med det nå igjen, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i det med piggsveisen. :D Heldigvis vokser håret mitt veldig fort.
I tillegg kan det være smart med litt hodebunnsmassasje nå og da, for å holde blodomløpet i gang.

Bik sa for siden:

Hvor får man kjøpt den shampoen?

Jeg kjøpte min på Adam og Eva, i hvert fall. Står litt om forhandlere her.

Cherry sa for siden:

På nettet evt. utsalgssted. Hvor i Troms bor du?

Bik sa for siden:

Flott. Takker. Skal sjekke på Nikita :)

runnmensunn sa for siden:

...Nisim er herved bestilt.
Håper desperat at det vil hjelpe til å holde på de få stråene jeg har igjen. Har mistet hår helt siden mai...uten stopp

Bestemamma sa for siden:

Jeg kan desverre ikke gå god for nisimproduktene selv om jeg bruker dem og håper på et under.....:o
Andre gangen jeg mister hår nå....første periode i desember-februar og nå fra slutten av august og fortsatt nå....Ikke så mye nå som i begynnelsen av denne andre hårtapsperioden, men jeg har jo ikke så mye mer å miste nå da.
Men jeg mister også de nye hårene som kom opp i mellom de to periodene... Er så forbannet lei av hele hårtapet at jeg går snart i spinn...

Her er noe jeg skrev i Denne tråden....

Jeg begynte å slanke meg 19 juli. Gikk ned 30 kilo til nyttår.....
Jeg mistet hår fra desember til og med februar....deretter ble håravfallet betraktelig redusert...tilbake til det som jeg antar er normalen for folk flest..... Dette uten å bruke Nisimproduktene. Da trodde jeg at jeg var ferdig med slikt tull som hårfelling....

I juni fikk jeg et stort sjokk på det personlige plan, uten at jeg kan komme inn på det her, men det var ikke noe som gikk på fysikken min, så er det sagt.
Gikk så ned noen kilo til, og var kjempeglad for det.
Tok permanent i begynnelsen av august fordi håret var blitt så tynt etter hårfellingen i desember-februar, og jeg ville så gjerne pynte meg litt.
Det skulle jeg aldri gjort, for permanenten ble misslykket og det meste av lengden måtte bort...........:o

Så i slutten av august begynte jeg å miste en masse hår igjen!!!!!!!!
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Nisimproduktene i fjor før jeg begynte å miste hår, så hadde jeg i alle fall prøvd det da.
Men hvordan angre på noe jeg ikke visste om? Jeg hadde jo ikke anelse om at en kunne miste hår etter slanking!
Nå var gode råd dyre og jeg kjøpte inn shampoen etter et par uker med hårfelling...:o
Jeg mistet både de nye hårene som hadde vokst ut etter siste hårfelling og eldre hår....

Nå har jeg altså kjøpt produktene og brukt dem og bruker dem. Så vidt jeg kan forstå har jeg brukt dem som foreskrevet, men likevel mister jeg fortsatt en masse hår.... Snart er det så lite igjen at jeg ikke har lyst til å gå ut blant folk...:hylgrine:
Drypper og masserer hårbunnen med Nisim ekstrakt to ganger for dag og håper på et under.......:rolleyes:

Hva som er grunnen til at jeg på nytt begynte å miste hår er ikke så godt å si, men jeg har aldri reagert på noenslags permanent før og det var bare selve hårene som ble skadet, ikke hårbunnen. Permanenten ble heller ikke tatt helt inntil hårbunnen fordi jeg ikke liker å gjøre det. Vil bare ha permanenten på lengdene ikke oppå hodet...bruker faktisk å se bra ut om jeg skal si det selv :o
Dermed har vi to alternativer igjen: 1. sjokket eller 2. vektnedgangen......

Har lest noe om at fettet vi mister kan inneholde en del gift som kan gjøre at vi forgifter oss selve når vi går ned fort i vekt....Jeg gikk ned 30 kilo på 4 måneder...det syns jeg egentlig er temmelig fort....;)

Cherry sa for siden:

Du må gjøre det rett, vaske håret TO ganger hver dag i åtte dager og skyll GODT. =)

Bestemamma sa for siden:

Jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig, men tror du det hjelper om jeg prøver samme prosedyren en gang til? Ber og ber :o

Cherry sa for siden:

Tja, for meg så måtte jeg vaske håret to ganger hver dag i noen uker altså, ellers bare røy det.

