Hei alle sammen :D Jeg har akkurat meldt meg inn her, men har holdt på med ketolyse en stund. Jeg fikk en nyyyydelig sønn i juli 2007, vekten før og etter graviditeten var svimlende 30 kg fra hverandre :eek: 6 måneder etter fødselen skjønte jeg at det ikke kom til å bare forsvinne av seg selv så etter mye leting fant jeg ketolysekuren og den funket så bra for meg :D i løpet av våren hadde jeg gått ned halvparten av kiloene. og egentlig var jeg gangske så fornøyd. og jeg savnet virkelig karbene mine :p så etter det har jeg stått på stedet hvil, men nåååå skal jeg ta de siste 15 :D Etter første uka har jeg nå gått ned tre kilo og er jo fornøyd med at vannet er borte ;) Men så kommer vi jo til det jeg egentlig lurte på før jeg fant ut at jeg skulle skrive en liten intro: Hva gjør dere med trening?
Jeg har aldri vært no flink til å trene. jeg kaller meg selv periodetrener :p velding flink i en måned eller to så går det laaaaang tid til neste gang jeg gjør noe.
Jeg er nok også en periodetrener. Men ser at det er lettere å bevege seg utendørs når det er vår/sommer og tidlig høst - så da legger jeg inn lengre gåturer som trening :) Akkurat nå er jeg i en flink treningssenterperiode, og jeg ser jo det hjelper både på vekt og humør, så jeg håper jeg fortsetter trenden hvertfall til snøen er borte og ikke kommer tilbake :D
Hva med å gå turer? Med en venninne så kan du kombinere med litt skravling og sosialisering i tillegg? Kjøpe en ergometersykkel å ha hjemme? Da kan du f.eks se på TV samtidig, da går jo tiden raskere. Og ikke begynn å trene fem ganger i uka, da blir du som en nyttårsrakett. Raskt opp, fine farger og ender opp som en forkullet, trist pinne i en grøft frem til snøen smelter. ;)
Hva vi gjør er ikke så viktig, hva du kan like i lengden er viktigere. Torkil(ketolyse) anbefaler at man ikke hardtrener i begynnelsen av omleggingen. Litt styrketrening er bra for å bevare musklene. Spaserturer minst 30 min dgl, svømming og yoga er lett trening.
Jeg har trimsykkel (faktisk har jeg to, en hos meg selv og en hos Lille Gubben) og perodevis er jeg flink til å bruke dem. :p Nå for tiden sykler jeg 2-3 ganger i uka, ca. 30 min hver gang. Men for at jeg skal få gjort det så må jeg si til meg selv at det er bedre å sykle i 15 min enn i ingen minutter, det er sannelig ikke alltid like lett å få trødd inn en halvtime på sykkelsetet har jeg funnet ut!
Jeg har lagt inn en del musikk jeg liker på pc'n (har rota bort mp3-spilleren gitt, den er jo så liten!) og har den stående ved siden av sykkelen med øretelefoner tilkoblet - da er det mye morsommere! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.