Klara sa for siden:
Skulle steke meg litt bacon nå, og etter hvert som det stekte kom det en skikkelig ekkel lukt, som jeg ikke har luktet før, fra baconet!
Kjøttet var friskt og fint, og langt innenfor holdbarhetsdato.
Noen som aner hvorfor?
Klara sa for siden:
Skulle steke meg litt bacon nå, og etter hvert som det stekte kom det en skikkelig ekkel lukt, som jeg ikke har luktet før, fra baconet!
Kjøttet var friskt og fint, og langt innenfor holdbarhetsdato.
Noen som aner hvorfor?
Klara sa for siden:
Og ikke minst: hva skal jeg nå ha til middag :eek:
Okie sa for siden:
Har hent meg også et par ganger. KAnskje pakken ikke var helt tett? Du har vel ikke tenkt å spise det...? :p
Klara sa for siden:
Den virket veldig tett, og det er ikke helt "råttent kjøtt"-lukt.
Nei, urk, har ikke lyst til å spise noe akkurat nå... :p
Okie sa for siden:
hehe... uffda.. er sånn rar lukt... Ikke helt råttent men alldeles feil for bacon :p.
Huldr sa for siden:
Var det urinlukt? Det har jeg merket noen ganger fra bacon, spesielt før i tida da jeg ikke spiste denslags og andre stekte det ...
Klara sa for siden:
:ja:
Kanskje urin? Stekt urin... ja, det kan godt hende det var det, ja. kvalm
kulan sa for siden:
Det er 'rånelukt' du har kjent. Grunnen til at jeg ikke er så begeistret for grisekjøtt
Klara sa for siden:
Er det sånn det lukter? Har lest om det, men aldri merket noe før, så tenkte jeg ikke var så følsom for det. Men denne lukten er jo grusom! Den har sneket seg rundt hjørner, og henger igjen i leiligheten. grøss
Og så bacon, da. :(
Huldr sa for siden:
De kastrerer jo små grisunger for å unngå det, men det forekommer tydeligvis likevel. Men jeg har lest flere forklaringer på lukta, at det er urinsyre i svinekjøtt f eks. Vet ikke om det er noe hold i den teorien. Jeg kjente et snev av dette da jeg spiste gyros i Hellas for litt siden, det var litt guffent ... men jeg satt sammen med noen og ville ikke gjøre noe nummer ut av det. Det var bare den ene lille biten, da ...Men jeg er enig, er litt skeptisk til svinekjøtt ... selv om det kan være veldig godt!
Bestemamma sa for siden:
Er ikke så ofte en møter på slikt nå for tiden, men gå til butikken og KLAAAAG....evt ring til produsenten så får du erstatning for tort og svie og manglende middag i tillegg :mad: Slikt svineri kan vi jo ikke ha noe av....:p
Klara sa for siden:
Tji hi, pun intended?
Ja, det er alltid bra å klage når man går glipp av bacon! Skal se hva jeg får gjort med det i morgen (post lavkarbotreffet... :p)
Tufso86 sa for siden:
Æsj, det er så ekkelt. Det skjedde her også idag, men den pakken hadde vært åpen litt for lenge sikkert. Baconet ble brunaktig på farge når jeg stekte det, istedet for rosa. Også luktet det pøkk spyr ved tanken
Heldigvis hadde jeg en uåpna pakke, og den var akkurat slik den skulle være!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.