Bestemamma sa for siden:

Oj, det visste jeg ikke..:eek:.Trodde en måtte følge oppskriften jeg, og ikke vaske til hårfellinga stoppa......:(
Da begynner jeg å vaske to ganger per dag igjen...starter imorgen tidlig :D

Det er jo ingen garanti for at det funker for alle, dessverre ... :o Men bra er det jo for hårsekkene uansett, gitt styling, forurensning, kalk etc. Jeg skulle vel også sånn i retrospekt ønsket at jeg visste om det før, men no can do ...! Jeg skjønner deg veldig, godt, Bestemamma! På det tynneste så man det blanke i skallen min, og det skulle en del tuppering, tørrshampoo og oppsetting før jeg følte for å vise meg ute ... :rolleyes: Nå er det helt greit. Nokså tynt, men ikke kritisk, og det hjelper mye at jeg sluttet å farge det i utgangpunktet blonde håret mitt rødt, sånn rent visuelt. Jeg har fortsatt klokketro på at det vil bli tykt igjen.

langaard sa for siden:

Håret mitt ble mye bedre etter at jeg starta med udos og cocosa:)

Bestemamma sa for siden:

Bruker cocosa.... Men har lagt bort Udosen...må vel kjøpe en flaske til da,,,når jeg får lønn....:D

Det med B-vitaminer...får vi ikke de fleste vi trenger fra Ketolysetablettene da? Eller er det andre enn B2, B1 og B6 som trengs? Biotin er der også i de, det er vel B8 såvidt jeg husker B12 får vi i kjøtt og leverpostei og egg så det har jeg på stell,,,,, men vet at jeg er svært lav på jern og B12 i utgangspunket selv om B12 er på sakte vei oppover skulle jeg gjerne ha fått sprøyte fra doktoren for å få den på topp...Jernsprøyter får jeg sannsynligvis om to uker.....

Høres ut som det er mange ting som kan spille inn her, i grunn. At man får i seg nok av det ene og det andre via kosten, er ikke det samme som at kroppen tar det til seg ... :o Har du b12-mangel, for ikke å snakke om lavt jern, så ser jeg fort paralleller i forhold til hårtap, egentlig ...!

Bestemamma sa for siden:

Men Photo...jeg hadde jo lav B12 og svært lave jernnivåer før jeg begynte på lavkarbo óg..Men da hadde jeg langt tykkt og glansfullt hår.. og ingen håravfall å snakke om...:( Kanskje det er slik at en ikke tåler stress så godt på dette kostholdet som det en er vandt til over mange år? Vet ikke..... Men jeg har hatt et helt forferdelig jævlig år stressmessig og følelesmessig....Ja du kjenner kanskje litt til min historie... ?

Hm, ok. Da snakket jeg vel mest på generellt grunnlag. Men at slanking, livskriser, stress etc påvirker hårtap og tellogene faser er jo ganske typisk uansett ... :o

Bestemamma sa for siden:

Ja, det har du rett i...Og lave verdier av B12 og Jern gjør det helt sikkert IKKE noe bedre....Men nå skal jeg prøve og vaske oftere slik Cherry foreslo så kanskje det blir bedre....

Men det er det at håret mitt er så lett å dra ut...og bare på toppen og i tinningen...bak er det nesten like tykt...akkurat slik det er med menn når de begynner å miste håret av genetiske grunner.....Sikkert naturlig det óg.....om ikke noen andre her har opplevd det på annet vis tror jeg muligens det er slik vi mister håret når vi mister pga telogen A..........

Ja, det var på toppen jeg mista mest også. Sikkert godt hjulpet av pcos, lavt stoffskifte, struma etc ...

Takk for svar igjen. Nissim får jeg ikke tak i her i Spania, så det får vente litt.
Jeg har siste året knasket meg igjennom flere vitaminbokser som skulle være bra får håret, men det ser ikke ut som at det har effekt i det hele tatt. Mulig det er noe med de spanske vitaminene....
Jeg snublet over en annen tråd med link til en nettbutikk i England. Det har jeg nå lagt inn bestilling på dette: www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=668&bid=3 Jeg håper det gjør susen. Jeg vil gjerne se ut som en kaktus! Her ser det ikke ut som at det kommer noe nytt hår i det hele tatt. Jeg skal helt klart komme med oppdatering om dette er et brukbart produkt eller ei.

