< Tilbake til oversikten

Trening? pluss litt til

Gia sa for siden:

Hei alle sammen :D Jeg har akkurat meldt meg inn her, men har holdt på med ketolyse en stund. Jeg fikk en nyyyydelig sønn i juli 2007, vekten før og etter graviditeten var svimlende 30 kg fra hverandre :eek: 6 måneder etter fødselen skjønte jeg at det ikke kom til å bare forsvinne av seg selv så etter mye leting fant jeg ketolysekuren og den funket så bra for meg :D i løpet av våren hadde jeg gått ned halvparten av kiloene. og egentlig var jeg gangske så fornøyd. og jeg savnet virkelig karbene mine :p så etter det har jeg stått på stedet hvil, men nåååå skal jeg ta de siste 15 :D Etter første uka har jeg nå gått ned tre kilo og er jo fornøyd med at vannet er borte ;) Men så kommer vi jo til det jeg egentlig lurte på før jeg fant ut at jeg skulle skrive en liten intro: Hva gjør dere med trening?
Jeg har aldri vært no flink til å trene. jeg kaller meg selv periodetrener :p velding flink i en måned eller to så går det laaaaang tid til neste gang jeg gjør noe.

StegforSteg sa for siden:

Jeg er nok også en periodetrener. Men ser at det er lettere å bevege seg utendørs når det er vår/sommer og tidlig høst - så da legger jeg inn lengre gåturer som trening :) Akkurat nå er jeg i en flink treningssenterperiode, og jeg ser jo det hjelper både på vekt og humør, så jeg håper jeg fortsetter trenden hvertfall til snøen er borte og ikke kommer tilbake :D

Qlio sa for siden:

Hva med å gå turer? Med en venninne så kan du kombinere med litt skravling og sosialisering i tillegg? Kjøpe en ergometersykkel å ha hjemme? Da kan du f.eks se på TV samtidig, da går jo tiden raskere. Og ikke begynn å trene fem ganger i uka, da blir du som en nyttårsrakett. Raskt opp, fine farger og ender opp som en forkullet, trist pinne i en grøft frem til snøen smelter. ;)

Lykke til!

Yrla sa for siden:

Hva vi gjør er ikke så viktig, hva du kan like i lengden er viktigere. Torkil(ketolyse) anbefaler at man ikke hardtrener i begynnelsen av omleggingen. Litt styrketrening er bra for å bevare musklene. Spaserturer minst 30 min dgl, svømming og yoga er lett trening.

Fedona sa for siden:

Ha,ha,ha tusen takk for at du ga meg dagens beste latter :) UTROLIG vakkert skrevet :)

TrillTrall sa for siden:

Jeg har trimsykkel (faktisk har jeg to, en hos meg selv og en hos Lille Gubben) og perodevis er jeg flink til å bruke dem. :p Nå for tiden sykler jeg 2-3 ganger i uka, ca. 30 min hver gang. Men for at jeg skal få gjort det så må jeg si til meg selv at det er bedre å sykle i 15 min enn i ingen minutter, det er sannelig ikke alltid like lett å få trødd inn en halvtime på sykkelsetet har jeg funnet ut!

Jeg har lagt inn en del musikk jeg liker på pc'n (har rota bort mp3-spilleren gitt, den er jo så liten!) og har den stående ved siden av sykkelen med øretelefoner tilkoblet - da er det mye morsommere! :)

Yrla sa for siden:

ja musikk er et must

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.