Skal lage lavkarbo pizza nå og håper det blir godt. Kjøpt masse fra Adams. Brød og sjokoladekake, sjokoladeplater, "mel" blanding etc :) Hørt mye bra ja...
Skal ha på kjøttdeig, løk, paprika, bacon og skinke på pizzan! MMMMM :)
Ett spm. Skal pizzadeigen være klissete og vanskelig å smøre utover? Har den på bakepapir, men den er svært tynn og "deigete"/klissete...Ikke som en brøddeig hvertfall...
Ok. Pjuh :P
Hvilken pizzasaus bruker dere? Jeg kjøpte en helt vanlig pizzasauspose som blandes med kjøttdeigen. Var vel 9 karber pr 100 gram...Tenker det går greit? Tilsatt sukker da, men ganske lite....
Pizzaausen lager jeg av tomatpure, som jeg blander med oregano,kajenne og litt stevia.
Pizzabunnen bli tynn, skjær opp biter og la de hvile litt på rist m/bakepapir før du spiser:)
Kos deg, den er nydelig:)
Knekkebrødene er jo greie, men jeg vil ikke dele opp skivene i frykt for at de blir tørre. Eller er det bare hodet mitt som er feil (nok en gang)? :confused:
Den er ganske klissete, det er helt riktig. Jeg bomma kraftig første gangen jeg prøvde denne selv, klinka til med kjevla, og det funka ikke.
Jeg bruker en stekespade av metall med bittelittegranne olje på. Den blir tynn, det stemmer, så det er vel mer som en italiens pizza enn det vi får på Peppes & co. :)
Jeg skjærer opp brødet og fryser ned 3 og 3 skiver. Tar de ut et par timer før jeg skal bruke dem, og har da godt og ferskt brød. Skulle jeg få veldig brålyst på brød så funker det helt fint å putter skivene i brødristeren mens de fremdeles er frosne, eventuelt å legge de på rist i stekeovnen på 100-125 grader i noen minutter.
Jepp, i fryseren er det ikke noe problem. Det går vel forsåvidt for en dag på benken også, problemet er at brødet "puster", så hvis det blir liggende for lenge i pose i romtemperatur kan det begynne å "svette".
Å herregud det lavkarbobrødet er det beste jeg har smakt! Både jeg og sambo er hekta! <3
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.