Jeg trener 3-4 ganger i uken. Løper mye, gjerne en mil av gangen i ca 11 km/t. Noen ganger står jeg på en sånn ellipsemaskin, men det er grusomt kjedelig.
I tillegg trener jeg styrke i form av sit ups, vekter, utfall, knebøy, markløft.
Ikkje til vanlig, men no har eg via jobb meldt meg på dytt.no. Skal gå frå Pokhara til Mount Everets, 504 kilometer.
Starta 15.sept og varer til 15.nov. Gjennomsnitt 10000 skritt pr dag for å nå fram.
Eg har hittil gått 121, 3 kilometer - 149158 skritt.
Og hittil i dag har eg gått over 17000 skritt - JIPPI :D
Min ekstra ytelse i denne perioda er å gå heim frå jobb kvar dag, vel 3 kilometer. Eller via omveier som eg også tar av og til.
Eg kjem vel til å gå meir også etter 15.nov :)
Jeg går HVERTFALL 1 mil hver dag. Jeg klarer ikke løpe, men håper det etter hvert.eg bruker rockering. Jeg sykler en del. Jeg danser mye hjemme i stuen :knegg: GJør noen lette øvelser på en stol som jeg har lært av Kari Jaquesson . Ikke noe spesielt annet trening. Har planer om å begynne å danse zumba på dansesenter, men vet ikke enda, pga beinet mitt som ikke er helt bra
Jeg trener styrke tre ganger i uka, to ganger med fokus på overkroppen og en på beina. Økten avsluttes alltid med en runde tabata på sykkelen. Ellers går jeg ca 1 time hver ukedag (frem og tilbake til jobb)
Nå er jeg nede i 3 ganger i uka, 60-90 min pr økt. Mindre enn det så er jeg ikke til å være i hus med. I lange perioder har jeg trent 7-8 timer i uka, fordelt over 5-6 dager. Kroppen trives godt med den treningsmengden, men jeg føler jeg må forsake litt mye på hjemmefronten så derfor har jeg gjort en prioritering og redusert treningen. Jeg skal ikke akkurat vinne noe, så...
Jeg elsker kondisjonstrening (spinning, aerobic, step, sykling, en sjelden gang løping) og prøver å skvise inn minst 1 helst 2 styrkeøkter i løpet av uka (jeg elsker ikke styrketrening...).
Instruere i taekwon-do 3 ganger i uken totalt 4,5 time men blir jo ikke varm selv.
Skal trene selv 3 timer egentlig men har mistet helt lyst og motivasjon til trening..
så får tiden blir det ingen trening på meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.