Tenkte jeg skulle oppdatere denne... Vitaminer hjalp ikke i det hele tatt på håravfallet:( Nå har jeg kjøpt Nisim. Jeg har brukt det noen dager, men det ser ikke ut til å hjelpe noe enda....

langaard sa for siden:

Det gir seg:klem:

Cherry sa for siden:

Du MÅ vaske håret minst to ganger når du vasker det, og du må massere sjampoen godt ned i hodebunnen. Jada, det er helt krise for du tror jo du river av deg ekstra med hår, men neida det er bare det håret som var løst fra før av. Og så må du skylle ekstra godt mellom hver sjamponering.

Bestemamma sa for siden:

Nei, jeg syns faktisk ikke Nisimproduktene hjelper i det hele tatt....men nå har jeg mistet så mye hår at jeg vel ikke har mer igjen å miste så nå har det avtatt betydelig (annet enn hver gang jeg vasker håret- med Nisimshampoo)

Jeg har fått langt høyere jern og B12 nivå og tillegger håravfalls-stoppen og mye sterkere negler til det....
Hadde jeg bare fått jerntabletter som virker på meg for leeeeenge siden :o
Men jeg visste ikke at jeg lå så lavt på disse allerede før jeg begynte på Lavkarbo...
Skulle ha tatt tester før jeg begynte...Før i sommer har jeg ikke vært til doktor siden 2004.....

Det glemte jeg å si...har fått masse nye hårspirer....tigger de nærmest om å bli værende og vokse seg store og sterke i rekordfart samt ta med seg alle naboene sine opp i lyset og luften så jeg får det tykke fine håret mitt tilbake.....:hylgrine:
Er bare så dumt at jeg tydligvis er av de 20% som reagerer på påkjenninger med å miste håret, så er redd for at det skal skje igjen:(

Gracella sa for siden:

Du har sikkert fått det med deg, men det er altså ikke to ganger om dagen, men to shamponeringer hver gang du vasker håret. Og nå husker jeg ikke om man burde vaske det hver dag i begynnelsen, men det står på flaska.

Lykke til med spirene!!
(Jeg er en av de som tror at stress har mye å si for hårveksten/evt hårtap og at det sannsynligvis kommer tilbake når stesset er over -og ny vokseperiode starter)

rut311 sa for siden:

Jeg sliter med hårtap, og har gjort det i ti år. Det er noen perioder det kommer tilbake, men på denne årstida så merker jeg godt at det er tynt og fælt. Var hos legen så han fikk se på hodebunnen, og var ingenting galt med den. Han tok noen blodprøver, og sa at hvis de var fine, så måtte jeg bare leve med problemet.

Men hvordan kan jeg lære det da, å faktisk føle meg vel når jeg går ut?

Jeg kan ikke vaske det hver dag, jeg kan ikke farge det, å sette det opp er umulig, og ingen frisører klarer å gjøre noe godt ut av det. Og hårprodukter må jeg ikke bruke, for det tetter igjen porene! I hate it! Og er fryktlig lei meg for det. Jeg har fått bemerkning på at jeg alltid ser på håret til folk når jeg snakker med noen. Og jeg prøver å la være, men jeg er ubevisst opptatt av hår. Og går bare å drømmer om å kunne ha langt tykt hår:)

Photo; du la ut et bilde tatt ovenfra, men finner d ikke nå. Men håret mitt ser sånn ut.

Bestemamma sa for siden:

Ja, to ganger om dagen to shamponeringer hver gang..skylle godt imellom....Vet du vil være snill og hjelpe...og det setter jeg stor pris på:D

Er enig med deg i at stress er noe herk, både når det gjelder hårtap og vektstagnasjon.....

Bestemamma sa for siden:

Uffda, ser ut som en ganske håpløs situasjon....du har et langt detektivarbeid forran deg...tenkte hormonelle problemer her et øyeblikk...har du sett litt på det?
Men livet er ikke bare hår, selv om vi som har problemer med det kan synes at det er slik...Vi får prøve å tenke på at andre ikke ser oss på samme måte som vi ser oss selv og gi litt mer faen....:klem:

rut311 sa for siden:

Det holder med en gang om dagen.

rut311 sa for siden:

Jeg vet ikke hvilke prøver legen har tatt, men tviler på det er hormonelle. Tipper mer vitamin og stoffskifteprøve.
Jeg har begynt å tenke på om jeg kan ha for mye testosteron? Nå har jeg ikke andre plager som skulle tilsi det, men kan det kanskje være ?

