Rioja sa for siden:
Ja det lurer jeg på om dere har?
For akkurat nå er jeg lei!!
Lei av å lage mat og lei av mat, -og da spesielt middager.
Gir ungene middag så klart, men selv synes jeg knekkebrød eller speilegg er helt ok!
Rioja sa for siden:
Ja det lurer jeg på om dere har?
For akkurat nå er jeg lei!!
Lei av å lage mat og lei av mat, -og da spesielt middager.
Gir ungene middag så klart, men selv synes jeg knekkebrød eller speilegg er helt ok!
smgj sa for siden:
Ja, men hadde nok ikke hatt det om ikke Husets Herre liker å lage mat... Men selv han lager middagx3 - sånn at jeg har til lunch en dag og vi også har ennå en middag ut av måltidet.
Jeg synes fort det blir lite variert om vi ikke spiser middag.
Lulla84 sa for siden:
Prøver jo på det da, men det blir så mye likt..
krokodillen sa for siden:
Ja.
Jeg synes det er mye enklere å finne på noe til middag enn frokost og lunsj. Dette gjaldt før, da jeg spiste brød, og det gjelder ennå.
Prøver å lage noe nytt en gang i blant, og har en del "sikre" middager som hele familien liker (som rømmestekt ørret med grønnsaker til).
Lissi80 sa for siden:
Ikke middag hos oss hver dag nei -men vi prøver å få det til :)
De dagene jeg ikke orker å lage noe lavkarbovennlig får mannen frie tøyler til seg og barna og så smeller jeg i hop en omelett eller tilsvarende... Funker det og :)
FrkMarge sa for siden:
Nesten i allefall :)
Mamaphenix 85 sa for siden:
Ja vi har sikkelig middag hver dag:) Vi bruker middagen til et viktig samlingspunkt for familien, så hos oss er MIDDAG-KOS :)
Synes igrunnen at det er enkelt å tilpasse middagen til alles behov (allergi og lavkarbo), ungene spiser moderat lavkarbo til hverdags og trives godt med det. Passer på at de spiser varierte grønnsaker og litt fruk og en sjelden gang litt fiber pasta.
Personlig så synes jeg middagen er det måltidet som er enklest å lage, frokosten blir noe i fullfart og til kvelds så er jeg ikke sulten .
BenteR sa for siden:
Det hender en ytterst sjelden gang at vi ikke har middag når jeg har vært til kontroller på sykehuset og vi er svært sent hjemme, men da har vi alltid et lettvint måltid sammen, for eksempel eggerøre, skinke og grønnsaker, en liten wok av diverse rester, brødmat (hvilket betyr lavkarbo og grove hjemmelagede brød + hardkokte egg, salat, pålegg, ost, tamat, agurk og paprika) eller noe annet lettvint.
Ellers er jeg veldig glad i middagen. Jeg liker å lage maten, og jeg liker at alle har tid til å kose seg med maten som vi spiser sammen.
Når jeg har dårlige dager og kroppen ikke vil samarbeide, så stiller gubben og guttene våre opp, for middag vil vi alle ha:D
kamp sa for siden:
Ja, har alltid skikkelig middag hver dag.
Vist jeg har dårlig tid så hiver jeg alt i slow cookeren før jeg drar og så er det ferdig når jeg kommer hjem :)
Mammarosa sa for siden:
Alltid når hele familien er samlet. Om mannen er borte og barn og jeg på trening osv, så kan det bli noe enkelt som feks grøt e.l. på barna ;)
Kun jeg som lager mat her, så blir rimelig middagslei med tid og stunder. Nå driver jeg og tester ut diverse lavkarbooppskrifter, så da går det greit. Lager også ukesmeny som gjør det enklere når du er blank i butikken.
macadamia79 sa for siden:
Kokt/stekt/bakt torsk/laks/sei og grønnsaker + cocosa til frokost.
Egg/sardiner/tunfisk/salat til lunsj
Middag av vilt/fisk/innmat/fugl
To ganger om dagen da altså :)
Blir en vane, egentlig. Jeg lager all maten også, og synes det er helt supert
Yonah sa for siden:
Er ikke speilegg bra nok middag da?
Middag til alle måltider her, koteletter, bacon, flesk, kjøttboller, speilegg, eggerøre, omelett, pai, kylling i alle varianter og grønnsaker.
Hva spiser dere på lavkarbo som IKKE er middg( utenom lavkarbobrød/knekkebrød da)??
Jeg anser feks speketallerken som middag, det gjør de fleste i min vennekrets også. Og det kan jeg spise til alle måltider. Ungene er superhappy om de får speilegg til middag, og det er jo sunt også.
Grønnsaker må ikke være kokt til middag heller, her går det mye i oppskåren grønnsaker, vi foretrekker de rå, og ungene liker kun brokkoli av dampede grønnsaker.
Carisma sa for siden:
Jeg er oppvokst med at man skal ha ordentlig middag hver dag, og har alltid holdt på det selv oggså. Enten jeg bodde i kollektiv eller var singel, eller nå med samboer og etterhvert lillegutt.
Jeg husker jeg var rystet da jeg flyttet på hybel og de jeg bodde med kunne finne på å spise brødskiver til middag! :eek:
Mamma begynte å deltidsstudere da jeg var 16, og da hun var på skolen var middag til familien mitt ansvar. Og det har jeg tatt med meg.
langaard sa for siden:
Hos oss er det skikkelig middag hver dag:) Jeg elsker og lage mat, ofte er middag det eneste måltidet vi spiser i løpet av dagen.
Mett til neste dag ofte:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.