< Tilbake til oversikten

Lavkarbohuset.no

M.L.E sa for siden:

Tenkte jeg bare skulle dele denne siden med de som ikke har oppdaget den enda. :p

[url]www.Lavkarbohuset.no[/url] :D

En ganske genial side for oss på lavkarbo. Hvor man får bestilt diverse matvarer. :)

Det Adam's brødet kan anbefales på det sterkeste. Og det samme med Pizza deigen. Smaker veldig bra. Og ikke mye karbo i noen av dem. :D

Tonjenic sa for siden:

Skal lage lavkarbo pizza nå og håper det blir godt. Kjøpt masse fra Adams. Brød og sjokoladekake, sjokoladeplater, "mel" blanding etc :) Hørt mye bra ja...

Skal ha på kjøttdeig, løk, paprika, bacon og skinke på pizzan! MMMMM :)

Tonjenic sa for siden:

Ett spm. Skal pizzadeigen være klissete og vanskelig å smøre utover? Har den på bakepapir, men den er svært tynn og "deigete"/klissete...Ikke som en brøddeig hvertfall...

Qlio sa for siden:

Hvordan oppbevarer dere brødet som ikke skal være i kjøleskapet eller plast (og ikke har konserveringsmidler)?

langaard sa for siden:

Det er sånn den skal være ja:)
Men jeg setter den et lunt sted ca 20min, før jeg tar på fyllet og steker den så i 30min, slik det står på posen:)

Tonjenic sa for siden:

Ok. Pjuh :P
Hvilken pizzasaus bruker dere? Jeg kjøpte en helt vanlig pizzasauspose som blandes med kjøttdeigen. Var vel 9 karber pr 100 gram...Tenker det går greit? Tilsatt sukker da, men ganske lite....

Blir pizzaen tynn eller tykk?

Tonjenic sa for siden:

Sinkboks/metallboks?

Oppbevarer knekkebrødene også i slike bokser.

langaard sa for siden:

Pizzaausen lager jeg av tomatpure, som jeg blander med oregano,kajenne og litt stevia.
Pizzabunnen bli tynn, skjær opp biter og la de hvile litt på rist m/bakepapir før du spiser:)
Kos deg, den er nydelig:)

Tonjenic sa for siden:

var kjempe god bunn! :))

Qlio sa for siden:

Knekkebrødene er jo greie, men jeg vil ikke dele opp skivene i frykt for at de blir tørre. Eller er det bare hodet mitt som er feil (nok en gang)? :confused:

jvsandem sa for siden:

Hei Tonjenic

Den er ganske klissete, det er helt riktig. Jeg bomma kraftig første gangen jeg prøvde denne selv, klinka til med kjevla, og det funka ikke.

Jeg bruker en stekespade av metall med bittelittegranne olje på. Den blir tynn, det stemmer, så det er vel mer som en italiens pizza enn det vi får på Peppes & co. :)

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

jvsandem sa for siden:

Hei Qlio

Jeg skjærer opp brødet og fryser ned 3 og 3 skiver. Tar de ut et par timer før jeg skal bruke dem, og har da godt og ferskt brød. Skulle jeg få veldig brålyst på brød så funker det helt fint å putter skivene i brødristeren mens de fremdeles er frosne, eventuelt å legge de på rist i stekeovnen på 100-125 grader i noen minutter.

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

Qlio sa for siden:

Så de kan med andre ord ha det i plast i fryseren. Det likte jeg! ;)

jvsandem sa for siden:

Jepp, i fryseren er det ikke noe problem. Det går vel forsåvidt for en dag på benken også, problemet er at brødet "puster", så hvis det blir liggende for lenge i pose i romtemperatur kan det begynne å "svette".

Mvh
Jon Sandem
Lavkarbohuset Norge

Qlio sa for siden:

Takker og bukker, nå ble jeg veldig, veldig glad! Og det er alle andre som tror jeg lider veldig av å ikke spise brød (les: jobb). :D

Tonjenic sa for siden:

Å herregud det lavkarbobrødet er det beste jeg har smakt! Både jeg og sambo er hekta! <3

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.