Jeg husker heller ikke hvor jeg la det ut, men jeg kan legge det inn her på ny.
Håret mitt blir stadig tykkere, og det er jeg veldig glad for! Men også jeg er utrolig følsom for stressituasjoner, og da får håret unngjelde ...
For min del er det hormonelt, og jeg har mangel på en god del mineraler, så så lenge jeg er flink til å ta kosttilskudd (jod, selen, sink, magnesium) så spirer og gror det.

Ja, bildet -håret mitt på sitt absolutt tynneste (så vidt jeg husker, rett etter jeg gikk ned de første 17-18 kiloene da jeg la om kostholdet):

smgj sa for siden:

Hår er hos meg så himla følsomt for stress - og for betennelser. :(
Jeg har alltid hatt tynt hår, men i de siste årene har jeg røytet som en redd katt så det som jeg kunne samle i en hestehale før er det bare 1/4 så mye igjen av... Kjenner det på tykkelsen på hestehalen. :(
Jeg kan omtrent ta pulsen på helsa med å se på badegolvet etter at jeg har børstet håret, eller ved å se på slukrista etter å ha dusjet...

Nå ser det noe bedre ut enn før, men jeg er usikker på om at det er fordi det rett og slett knapt finnes mer å slippe (håret mitt er heldigvis dyktig til å late som det har volum så det ser ikke så tynt ut som det i realiteten er), eller om det holder på å bli bedre. Som Bestemor ser det ut for at jeg har fått en del nyvekst i tinningene. Håper virkelig at det er tilfelle.
Hos meg kommer det nok av fysisk stress ifm sykdom (ubehandlet lavt stoffskifte i noen år) og alle følgeproblemene etter dette... Sleng på litt familiært psykisk stress og send meg snart en parykk...

Bestemamma sa for siden:

Nei, jeg refererte til de 8 første dagene da det skulle vaskes 2 ganger om dagen med to shamponeringer hver....;)

Siden, står det på bruksanvisningen, skal det vaskes som normalt, men med to shamponeringer og god skylling. Jeg bruker Nisimkuren hver gang jeg vasker håret og ingen andre produkter enn Nisims. Dette bare for å være tro mot kuren og ikke sluntre unna. Så har jeg i allefall mitt på det tørre :)
Jeg bruker i tillegg Nisims hårekstrakt for å få håret til å gro fortere tilbake igjen. Om det er det som gjør at håret vokser tilbake kan jeg ikke si, men jeg har i allefall prøvd det ut så kan en ikke klandre seg selv for ikke å ha prøvd. Men jeg fikk jo opp igjen en hel del nye hår i vår også selv uten at jeg hadde prøvd Nisims produkter........Problemet var bare at jeg mistet hår i en ny omgang og også de nye hårene forsvant :(
Det står på produktomtalen av ekstrakten at en i løpet av det første året kan få vekket opp igjen alle hårsekker en har mistet hår ifra de siste 3 - 4 årene. Om alle de hårene kommer opp igjen vil jeg få hår like tykt som en sau...vel, det skjer kanskje ikke, men jeg skal i allefall prøve å bruke ekstrakten en hel del i løpet av dette og neste år.....

Ojsann Photo! Så tynt har håret mitt aldri vært, men det ble veldig rosa i hårbunnen så det var tydelig at der hadde det vært noe som var blitt borte;)

Godt at du har fått igjen hår etter dette.....:klem:

Er du også Bestemor?

Hos meg kommer håret tilbake først i pannen...mister fortsatt litt hår i tinningen så det har nok ikke kommet igang med å vokse ut igjen der ennå.....:o Men det kommer forhåpendligvis snart..Vil møte våren med tykkere hårmanke slik at livet kan begynne på nytt igjen etter vinterhvilen med ny giv og energi.....:D

Men du må da be om å få utskrift av alle prøvene slik at du selv kan følge med og sjekke om det stemmer med det du har lært...det er ikke sikkert at legens oppfatning bestandig er den riktige.....Kanskje ligger du lavt på noen verdier som burde vært høyere...... f.eks ligger anbefalingen på D-vitamin for lavt i Norge i forhold til det som blir anbefalt i Amerika ....
Testestoron er det liten vits i å måle da den varierer såpass mye i løpet av måneden at en måtte holde på å måle hver dag for å få et gjennomsnitt...og det tror jeg neppe du får legen din med på.... Men sjekk stoffskiftet og da spesielt T3 (var det ikke det smgj? )
Vitaminer og mineraler er viktige for håret såvel som resten av kroppen, men det tar lang tid å bygge opp et lager av disse når de har vært lave.....

