< Tilbake til oversikten

Kyllinglår uten skinn?

Restart sa for siden:

Er det noen som vet næringsinnhold (karbohydrater, fett og gjerne kcal og proteiner) i kyllinglår uten skinn?

Jeg vet at det ideelt sett hadde vært bedre å spise skinnet, men jeg har en rar greie med akkurat det, så jeg passer heller på å få i meg fett ved siden av, og gjennom resten av dagen, men jeg finner bare næringsinnhold i kyllinglår med skinnet på...

Noen som tilfeldigvis hadde kunnet hjelpe meg med det?

Kanutten sa for siden:

Jeg takler heller ikke kyllinglår med skinn for jeg finner alltid fjær på dem! :eek: Det blir akkurat som buster på baconet... Fysj og æsj!

Restart sa for siden:

Ja, ikke sant! Du forstår! :)

Jeg vet jo realistisk sett at det er dyr jeg spiser, men sliter litt med det, og det blir litt for konkret med det nuppete skinnet...

Jobber med meg selv, men akkurat der sitter det litt for langt inne.

Kanutten sa for siden:

Æhh, ikke SÅ gode venner kanskje?? Jeg fikk ikke opp linken. :p :lol:

Kitt sa for siden:

Så google "kylling uten skinn" selv, da og se hva du finner! :w00t:

Var helst det som var poenget, at det er så utrolig lett å finne ut sånt selv! Det er stort sett bare å google! Virker i hvert fall som regel mye bedre enn noen av linkene mine!:p;):D

Rart, da! Får opp siden når jeg googler, men ikke vha linken! Vel, vel, sånn er livet! ;)

Kanutten sa for siden:

:klem: Vet det, jeg googla selv og fikk samme trøbbelet som deg. De bruker jo æ og ø i linken og da blir det trøbbel.

Kitt sa for siden:

Ikke kan jeg lese korrektur i dag heller, ser jeg! :o

Noen dager blir alt jeg skriver feil, liksom!:p

Godt du forstår meg likevel!:love:

Kanutten sa for siden:

:klem: :love:

Hamster59 sa for siden:

Var på et kurs som Line Holdal (lilalife) hadde i vinter. Hun sa at særlig vi kvinner burde spise skinnet på kyllingen. Problemet er at jeg ikke husker hvorfor vi burde spise det. Noterte det ikke, heller.

Selv har jeg det også litt sånn at jeg ikke klarer å spise skinnet. Når kyllingen er grilla, er det som regel krydra med grillkrydder, som inneholder bl.a. smaksforsterkere. Det er én av grunnene til at jeg spiser skinnet. Den andre er den dere har nevnt, at litt av fjøra sitter igjen. Det kan gå greit om skinnet er litt sprøtt (vel å merke hvis det ikke er spor av fjør), men hvis skinnet er mykt syns jeg det er litt uappetittlig.

Vegard L sa for siden:

Det har vel med aminosyrefordelingen å gjøre tenker jeg. Innmat, skinn, brusk og bein inneholder mye av aminosyren glycin, som ikke finnes så mye av i muskelkjøtt. Muskelkjøttet inneholder på sin side mye metionin, som kan utkonkurrere glycinet, noe som kan betegnes som en funksjonell glycinmangel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.