< Tilbake til oversikten

Nysgjerrig, hva ligger deres daglige kcalinntak på?

Mammarosa sa for siden:

Vet det avhenger av en rekke variabler, men hva ligger den på?

I dag er mitt i underkant av 1700 kcal. Salaten jeg hadde til middag kom alene på drøye 800, så mesteparten der altså.

Ellers, så ligger det på ca 1400 kcal +/-.

Mammarosa sa for siden:

Spiser forøvrig mellom 20-30 g karbs. I dag har jeg faktisk en perfek 5-20-75-fordeling ;)

Qlio sa for siden:

Lenge siden jeg har lagt inn i diett.no, men når ting roer seg litt så skal jeg begynne med det igjen. Det var da jeg gikk ned, da jeg fikk øynene opp for alt jeg fikk i meg!

Nordmørsloppa sa for siden:

ligger nå på 1500kal da jeg er en av de som IKKE kan spise så mye jeg ønsker på LCHF ;) hehe. Bikker det over 17-1800 kcal så går ikke vekta ned ;)

Ligger på ca 10g karber daglig, max 20

ohh,,, må også legge til at jeg ikke går å er sulten selv om jeg begrenser kaloriene:) også følger jeg 75e% fett,20e% protein,5e% karbo regelen.
Syns det er mye god mat, og sliter ikke med søtsug og behov for småspising

Eter frokost i 12 tida og middag i 18 tida....mett helt til neste dag :D

Mammarosa sa for siden:

Når du spiser frokost så sent, jobber du da? Jeg er opp mellom 6-6.30 med barna, de er i bhg kl 07 og jeg på jobb kl 08. Må virkelig ha noe næring før kl 12... Og middag spises senest 17.30, avhengig av om jeg trener før eller etter.

Jeg står opp 07:30 for å dra på jobb, men blir ikke sulten før i 12 tida.

Jeg tror jeg er mett fra middagen kvelden i forvegen, også tror jeg at det er fettmengden som holder meg mett så lang tid mellom måltidene.

Før så måtte jeg spise i hvert fall hver 3 time..og gikk å småspiste heletiden. Nå er jeg mett og fornøyd:D

Mammarosa sa for siden:

Så bra du har funnet noe som funker! Jeg spiser tre ganger pr dag, men spiser litt nøtter i mellom for å få kcal-nivå og fettprosent opp.

Antoinette6 sa for siden:

Mellom 1500 og 1800 kcal

aslaug sa for siden:

Spiser ca. 2000 kal på hverdager, og litt mer i helgene. Veier ca.73 kg. Når jeg spiser mindre enn det, så ender det med småspising!:D:D

VSB sa for siden:

Prøver å ligge her jeg og, men akkurat nå orker jeg ikke å telle alt....

Qlio sa for siden:

Jeg funker egentlig best på 2 måltider selv. Tar evt et egg eller litt nøtter om det blir for lenge mellom.

TrillTrall sa for siden:

For tiden ligger jeg på ca. 11-1300 kcal om dagen / ca. 40-60 g karber. Og omsider rusler vekta litt ned, men det skal sies at jeg ikke er store kroppen da så jeg har ikke det helt enorme energibehovet heller. :) 152 cm / 55,9 kg i dag, skal bare ha bort et par pyntekilo til og spiser moderat lavkarbo for helsas skyld.

Qlio sa for siden:

Da er vi nesten like HØYE og LETTE?
157 cm her og 58,7 kg. Hvor drømmer du om å havne?

Mammarosa sa for siden:

Så søte og små dere er! Jeg er jo en elefant i forhold på 176 cm :lol:

TrillTrall sa for siden:

Jeg vet at jeg ikke klarer å holde vekta om jeg går under 54-55 så det er bare en liten kilo eller to til som skal av. :) Ikke noe jeg stresser med for når jeg ser meg i speilet uten klær så er jeg egentlig helt fin, bortsett fra en "bulk" på magen som antagelig skyldes to tette svangerskap og som det er umulig å gjøre noe med uten å bruke kniv. Noe som ikke er aktuelt.

wunna sa for siden:

prøver å kartlegge dette nå.. en typisk frokost og lunsj er på ca 700 kcal, middagen er vel ikke så langt unna. Tipper ca 1500-1700. Bør bok ned i 1200 om det skal bli fortgang på de siste kiloene (har 4 igjen til målvekta).

jeg fant ut etter en stund at jeg funker aller best på rundt 1500kcal, da jeg stagnerer på mere:)

men det skal sies at jeg er mett hele dagen selv om jeg kun spiser to måltider om dagen:D

Jeg er 170 og 87 kg. skal ned til 80 i første omgang :)

gladhverdag sa for siden:

Jeg er 167 og idag 73,2 kg. for ti uker siden la jeg om kosten, veide da 77 kg. Ligger på mellom 1500-1700 kcal m ca 70-75, 20-25 og 5 % fordeling på fett, protein og karbo. Fører inn på diett.no...ikke hver dag men nok til å ha kontroll;) Noen dager er mer sultne enn andre. Småspiser nok fortsatt mellom måltidene noen dager...bør stramme inn litt mer der. Vil gjerne ned til 67-68...evnt bli 5 com høyere;)
Drikker vin i helgene, nekter å gi slipp på det! så får heller vekta rusle sakte nedover, har tenkt å leve med dette kostholdet, om enn litt moderert etterhvert.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.