eggedoziz sa for siden:
Jeg tenkte å lage meg en kakao med skummet melk og 70% kakao(raspet fra sjokoladeplate).
Regnes det som utskeielse? Gjør det noe om jeg tar meg en slik kopp kakao? Hvor ofte synes du at jeg kan drikke kakao?
eggedoziz sa for siden:
Jeg tenkte å lage meg en kakao med skummet melk og 70% kakao(raspet fra sjokoladeplate).
Regnes det som utskeielse? Gjør det noe om jeg tar meg en slik kopp kakao? Hvor ofte synes du at jeg kan drikke kakao?
Ninasju sa for siden:
Helt ærlig så synes jeg at man bør kunne ta en kopp kakao av og til uten å få dårlig samvittighet av det. Bare det ikke blir for ofte da :) og så er det dessverre slik at å spise noe søtt gjør at man får lyst på mer søtt. Slik er det for meg iallefall ... Lykke til.
eggedoziz sa for siden:
Ok takk!
Lulla84 sa for siden:
Jeg sier, kos deg :)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Det kommer vel helt an på hvor strengt man kjører. I følge myndighetene er alt under 150 gr. karbohydrater hver dag å regne som lavkarbo. Innenfor den grensen får du fint noen kopper kakao. Men om man kjører ketolyse med 15 gr. pr. dag, er sukkerholdig kakao fysj.
Lag deg heller en god, og utrolig mettende, kopp med kokoskakao - kokosmelk, kakao, litt sukrin og evt. litt fløte. Holder deg mett veldig lenge!
Rioja sa for siden:
Lag kakao med fløte og vann +søtning i stedet for skummamelk! ;)
Smaker myyye bedre og lavere innhold av karbohydrater!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.