< Tilbake til oversikten

Lavkarbo uten egg og melkevarer?

gudnypalina sa for siden:

Hei alle sammen.

Jeg har spist lavkarbo i 2 måneder og er veldig fornøyd med det, men så fikk jeg vite at jeg har intoleranse mot alle melkevarer og egg. Jeg føler meg ganske forvirret og "tapt" nå for tiden, men ønsker at fortsette med lavkarbo, i tillegg til at ta ut disse varene.

Nå lurer jeg på om det er andre her inne i samme situasjon?

Alle gode råd og oppskrifter blir varmt mottatt!

Kitt sa for siden:

Scroller du helt nederst på siden her, finner du mange tråder om samme tema! Håper du finner ut av det!:)

Lulla84 sa for siden:

Men merker du noe reaksjoen ? Jeg har melk, hvete og egg allergi. Heller intoleranse. Jeg holder meg laaaaaangt unna hvete og melk, men fløte går greit. Hender jeg kjøper laktosefri fløte. Egg skal jeg visst også reagerer på, eggehvite, men jeg kjenner ikke noe til det selv om prøvene viser det.

Lulla84 sa for siden:

Men intoleranse, er det laktose i melk du ikke tåler ? For da er det sjelden man reagerer på ost hvertfall, Jeg merker ikke noe til det, jeg merker stort sett bare vandlig melk.

Newstart sa for siden:

Jeg får masse utslett/voldsomme kuler og økt astma plager/ rennende nese og øyne ved inntak av melkeprodukt. Helt utrolig at jeg har gått med dette i så mange år. Har vært til legen ofte med astma anfall og ikke klart å fungere på sommerstid. Så begynte jeg på lavkarbo og spiser rene produkt.... viips var plagene borte. Helt sant-BORTE VEKK.:D Med en gang jeg spiser noe med melk eller fløte kommer det igjen. Og symptomene er verre enn noen gang. Når jeg skal lage meg noe godt så bruker jeg laktosefri fløte. Litt bedre den. Reagerer ikke så voldsomt på den.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.