I tillegg har vi det genetiske...ikke alle er velsignet med tykt friskt hår hele livet...tar meg i å se på gamle damer som har det tykkeste vakreste hår og så ser jeg på andre gamle damer som knapt har noe hår i det hele tatt....Jammen er det mye urettferdighet ute og går på hårfronten du....;)

rut311 sa for siden:

Jeg har også prøvd Nisim ekstrakt, og kan ikke si at det hjalp noe. Men shampooen synes jeg har effekt ved at det stopper/bremser hårtapet.

Bestemamma sa for siden:

Den må brukes i iallefall 4 måneder før en kan si om den har noen virkning....:)

smgj sa for siden:

Nei, jeg er visst bare lettere dyslektisk i dag. Det skulle stå "Bestemamma" og henvise til deg... :o

Rekker nok ikke noen manke til våren, men blir det tettere skal jeg ikke klage på hastigheten. :(

Åja - sjekk utskriftene selv. Og spør legen om det er noe man lurer på. Når det gjelder vitaminer/mineraler er det langt mellom "normalområdet" og optimalområdet. (Og høyt kan være like ille som lavt. Det må vurderes i hvert tilfelle.)

Når det gjelder stoffskiftet så er det TSH og fT4 og fT3 som bør måles i første omgang. Og da bør blodprøvene tas tidlig på morgenen for å få et mest realistisk bilde (TSH har nemlig døgnvariasjon). Har man mistanke om betennelse i skjoldbruskkjertelen, eller får unormale svar på TSH/fT4/fT3 bør også anti-tpo og ev. anti-tg måles for å utelukke/bekrefte betennelse i kjertelen.

For min del sank kroppsbehåring og jeg røytet hodehår veldig under utviklingen av lavt stoffskifte, og hårveksten kommer igang igjen når medisinen er på "g".

Sukk, ja... Vel - jeg får vel si meg fornøyd med å IKKE ha arvet pappas nese-, øre og øyebrynshår. :D

rut311 sa for siden:

Ja, jeg brukte den vel og lenge utover 4 mnd.
Har brukt Arcon Tisane kosttilskudd til 350 kr mnd. Kan hende det hjelper, men økonomien strekker ikke til. Jeg tar derfor nå sterke B-vitaminer (50 mg) og D-vitaminer. Jeg velger også å tro at jeg får i meg tilstrekkelig av de andre vitaminene gjennom grønnsaker.

Har ikke fått svar på prøvene enda, men skal be om utskrift når de kommer.

Ja, takk og pris er det ikke så tynt lenger! Men det der var en all time low, altså. Så tynt har det verken vært før eller siden.
Nå som det er blondt ser det også en del bedre ut, da håret mitt vokser veldig fort, og rødt hår med blond ettervekst gir ikke akkurat noen optisk god virkning på tykkelsen ... :o

Gracella sa for siden:

De prøvde jeg i minst 6 mnd - uten synlig resultat.
Etter 6 mnd burde det vært mye bedre, så de tablettene kjøper jeg ikke mer.
Men det kommer vel an på om hvorfor håret har blitt tynnere?
Håret mitt sluttet å tynnes etter en del Nisim-bruk. Så ble det litt tykkere og nå synes jeg at jeg har mistet en del igjen.
Jeg har langt hår og det floker seg noe vannvittig enkelt ganger, så jeg synes at mye brekker og slites av når jeg børster det.

Jeg vil anbefale naturhårsbørste på det varmeste! Sliter SÅ mye mindre på håret og hodebunnen enn vanlig hårbørster. :) Jeg sverger til det.

Bestemamma sa for siden:

Men hva med hårkuren og balsamen da, bruker du de? Jeg hadde ikke kunnet bruke Nisims shampoo uten å bruke kuren...hadde aldri fått oppigjen flokene :o

Gracella sa for siden:

Jeg kjøpte Nisim shampo og balsam og de synes jeg stoppet håravfallet ganske bra. Arcon tisane var helt virkningsløs på meg.
Nå bruker jeg Nisim bare i perioder, mer som en "oppfriskningskur"

Ja det har det faktisk gjort:danse: Mister nesten ikke noe og håret ser bedre ut nå:D

Synes det er vanskelig å skylle ut all såpen. Det blir også veldig mye floker. Har fått tak i leave in conditioner, den hjelper litt på flokene. Det ser ut som at jeg også er i den kategorien. Krysser fingrene for at spirene sitter fast på hodene våre;) Jeg fikk det til jul, sålangt er jeg veldig fornøyd!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.