Jeg begynte med ketolysekuren for 3 uker siden. Veier meg ca 2 ganger i uken. Er det vanlig at vekten varierer som en jojo? Ned 8 kg, + 4 kg, - 5 kg osv..er det vann i kroppen som gjør det? :confused: Jeg er nøyen med kostholdet, og u-stix viser at jeg er i ketolyse. Andre som har erfaringer på dette? :)
Se på vekta over tid du. Det er helt vanlig at vekta svinger. På meg kan vekta svinge 2kg bare på et døgn, det betyr definitivt ikke at jeg har lagt på meg 2kg på 24 timer, det er ikke mulig.
Det er nok vann og tarminnhold som gjør at man veier mere eller mindre over så korte perioder. Se på vekta over flere uker du, det forteller mye mere enn vekta fra en dag til en annen.
For det først er du i ketose! :) Ketolyse er navnet poå kuren, ketose betegnelsen på tilstanden kroppen er i når den produserer ketoner!;)
Hva slags vekt har du? Står den på samme sted hver gang?
Det er bra du ikke veier deg hver dag, for som Imse sier, er det best å se på vekten fra uke til uke. Ha en fast veiedag og skriv opp vekten de dagene. Da ser du nok at det går ned fra uke til uke!
Målebånd er også lurt. Vekten kan lure oss noen ganger, selv om cm forsvinner både her og der!:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.