< Tilbake til oversikten

Sukrin og baking

Froskeprinsessen sa for siden:

Min svigermor kommer på besøk i julen og jeg skulle så gjerne visst om det er noe jeg kan bake som hun kan spise som diabetiker, har lest at sukrin ikke påvirker blodsukkeret, men hva med det andre en putter i snacksen?

Noen som har forslag om hva jeg kan lage til jule kos uten at hun får problemer?

Jeg har flytende natreen, kan jeg bruke det også? hva er best?

Yonah sa for siden:

Kan man spise det på ketogen kan man spise det om man har diabetes. Hele poenget med ketogenmat er jo å holde blodsukkeret stabilt, og det er det jo for en diabetiker.

Hva skal du lage? Type kake eller godteri? De forskjellige søtstoffene passer til forskjellige ting.. Jeg synes ikke natreen er godt i ting som varmes feks.

Marsipan er godt, eller sjokoladetrøfler.

Av kaker synes jeg Gerds ostekake med limegelè er best.

IKJ sa for siden:

Ja, Gerds ostekake er knallgod!
Masse oppskrifter her inne da på bakverk, du finner dem lett på hovedsiden;)
Det er mye godt man kan lage av sukkerfi sjokolade, nøtter, fløte osv;)

Froskeprinsessen sa for siden:

Hva jeg skal lage? aner ikke, men jeg tenkte siden hun har diabetes og vanligvis skipper alt godis tenkte jeg at jeg kunne lage noe som gubben og jeg kan spise siden vi er i gang med lav karbo og noe hun kan spise som diabetiker, hun går ikke lavkarbo

Nerthus sa for siden:

MASSE du kan lage til jul!!

Vaniljetopper finnes det oppskrift på her inne. Jeg bruker litt mer natreen enn sukrin for å unngå kald-smaken.

Rullekake med bær og krem inni! Samme oppskrift som oopsie-rull, bare med søtt i :)

Ostekake er nevnt, jeg bruker spisdegslank sin mandelkakemix som "bunn" og lager ostekaketoppen etter eget hode med rømme, pisket krem, smøreost og evt litt limesaft eller funlightsaft og gelatin.

Helles nøttemarengs med gul krem er en højdare også :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.