Da tenkte jeg oppdatere i løp av noen dager hva jeg spise.
Dette er for at jeg håper noen kan komme med tilbakemeld, om det er noe jeg må endre.
Siden jeg er ny på lavkarbo, og skal ned ca 10 kilo.
Vet ikke om jeg gjør dette rett, så jeg tåler irettesetting !
Dag 1 starter med.
Frokost: (tåler ikke egg)
6 Cherrytomater
1,5 skive bacon
5 biter jalapenos.
(dette stekes med litt pepper på)
1/3 del box med CC.
Nå kommer jeg til og spise det samme til Lunch, da jeg har vakt, og har laget med meg l
Men er dette rett? Sånn at jeg ikke spiser og spiser, åsså går det feil vei?
Skal vell ligge på ca 15 k. om dagen.
Det er ganske mye karb i cherrytomater.. Så allerede på frokosten din har du vel passert 8 karbohydrater kanskje. Legg heller ut i kveld når du har spist alle dine måltider så kommer det vel noen luringer her og "irettesetter" deg om du gjør noe feil.
Tror du skal spise mye tomat før den gir store utlag, jeg da.
Menmen. Det enkleste er at TS legger inn dette på diett.no og ser på fordeling, karbohydratmengde og kalorier. Jeg tror dette både blir for lite mat og for lite fett om man ikke har tenkt å spise veldig mange små måltider. (De fleste spiser færre og større måltider på lavkarbo, men dette er altså individuelt.)
Nå har jeg spist det samme til frokost og lunch.
Så spiste jeg 3 spekeskinker fylt med advokado til mellomåltid nå når jeg kom hjem.
Så skal jeg lage gratinert blomkål/brokkoli/rosenkål med kyllingfile til middag, steker kyllingen, og blander allt med fløte og smaker til med chilli og krydder.
Topper med litt ost.
Neida. Og dessuten gjør det ikke noe. TS skal ned 10 kg og ketolyse har egentlig ingen hensikt da. Dessuten kan man ikke overdose på grønnsaker - sånn i utgangspunktet. Uten å ta hensyn på at noen kanskje ikke tåler tomater.
Men om jeg har gjort dette rett er jo en helt annen sak! :P
Frokost: (tåler ikke egg)
6 Cherrytomater
1,5 skive bacon
5 biter jalapenos.
1/3 del box med CC.
Lunch: (tåler ikke egg)
6 Cherrytomater
1,5 skive bacon
5 biter jalapenos.
1/3 del box med CC.
Mellommåltid
3 spekeskinger
en halv advokado.
Middag. (jeg og sambo delte dette)
100 gram rosenkål
100 gram Blomkål/brokkoli
2 ferske champing/sopp
3 skiver bacon
1 kyllingfile.
2 dl fløte
4 skiver norwegia.
1 ts samba olek
litt pepper og salt.
Stekt, og alt blandet i lag og inn i ovnen.
hehehe! ;) når alt mixes i lag så blir det mye mat!
Men er det sånn at alle føler de legger på seg av denne maten?
jadda! første dag og allerede tvilsom og negativ! :P haha!
Så redd for at vekta skal gå opp i steden for ned! :P
Overspiser i form av at man hele tiden føler seg sulten de første par ukene (iallefall en) fordi blodsukkeret kke er stabilisert enda.
Du skal spise den METT!!! Ikke tenke på kalorier eller mengde. Det beste hadde veøvært om man spiste med øyeind for å unngå å få dårlig sammvittighet for hvor mye man spiser eller prøver å begrense mengden i forhold til hva man føler er nok...:o
Spis NÅR du er sulten og stopp når du er METT. Enkelt og greitt så lenge du holder deg innenfor riktig type matvarer.
Når du har gjort det i 2-3 uker kan du bgynne å se etter hva du faktisk spiser. Sannsynligvis vil du oppdage at de klarer deg med veldig mye mindre mat enn du gjorde før og allikevel føle deg mett:)
De er ikke så tunge. Jeg har veid mine, jeg bruker 4 stk i salaten min og de veier 60 gram tilsammen sånn i snitt og gir ca. 1,5 g kh. Så 1 g kh pr. cherrytomat stemmer ikke. De inneholder ca. 2,5 g pr. 100 g og 1 cherrytomat veier jo ikke 40 gram.
Jeg vart kjempe mett, men jeg er ikke vant med og spise så mye, som regel spiser jeg en gang om dagen, nå er jeg oppe i 4 ganger om dagen ( vell og merke dag 2)
Synes også middagen var utrolig liten, men så langer du inn med 3 hele spekeskinker som mellommåltid da... ikke rart middagen holder da:p
(måtte bare:rolleyes:)
Nei, som Nerthus sier. Det meste med nyere forskning tilsier at du sansynligvis får et bedre (les: mer følsomt) forhold til mat og insulin dersom du kun spiser når du er sulten og trenger mat (ikke alle blir "sultne" - noen blir slappe og bør følgelig spise når de kjenner slapphetsfølelsen, ikke vente på sult).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.