Jeg var i en helsekost butikk i går, hvor damen sier at de har fått inn en ny lavkarbosjokolade. Hun kunne derimot ikke direkte anbefale den, da hun ikke var helt sikker på hvordan hun skulle tolke næringsinnholdet i den. Den norske leverandøren har satt en klistrelapp over det orginale næringsinnholdet, men på denne står det ikke så mye fonuftig. Det er mulig at jeg er brødhue, men når man tar av denne lappen ser det ut som at hele sjokoladen er søtet med tagatose og ikke inneholder noe særlig karbohydrater. Jeg sjekket på nettet da jeg kom hjem og så at den ene inneholdt 14,2 og den andre 13,9.
Ville bare gjøre andre obs på det.
Men dette er sukkeralkoholer og skal liksom ikke påvirke blodsukkeret. inne på Lavkarbohuset.no har de alt av næringsinnholdet i disse sjokoladene. Forresten en ganske genial side man får bestilt veldig mye bra ifra. Driver og forsker litt på disse sukkeralkoholene selv. Etter og ha blitt mye forvirret over at alle sier forskjellige ting. Men tydeligvis kommer det ann på person til person og hvem som reagerer på disse sukkeralkoholene og hvem som får blodsukkerstigning og ikke. Noen får f.eks blodsukkerstiging av maltitol. Mens andre ikke får det. Så det må man liksom bare finne ut av selv. Ved f.eks ketosestiks, hvis man går på ketosekur da selvfølgelig. :)
Den var ikke like ille nei:) Ble bare litt oppgitt over det som stod på pakka, samt manglende kunnskap fra de som jobber i helsekostbutikken. Har handlet der en gang tidligere også, og når jeg spurte ei om khb inneholdet i noe sa hun at jeg ikke skulle bry meg om det. Det var viktigere å kose seg:eek:
Ikkje einaste butikken betjeninga ikkje har peiling, akkurat... Men kjedeleg, ja. Damhert har for øvrig god merking på si eiga heimeside, også på engelsk.
Whut? Ja, det er jo logisk. :p Og her satt jeg og hamra på mousepaden. :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.