Det eneste som lindrer hosten i korte øyeblikk er IFA og hostesaft!
Begge inneholder masse sukker så jeg prøver å la vær mesteparten av dagen, men finnes det noe alternativ?
Honning er jo heller ikke særlig bra.
Hoster til jeg brekker meg og det kjennes ut som om ryggen knekker hver gang:kadetgaar
Finnes det noen lavkarboalternativer som er hostedempende?
Jeg har ikke sår hals, bare en inmari irriterende KLØE:(
Det finnes noen reseptfrie tabletter som heter Noskapin som er hostedempende, av og til tror jeg at de har effekt, andre ganger er jeg mer usikker... :o
Og, så synes jeg at jeg har hatt god effekt av Sambucol (forkorter perioden jeg er syk) som jeg kjøper på helsekosten, og den finnes også i en sukkerfri variant.
Men, det jeg synes har absolutt størst effekt er Cosylan hostesaft (på resept), dessverre sukkerholdig. :o
Ja, og så finnes det jo mange varianter av halspastiller som er uten sukker. :) Ta deg en tur i butikken i morgen og kjøp noen du kan spise med god samvittighet.
Ja vet at Cosylan er det beste jeg kan få. Har time hos legen på torsdag og om jeg fortsatt hoster da skal jeg be om den :(
Noskapin kan jeg ikke ta for jeg prøver å bli gravid og det passer dårlig sammen:o
Synes liksom det bare er IFA som lindrer den kløen jeg da..., men andre lakrispastiller kan ha samme virkning kanskje?
Alltid greit å ha stående en flaske Cosylan synes jeg... Så spør om det om du fortsatt hoster når du er hos legen.
Jeg synes egentlig det meste av litt sterke halspastiller fungerer, men jeg orker ikke lakris lenger, for har vært så mye forkjølet at jeg blir kvalm av lakriseimen fra Fisherman's Friend eller Läkerol.
Noe annet som funker mot kløe er rett og slett å gurgle sitronsaft. Det svir ofte ganske heftig mens det står på, men det føles godt lenge etterpå. Gi det et forsøk, om du tør ;)
Kok opp vann, hell det over ca en ss med revet ingefær og er par skiver med sitron.
Så skal det egentlig søtes med honning, men det går helt fint med sukrin/stevia/splenda osv.
Drikkes så varmt du klarer. det skal smake av både ingefær og sitron :)
curamedhals, de pastillene med melk. De er søtet med sukkeralkoholer. Litt karbo er det nok i dem men de er effektive og trengs ikke i store mengder. Jeg og sønnen min er også slik nå, men jeg drikker bare vanlig te med soyamelk,jeg.
Har ikke ingerfær i hus jeg da... (liker det ikke så godt), og har prøvd stron alene nå, det hjalp ikke merkbart... Æsj ikke ser det ut til å bli bedre heller :(
Får vel prøve å be legen om en resept på forhånd tror jeg...
Jeg har vært på apoteket i dag og kjøpt Fribol LakrisTabletter. De smaker vesentlig bedre enn de andre Fribol-produktene, og er også slimløsende i følge den hyggelige damen på apoteket. Verdt et forsøk om du syntes lakris hjelper.
Når jeg hostet så mye at jeg ikke fikk sovet så prøvde jeg et kjerringråd, 2 spiseskjeer med rapsolje. Sov også med skjerf og ullsokker. Våknet ikke en eneste gang, og det klødde ikke i halsen :)
Tviler ikke :p
Fikk time hos legen i dag, så i kveld skal jeg koooose meg med en liten støyt solvipect med morfin.... tipper både jeg og mannen får sove da :o
Men til senere skal jeg jammenimeg skrive nd heksebryggene i tråden her. Man vet aldri når jeg får bruk for det neste gang :rolleyes:
Da jeg var 19, var jeg syk i over et halvt år i strekk, på grunn av mandlene. Jeg prøvde dusinvis av drops og gud vet hva for å dempe hosten, sår hals, tørr- eller slimhoste, alt ettersom, og det eneste som faktisk funka, var Ricola, og da den med sukker, den uten var relativt ubrukelig. (:
Tror ikke det. Da har det i såfall kommet veldig brått... Har spist alt dette nå i mange uker sammenhengende...:o
Jeg har fått hosten tøylet nå med noen støyter med morfin (hostesaft) i natt. Men nå er formen verre enn noensinne.
Alt smaker helt jæ... (sorry:o) dag. Virkelig vond smak.
Kaffe smaker superbeskt selv med masse fløte i, røklaksen og rekene i majones jeg skulle ha til lunch i dag smaker som om jeg slikker på en kobberkjele, vannet smaker bittert og stort mer har jeg ikke prøvd...
Har ftt i meg 2 ss vanlig vaniljesaus (som merkelig nok smakte vanlig vaniljesaus:confused:) og et par skiver fiskepudding og kanskje 10 røde bønner som også smakte normalt...
Er bare kjempekvalm, helt kraftløs, svimmel og trøøøøøøt.
Dro på uni i dag fordi det var obligatorisk oppmøte, men det var en veldig dum ide. Holdt ut en time før jeg måtte kaste inn håndkleet:nedfor:
Håper jeg er bedre i morgen... sukk:kadetgaar
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.